Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40 Turbo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jem77
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 62
    • Turku

    M40 Turbo?

    Jotkut on varmaa näitä väsänny, polttelis itseänikin mut kuinka hankala saada leimalle? Auto E36 ei vähäpäästönen.
    E61 535d Pre LCI, putki suoristettu
  • BME316
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 446

    #2
    Eihän niitä vaikea ole saada leimalle kun selvittää etukäteen mitä täytyy vaihtaa. Ainakin eteen 325i jarrut ja taakse levyjarrut. En tiedä kuinka paljon E36 M40 tekniikka eroaa E30 M40 tekniikasta, mutta E30 joutuu vielä vaihtamaan isommat tolpat eteen niin saa 325i jarrut siihen. Ja tietysti tehonmittauksen vaatii muutoskatsastusta varten. Katalysaattori taitaa olla pakollinen lisä että saa päästöistä läpi.

    Comment

    • FreeFall
      Bimmer Rookie
      • Sep 2008
      • 11
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by Jem77 View Post
      Jotkut on varmaa näitä väsänny, polttelis itseänikin mut kuinka hankala saada leimalle? Auto E36 ei vähäpäästönen.
      Mulla olis vähän sama tilanne niin joku vois linkittää / kertoo mitä pitää vaihtaa jne. Kyseessä siis 318i E36 - 92 EI vähäpäästöinen. Miten vuosimallia -92 oleva auto voi olla ei vähäpäästöinen ?

      Comment

      • Jezuz
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 165
        • Varkaus

        #4
        Jos kiinnostaa remmi niin mulla olis corky bell:n disainaama setti joka ollut m43 koneessa ja z3 korissa "ylimääräisenä" !
        Pimpanos Los Poslinos

        Comment

        • FreeFall
          Bimmer Rookie
          • Sep 2008
          • 11
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by Jezuz View Post
          Jos kiinnostaa remmi niin mulla olis corky bell:n disainaama setti joka ollut m43 koneessa ja z3 korissa "ylimääräisenä" !
          Paiskasin sua naamariin Privaattiviestillä.

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            #6
            Originally posted by FreeFall View Post
            Mulla olis vähän sama tilanne niin joku vois linkittää / kertoo mitä pitää vaihtaa jne. Kyseessä siis 318i E36 - 92 EI vähäpäästöinen. Miten vuosimallia -92 oleva auto voi olla ei vähäpäästöinen ?

            Laki tuli kesken vuoden 92
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • intfreak
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 2966
              • Uusikaupunni

              #7
              Originally posted by Peltsii View Post
              Laki tuli kesken vuoden 92
              Höpöhöpö
              N62 Money Spender Club

              Comment

              • muuris
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 3501
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by BME316 View Post
                Eihän niitä vaikea ole saada leimalle kun selvittää etukäteen mitä täytyy vaihtaa. Ainakin eteen 325i jarrut ja taakse levyjarrut. En tiedä kuinka paljon E36 M40 tekniikka eroaa E30 M40 tekniikasta, mutta E30 joutuu vielä vaihtamaan isommat tolpat eteen niin saa 325i jarrut siihen. Ja tietysti tehonmittauksen vaatii muutoskatsastusta varten. Katalysaattori taitaa olla pakollinen lisä että saa päästöistä läpi.
                Olisikohan sinunkin kannattanut selvittää jotain, ennen kuin vastasit tähän puuta heinää.

                Jarrut tehojen mukaan. Jos 318i tehoja ei ylitetä, niin 318i jarrut riittää. Jos menee yhdenkin hepan yli, niin 320i jarrut. Jos menee hepat yli 320i tehojen, niin 323i/325i jarrut (en jaksa nyt selvittää onko noissa eroja, pointti kuitenkin meni varmaan perille).

                Onko topikin aloittaja varma, ettei auto ole vähäpäästöinen? Nykyisissä rekisteriotteissa kun siitä ei ole mainintaa --> käytävä konttorilla otteen kanssa varmistamassa koneelta päästöluokitus. Jos tosiaan on ei-vähäpäästöinen niin katsastusjutut on peruskauraa, katti putkeen ja katsastukseen mukaan ETK:sta luettelot alustojen, jarrujen yms eroavaisuuksista sekä teholaput.

                Leimaamista suurempi juttu on mielestäni
                1) toimivan koneen rakentaminen (huonokuntoista ei kannata virittää)
                2) toimivan turbokoneen rakentaminen. Turbotusprojekteja tällä forumillakin riittää, puhumattakaan Googlella löytyvistä muiden merkkien jälkiturbotuksista. M40 on rakenteellisesti ihan peruskone, ei ihmeellisiä jippoja sen suhteen. Jos tehoa on tarkoitus ottaa enemmänkin, niin tietysti vaatii vähintään ne kunnon männät + kansipahvi + moottorinohjauksen oheishilppeineen.


                ps. E30 325i jarrut käy ihan hyvin siihen pikkutolppaan, tuollainen kokoonpano on jo tehdastekoisena 320i:ssä. Katsastusteknisistä syistä ne isot tolpat ja iskarit vaihdetaan.
                Last edited by muuris; 10-09-2008, 21:30.
                E30 325iX '86
                Instagram

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎