Kesätersehdys!
Pientä jeesailua ja pohdintaa olisi tarpeen tännepäin otsikonmukaisen konetyypin virityksessä ja laittelussa. Nyt on työn alla kohtuullisesti rullattu pata, tarkoituksena laittaa ahdistajaa pakosarjan taakse ja nostaa sitä moottorin hyötysuhdetta hivenen paremmaksi. Omat rajansa ilmeisesti asettaa 12 tappinen kansi.
Liekö täällä kenelläkään kokemusta kyseisen moottorityypin laajemmasta virityksestä ja toimintavarmuudesta?
Näin ensialkuun herää kysymys mistä ottaa öljynpaineet ahtimelle? Suoraan suodattimelta, siihen jonkun jalan patentoimalla vai onko jotain valmista sivistynyttä konstia?
Nokka-akselin kannesta irroittaessani huomasin laakeripinnoilla akselissa jälkiä, millähän tämä olisi jatkossa ehkäistävissä kyseisen moottorin kanssa. Tarkemmin en ehtinyt vielä tutkia, josko niitä jälkiä oli myös itsessään laakeripukeissa. Jonkinsortin laakeriholkit siellä taisi pukkien sisällä olla vaan mitä jos ne ovatkin loppu tahi loppumaisillaan?
Minkälaista sisuskalua pitäisi harkita virityskäyttöön? Bimmerit vielä toistaiseksi hieman tuntemattomia omalla kohdallani, joten toivoakseni täällä riittää jengillä pinnaa loputtomille kysymyksille, pohdiskeluille ja ajoittain hivenen hulluillekin ideoille.
Rojektin edetessä kuviakin ilmaantunee joko tänne tahi varsinaiseen koostettuun rojektikertomukseen, joka sittemmin palvelkoot muita kyseisen moottorinrakentajia ja virittäjiä jonkinsortin tietolähteenä. Kuvia on kertynyt jo kohtuullinen määrä, lähinnä sen takia että apina osaisi kasata myös moottorin oikein ja oikeissa osien järjestyksissä.
Pientä jeesailua ja pohdintaa olisi tarpeen tännepäin otsikonmukaisen konetyypin virityksessä ja laittelussa. Nyt on työn alla kohtuullisesti rullattu pata, tarkoituksena laittaa ahdistajaa pakosarjan taakse ja nostaa sitä moottorin hyötysuhdetta hivenen paremmaksi. Omat rajansa ilmeisesti asettaa 12 tappinen kansi.
Liekö täällä kenelläkään kokemusta kyseisen moottorityypin laajemmasta virityksestä ja toimintavarmuudesta?
Näin ensialkuun herää kysymys mistä ottaa öljynpaineet ahtimelle? Suoraan suodattimelta, siihen jonkun jalan patentoimalla vai onko jotain valmista sivistynyttä konstia?
Nokka-akselin kannesta irroittaessani huomasin laakeripinnoilla akselissa jälkiä, millähän tämä olisi jatkossa ehkäistävissä kyseisen moottorin kanssa. Tarkemmin en ehtinyt vielä tutkia, josko niitä jälkiä oli myös itsessään laakeripukeissa. Jonkinsortin laakeriholkit siellä taisi pukkien sisällä olla vaan mitä jos ne ovatkin loppu tahi loppumaisillaan?
Minkälaista sisuskalua pitäisi harkita virityskäyttöön? Bimmerit vielä toistaiseksi hieman tuntemattomia omalla kohdallani, joten toivoakseni täällä riittää jengillä pinnaa loputtomille kysymyksille, pohdiskeluille ja ajoittain hivenen hulluillekin ideoille.
Rojektin edetessä kuviakin ilmaantunee joko tänne tahi varsinaiseen koostettuun rojektikertomukseen, joka sittemmin palvelkoot muita kyseisen moottorinrakentajia ja virittäjiä jonkinsortin tietolähteenä. Kuvia on kertynyt jo kohtuullinen määrä, lähinnä sen takia että apina osaisi kasata myös moottorin oikein ja oikeissa osien järjestyksissä.
Comment