Ei kuulalaakeriahtimia. Jos lompakko kestää niin Holsetin HX40super Aivan mahtava ahdin, herää yhtä alhaalta kun HX35 mutta tuotto riittää 600hp pintaan.
Vaparien virittäminen on säälittävää
350hp/480Nm@0,666bar
xxxhp/670Nm@1,6bar
- Mystinen.Fi -
-ISO maailma välillä pelottaa Connection-
Noitten laippojen kanssa kannattaa olla tarkkana, et öljy tulee turbolle puhtaalta puolelta. Esim. tossa Pölöteeman laipassa kaikki lähdöt on likaisella puolella ennen suodatinta. Voi jäädä turbaanin elinikä lyhkäseksi jos sinne paskasta öljyä tuuppaa notta.
ainakin bailey motorsport tekee suodattimia öljyletkun väliin
Joopa joo, kyllä kyllä. Lomalla hyvä pohtia noita, paljoa ei ole tullut saatua aikaseks. GT37 tai HX40:nen sinne sitten varmaan on pakko tunkea. Kannet ajattelin itse työstellä jahka saa sen virtauspenkin rakenneltua.
Täytyypi katsella tarkemmin jahka pohjoisenlomalta kotiutuu etelän vetelien sekaan jälleen.
Joopa joo, kyllä kyllä. Lomalla hyvä pohtia noita, paljoa ei ole tullut saatua aikaseks. GT37 tai HX40:nen sinne sitten varmaan on pakko tunkea. Kannet ajattelin itse työstellä jahka saa sen virtauspenkin rakenneltua.
Täytyypi katsella tarkemmin jahka pohjoisenlomalta kotiutuu etelän vetelien sekaan jälleen.
saanko udellla tuosta maintsemastasi virtauspenkin teosta?
jos saan niin mistä ole piirustukset hommaillu vai onko omat mietinnät?:think
Tuollahan se vielä makoilee, sisustaa purettu ja mietitty mitä tehdään laholle korille . Hiekkapuhallettava olis, mutta että jaksaako. Laikka käteen ja mädät pois. Kone on edelleen levällään, laakerit on tulossa nyt mallia motonet tod näk. Näkisin, ettei niillä pahemmin hallaa voi tehdä koneelle jos vaan voitelu toimii.
Kanttakin on pikkusen hiplailtu ja mietitty mitä tehdään. Toisesta M20:stä vissiin pamahti kansi halki, ei toimi vesikierto kunnolla. Veikkailtiin tuossa, että antaa painetta jäähdytyskiertoon... Sitäkin pitäisi tiirailla. Kyseinen vehje on kiinni 325iX:ssä, ei varmaan hirveästi helpota armoton rääkki jääradalla ja hupskeikkaa, lämmöt punarajalla! Että näin nyt kun kerran ehdin turista tänne. Jos kesäksi olisi valmis, tiedä nyt sitten minkä vuoden kesäksi .
Yrittäjänäkin pitäisi ehtiä toimimaan ja saada muitakin projekteja valmiiksi...
Ainiin, unohtuipa tuossa mainita, että autoon tuli ostettua turboksi Holset HX35, sopivankokoisilla pesillä. (Toisinsanoen en niitä muista enkä jaksa enää ottaa selvää )
Noniin, nyt on M20:stä kasattu kansi venttiilien osalta, valmiina koneistamolle tiivistepinnan tarkistusta varten.
Tässä olen miettinyt mitenkä helpoiten käy turbolle öljynsyöttö, äkkiseltään katselin bilteman öljysuodattimen jalalle tulevaa laippaa. Nyt mietin että kummasta suunnasta se puhdas öljy siellä kiertää. Puhtaaltahan se on järkevintä ottaa eikä likaiselta. Eli siitä keskeltä vai sivuilta.
Lohkon sylinteripintojen hoonaus on vielä edessä. Katselin männänrenkaan avulla päävälystä ja meni kirkkaasti vielä ohjearvoihin, oli alakantissaan ihan (liekö ollut toleranssi 0.20-0.50mm ja 0.30mm liuska meni vaivoin paikallensa).
Ehkä se tänäkesänä vielä käy...
Jaa niin, turbokin on osteltu, hyllyssä odottelee sijoitustaan parituhatta kilometriä ajettu Holset HX35:nen kun edullisesti sai! VEMS pähkäilyt on myöskin käynnissä. Eipä se kummonen homma näytä olevan laittaa tuota konetta toimimaan sillä.
Koria ruvetaan jossain vaiheessa hitsailemaan ja sen jälkeen vähän maalia ovenkahvasta alaspäin.
Elikkäs projekti ei ole vielä kuollut, hitaasti mutta vakaasti.
Comment