joo eli itelläkin sama vika omassa ja hävis n 4kk kesän alussa toi vika ja nyt sitte tuli takas...
ite oon vaihellu pyörijän, jakajan kannen, pa rele, puola ja koko kone on auottu 2 kertaan tässä viimesen kk aikana ja liittimet puhisteltu parhaan taidon mukaan...
virtalukon pohjan saan tällä viikolla ja ilmottelen vaikka jos vika sillä häippäsis...
Omassa oli aivan samat oireet kuin topicin aloittajalla, ja lisäksi vielä sammui tai pätki kun hiekkatiellä sattui ajamaan edes pieneenkin kuoppaan.
Vika löytyi lopulta akulta +kengästä, kenkä oli tukevasti akussa kiinni mutta siinä M6 pultilla kiinni olevat moottorin johtosarjan liitokset löysällä.
Vikaa oli "kiva" yrittää paikallistaa kun se ei ikinä jäänyt tarpeeksi kauaksi aikaa päälle. Löytyi sit lopulta kun heilutteli johtosarjoja pannuhuoneessa koneen käydessä.
Nonih, mukava kun on tullut lisää vastauksia, jokaisesta voi olla apua.
Päätin tässä että ens kesänä ei enää lojuta tien varressa ihmettelemässä. Muidenkin "pikkuvikojen" johdosta repäsin viime vkl:na moottorin laatikoineen irti ja tehdään nyt sitten kerralla vähän perusteellisempi kunnostus ja siistiminen, JOS se vika vaikka sieltä selviäis. Tällä hetkellä epäilyksen alla on tuo kaasuläpän asentotunnistin, joka näytti olevan täynnä moottoriöljyä. Tänään kävin tilaamassa ko. osan, aika näyttää oliko vika siinä vai jossai johtosarjoissa (nekin menevät avaukseen ajan salliessa).
Osaakos joku sanoa kuuluuko ton tunnistimen näyttää arvoja lineaarisesti vain pelkkää 1 ja 0? Tuo oma kaasuläppä näytti vai 1 ja 0, mutta mistäs näitä tietää. Ihmetytti vaan tuo tarvikeosan hinta n. 45 euroa. On meinaan melko hinnakas pelkästään on/off -kytkimeksi.
Last edited by bmwcruiser; 30-10-2008, 22:17.
Reason: kirjotusvirheitä...
Juuh kyllä se on ihan vain on-off kytkin. Kaverilla oli täysin samanlaisia ongelmia joskus ja vika löytyi jostain johtosarjan liittimestä tai johdoista. En muista tarkkaan. Löytyi kun heilutteli johtoja koneen käydessä. Mutta nythän ne on helppo käydä läpi kun on se motti nostettu pois.
Ongelma ilmenny omassa ruiskussa, sama kone ja sammuiluun liittyy voimakas rutina releestä joka on koteloitu muoviin (mitä ilm pa.pumpun rele)0 332 014 454 rele nro, päältä. Olen kokeillut siltaa pa pumpun releen nastoista pyörimään aina eikä se poista vikaa, vika poistuu jos seisoo noin 5-15min riippumatta onko pa pumppu päällä tai ei.
Sammuiluun toisinaan liittyy voimakas kaasuttelu toisinaan ei.
Mikä on viereinen rele ? (peltiin koteiloitu 5 nastainen 0332014135) kattelin googlesta palautti kaikenlaista relettä...
Ongelma syö hermoja vaikka autolla ei ajetakkaan kuin satunnaisesti. Mutta noista 2 releestä oletaisin vian löytyvän ???
Liitin kuvan ettei ole hirveen epäselkoa.
Ongelma ilmenny omassa ruiskussa, sama kone ja sammuiluun liittyy voimakas rutina releestä joka on koteloitu muoviin (mitä ilm pa.pumpun rele)0 332 014 454 rele nro, päältä. Olen kokeillut siltaa pa pumpun releen nastoista pyörimään aina eikä se poista vikaa, vika poistuu jos seisoo noin 5-15min riippumatta onko pa pumppu päällä tai ei.
Sammuiluun toisinaan liittyy voimakas kaasuttelu toisinaan ei.
Mikä on viereinen rele ? (peltiin koteiloitu 5 nastainen 0332014135) kattelin googlesta palautti kaikenlaista relettä...
Ongelma syö hermoja vaikka autolla ei ajetakkaan kuin satunnaisesti. Mutta noista 2 releestä oletaisin vian löytyvän ???
Liitin kuvan ettei ole hirveen epäselkoa.
kannattaa myös tarkistaa ne piuhat sieltä reletelineen pohjasta, mulla kans sammuili ja sieltä oli yks piuha melkein irti..
Kyllä melkein taitaa olla kiveen kirjoitettu,
JOS BMW EI TOIMI ON JOHTO JOSTAIN KATKI, tuossa kun noita vikoja olen selaillut melkein jokaiseen on korjaus ollut liittimen tyvestä, hapettuneesta liittimestä tai melkein jo poikki hankautuneesta johdosta.
Jahs, uutta infoa. Täytyy vielä kerran tarkastaa tuokin kohta omasta säksättimestä. Konehuoneen piuhat on ravisteltu melko tarkkaan läpi jo viime kesänä, mutta mistä näitä tietää. Oma kosla ei ole vielä edes ajossa, mutta talven aikaan on koko konehuone purettu osiksi ja kaikkea pientä vikaa on löytyny. Kevät kertoo onko vika löytynyt.
Elikkäs uusi rele on laitettu kiinni, ja samalla tarkastettu relepohjan liittimet. ongelma on yhä olemassa ja nyt jynssäsin akukin jo tyhäksi.
Ongelma on nyt sen verta kiusallinen että kävin etolasta narua itelleni ostamassa, jos joku paikallinen (itä helsinki) allmigthy BMWMASTER voisi antaa mielipiteen paikanpäällä. Tarjoan toki kahvia ja jos auto lähtee surisemaan jopa pullankin.
Jos joku pystyisi sanomaan mikä ohjaa pa pumpun relettä koska se ei tunnu saavan tasaista ohjausta, nakuttaa tyhmästi.
Elikkäs uusi rele on laitettu kiinni, ja samalla tarkastettu relepohjan liittimet. ongelma on yhä olemassa ja nyt jynssäsin akukin jo tyhäksi.
Ongelma on nyt sen verta kiusallinen että kävin etolasta narua itelleni ostamassa, jos joku paikallinen (itä helsinki) allmigthy BMWMASTER voisi antaa mielipiteen paikanpäällä. Tarjoan toki kahvia ja jos auto lähtee surisemaan jopa pullankin.
Jos joku pystyisi sanomaan mikä ohjaa pa pumpun relettä koska se ei tunnu saavan tasaista ohjausta, nakuttaa tyhmästi.
Kävi vähintäänkin 10 kertaa mielessä tässä alfameria lueskellessa..
Minkälainen on BMW:n virtalukko ? toiminnaltaan ja pohjaltaan ajattelin tästä tuon akun latauduttua lähtee takaisin auton kimppuun niin tiedän sitten mitä teen tuolla pihalla, (ihan kadun varressa ei juurikaan kiinnostaisi näitä tehdä)
Njaa-a, en ole itse ikinä purkanut ko. osaa, mutta varmaan kunnon johtojen ravistelulla, avaimen huljuttelulla ja moukaroinnilla selviää onko vika virtalukossa
Comment