Announcement

Collapse
No announcement yet.

kannattaako öljynvaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TaCe87
    Newbiemmer
    • Jun 2008
    • 13

    kannattaako öljynvaihto?

    Terve!
    Ostin tossa vähä aika sitten E36 320i, vuosimallia 92. Autolla on ajettu vain 123tkm, ja ajattelin kysästä, että kannattaako laatikon ja perän öljyjä vaihtaa?
    Paljon on keskustelua ollut, siitä että joskus olisi hyvä, mutta onko vielä tarvetta?
    Onko tossa Getragissa ominaisuus, että vaihteet menee vähän "viiveellä", eli keppi on tahmee?

    Ja eikö kaikissa 320i:ssä ole lukoton perä?
    Kiitoksia näistä!
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    #2
    Öljyt vaan vaihtoon, jos ei tietoa niiden vaihdosta. Ei siitä ainakaan haittaa ole, jos kerran manuaali.

    Ei pitäisi olla mitään viivettä, mutta öljyn vaihto voi auttaa tuossakin.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

    Comment

    • Vanquish
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1961
      • Hki

      #3
      Voi vaihtaa. Itsellä ei kauheasti eroa ku ei ollut vikojakaan. Varmistin vain ettei vikoja myöskään tule.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16419
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by TaCe87 View Post
        Terve!
        Onko tossa Getragissa ominaisuus, että vaihteet menee vähän "viiveellä", eli keppi on tahmee?

        Ja eikö kaikissa 320i:ssä ole lukoton perä?
        Kiitoksia näistä!
        Oikeilla öljyillä ei ole tahmea, menee päälle niin nopeasti kuin käsi liikkuu.

        Kaikissa ei ole lukoton perä mutta missä oikeasti on lukko ?

        Comment

        • BME316
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 446

          #5
          Veljen E36 325i 190tkm ajettuun saksantuontiin vaihdettiin manuaalilootaan ATF öljyt. Ennen keppi juuri tuntui tahmealta lämpöisenäkin, mutta öljyjen vaihdon jälkeen vaihteet menee päälle kuin kuuma veitsi voihin. Eli suosittelen vaihtamaan öljyt, siitä on ainakin hyvä aloittaa Peräöljyt ovat hiukan kalliimmat ainakin liikkeessä vaihdattaa (täälläpäin pyytivät 70e perän öljyn vaihdosta ) Eli jos itse osaat vaihtaa niin pääsee 40 eurolla.

          Comment

          • Autobahnboy
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 400
            • Espoo

            #6
            Originally posted by BME316 View Post
            Veljen E36 325i 190tkm ajettuun saksantuontiin vaihdettiin manuaalilootaan ATF öljyt. Ennen keppi juuri tuntui tahmealta lämpöisenäkin, mutta öljyjen vaihdon jälkeen vaihteet menee päälle kuin kuuma veitsi voihin. Eli suosittelen vaihtamaan öljyt, siitä on ainakin hyvä aloittaa Peräöljyt ovat hiukan kalliimmat ainakin liikkeessä vaihdattaa (täälläpäin pyytivät 70e perän öljyn vaihdosta ) Eli jos itse osaat vaihtaa niin pääsee 40 eurolla.
            Muistatko mitkä öljyt laitoitte sinne? Tekisi mieli saada kans vaihteet pesään ku voihin tökkis. Alkaa jo olla aikaa edellisestä öljyn vaihosta ja varsinkin ennen talvea on tuo vaihto pakko tehdä.

            Comment

            • BME316
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 446

              #7
              Originally posted by Autobahnboy View Post
              Muistatko mitkä öljyt laitoitte sinne? Tekisi mieli saada kans vaihteet pesään ku voihin tökkis. Alkaa jo olla aikaa edellisestä öljyn vaihosta ja varsinkin ennen talvea on tuo vaihto pakko tehdä.
              Mobilin ATF öljyt laitettiin liikkeessä sinne. Edellisistä öljyistä ei mitään tietoa. Muutenkin kannattaa näihin saksantuonteihin vaihtaa öljyt, kun niistä oikeista kilometreistäkään ei ole mitään takuuta Kyllähän sen ymmärtää että 20 vuotta vanhalla Ladalla on ajettu 100tkm, mutta että E36 bemarilla??

              Comment

              • Kepa
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2008
                • 353
                • Nokia

                #8
                Originally posted by BME316 View Post
                Kyllähän sen ymmärtää että 20 vuotta vanhalla Ladalla on ajettu 100tkm, mutta että E36 bemarilla??
                Mullakin on vm. 95(12-95) E36 328Ci ja sillä on ajettu 130 000. Kaikki dokumentit ja huoltokirja on. Niin ja saksantuonti tämäkin. Eihän näistä koskaan varma voi olla.

                Comment

                • BME316
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 446

                  #9
                  Originally posted by Kepa View Post
                  Mullakin on vm. 95(12-95) E36 328Ci ja sillä on ajettu 130 000. Kaikki dokumentit ja huoltokirja on. Niin ja saksantuonti tämäkin. Eihän näistä koskaan varma voi olla.
                  Kyllähän nuo ensimmäiset E36 (320-325) ovat aika epäilyttäviä jos löytyy alle 150tkm ajettuina. Vaikeahan mun on mitään sanoa, mutta suomiautoa ei ihan helposti noin vähillä kilometreillä löydy.

                  Comment

                  • Martti.Kaij
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 356
                    • Oulu

                    #10
                    Sinne vaihteistoon kuitenkin kannattaisi laittaa jotain redlinen öljyä. esim:MTL tai D4 Atf. Todettu toimiviksi useaan otteeseen. Foorumilta löytyy juttua jos kiinnostaa

                    Ps: allekirjoittaneella juuri nuo öljyt askissa ja perässä
                    E46 328i

                    REDLINE OILS
                    UUC Motorwerks

                    Comment

                    • TaCe87
                      Newbiemmer
                      • Jun 2008
                      • 13

                      #11
                      Kiitos vastauksista!

                      Ja tosiaan aika varma oon noista kilometreistä 123tkm. Auto on ollut vuodesta -94 vuoteen -04 diblomaattiautona jolloin kilometrejä tullut n. 60 000km.
                      vuonna -94 auto tuotu saksasta.
                      Huotokirja/historia löytyy.

                      Comment

                      • Kape30
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2008
                        • 509
                        • Nokia

                        #12
                        No ei varmastikkaan diplomaattiautolla ole mitään älyttömiä rullattu...
                        Jos näin, niin todella hyvän yksilön oot löytäny... Eikä välttämättä missään puun alla säilytelty.
                        Jos kyselit tosta lukkoperästä öljyjen takia niin ei ainakaan haittaa oo vaikka lukottomaan perään lukkoöljyt laittaiskin, yhtälailla ne siellä voitelee...
                        E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                        E39 520d Touring -00 Sienarot II
                        MB Sprinter
                        Lynx Rave Re 600 -15
                        Suzuki GSX-R1100 -95

                        Comment

                        • Jonsku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 4645
                          • Tuusula

                          #13
                          Perän öljyjen suhteen kannattaa olla tarkkana, ja laittaa vain ja ainoastaan alkuperäiset öljyt sinne. Searchilla / FAQ-osiosta löytyy tietoa.
                          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                          ex. Alpina D10 Touring #33/94
                          ... and many more

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎