Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 koneiden öljypumpun "välityksien" muuttaminen + M50/S50 öljypohja-asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #16
    Paljon siellä oikein pitäisi öpaineet olla jos kysyjälle ei tuo 5 kiloa riitä?
    Mikä sekin äkkiseltään kuulostaa melko kovalta , noin normimoottorille :think
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #17
      Originally posted by petrolhead View Post
      Paljon siellä oikein pitäisi öpaineet olla jos kysyjälle ei tuo 5 kiloa riitä?
      Mikä sekin äkkiseltään kuulostaa melko kovalta , noin normimoottorille :think
      Kenelle 5bar ei riitä..?

      5bar näkyy olevan M30 koneen paineenrajoitin, M50 motissa 4bar. Kyllä sen pitäis ton verran ottaa aika helposti, ei tyhjäkäynnillä tietenkään jossa minimi sallittu on 0,5. Ei vaan riitä jos alkaa jo nostajat naputtaa, tossa varmaan syttyy ölppävalo.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • saki
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 247

        #18
        Ö paine valo alkaa vilkuttaa/piipittämään 1 bar tasossa.. Vakio valohan taitaa syttyä vasta 0,3bar tasossa? -> normaali valon kanssa ajeleva ei vielä huomaisi mitään murhetta, mutta toi tyhjäkäynnin paine ei niinkään ole ollut ongelma muutenkaan. Enemmänkin se kuumana kierroksilla oleva nihkea 2 bar. + Nämä ajot on ajettu melko kylmässä syksyllä. Uskoisin että kesä helteellä ongelma kasvaa liian suureksi -> joku pettää noin pienellä paineella. Mutta tosiaan jos tuo 4bar on se rajapaine.. nousee se siihen ihan hyvin normaali ajossa. Oletin rajan olevan selvästi korkeampi. Jostain syystä vaan lämpimänä paine ei nousee siihen edes pitkässä vedossa korkeilla kierroksillä ja jäykällä öljyllä.

        Toki edelleen voisi laittaa jonkin vaikka Kendall yksiaste öljyn tällaiseen peliin, auttaisi varmaan vähän taas, mutta niin nopeasti noi paineet alkaa tippua että luulisiin siinä olevan jotain vikaa. Jäykillä öljyillä on kuitenkin aina haittapuoliakin. mieluummin ajaisi melko litkuilla öljyillä hyvillä paineilla jos saisi valita..

        Katsellaan miten uudemmalla pumpulla paineet käyttäytyy. Samalla ehkä kiristää hieman tuota rajapaine venttiliä varmuudeksi. Vaikkei sen tosiaan pitäisi kuumana sitten enää mihinkään vaikuttaa. Toi 4bar varmaan riittää ihan hyvin joka hetkeen.. pysyisi vaan siinä tasossa kierroksilla kuumana.
        BMW i3 REX

        Comment

        • saki
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 247

          #19
          Originally posted by m50 turbo View Post
          ei mun purkamissa koneissa ole ollut mitään tiivistystä pumpun ja lohkon välissä. omassa turbossa o-rengas tiivistys
          Ok hyvä tietää. Olet jonkinlaisen uran jyrsinyt renkaalle vai saanut sen sopivasti jäämään siihen lohkon/pumpun sauman viistoitukseen? katselin että siihen voisi o renkaan saada aika kivuttomasti mutta pieni riski että se karkaa sinne kiertoon jos on vaan siinä pikku puristuksessa...

          Ehkä pyyhkäisee siihen väliin vain pienen tiivisteliima kalvon.
          BMW i3 REX

          Comment

          • ///saMi
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1198
            • 52300

            #20
            Ei oo tainnu kukaan muokkailla m50 koneeseen tuota s50b32 öljypumppua? Kiinnostais itteeki tietää mahdollinen hyöty ja miten toteutettu tuo ratas ja ketju ongelma.

            Comment

            • Soiled
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3216
              • Mystinen Kuopio

              #21
              Nostetaanpas tätä hommaa välistä. Eli M50 mottiin parempaa/luotettavampaa öljynpainetta metsästämässä.

              - S50b30 suodatinjalka ilmeisesti bolt-on.
              - öljylle jäähdytys
              - öljyruiskut + max. painevena kuntoon

              Mites tuo ö-pumppu? Pitääkö alkaa vääntämään S50B32 pumppua ja muokkaamaan ö-pohjaa, että saa tuon öljynsiirron toimimaan ö-pohjassa vai onko esim. tuo S50B30 pumppu nyt riittävä rata-ajoon? Loiskelevyjä joutunee lisäämään ö-pohjaan kaikesta huolimatta. Ei kehtaisi vielä mitään kuivasumppua alkaa vääntämään.

              Jotain muuta huomioitavaa öljyn laadun lisäksi?
              Mystinen.Fi @ FB
              IG @tarmohanninen
              http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
              Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
              Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
              Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

              Comment

              • vauhdikas
                Newbiemmer
                • Jul 2011
                • 19
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by Soiled View Post
                onko esim. tuo S50B30 pumppu nyt riittävä rata-ajoon?
                Onko tietoa sopiiko m50b25 lohkoon suoraan?

                Comment

                • m50 turbo
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 454

                  #23
                  mulla on tallilla s50b30 koneen pumppu ja mumeroiden mukaan se on sama kuin m50b25 pumppu
                  http://www.teammadmax.com

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎