Paljon siellä oikein pitäisi öpaineet olla jos kysyjälle ei tuo 5 kiloa riitä?
Mikä sekin äkkiseltään kuulostaa melko kovalta , noin normimoottorille :think
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Paljon siellä oikein pitäisi öpaineet olla jos kysyjälle ei tuo 5 kiloa riitä?
Mikä sekin äkkiseltään kuulostaa melko kovalta , noin normimoottorille :think
Kenelle 5bar ei riitä..?
5bar näkyy olevan M30 koneen paineenrajoitin, M50 motissa 4bar. Kyllä sen pitäis ton verran ottaa aika helposti, ei tyhjäkäynnillä tietenkään jossa minimi sallittu on 0,5. Ei vaan riitä jos alkaa jo nostajat naputtaa, tossa varmaan syttyy ölppävalo.
Ö paine valo alkaa vilkuttaa/piipittämään 1 bar tasossa.. Vakio valohan taitaa syttyä vasta 0,3bar tasossa? -> normaali valon kanssa ajeleva ei vielä huomaisi mitään murhetta, mutta toi tyhjäkäynnin paine ei niinkään ole ollut ongelma muutenkaan. Enemmänkin se kuumana kierroksilla oleva nihkea 2 bar. + Nämä ajot on ajettu melko kylmässä syksyllä. Uskoisin että kesä helteellä ongelma kasvaa liian suureksi -> joku pettää noin pienellä paineella. Mutta tosiaan jos tuo 4bar on se rajapaine.. nousee se siihen ihan hyvin normaali ajossa. Oletin rajan olevan selvästi korkeampi. Jostain syystä vaan lämpimänä paine ei nousee siihen edes pitkässä vedossa korkeilla kierroksillä ja jäykällä öljyllä.
Toki edelleen voisi laittaa jonkin vaikka Kendall yksiaste öljyn tällaiseen peliin, auttaisi varmaan vähän taas, mutta niin nopeasti noi paineet alkaa tippua että luulisiin siinä olevan jotain vikaa. Jäykillä öljyillä on kuitenkin aina haittapuoliakin. mieluummin ajaisi melko litkuilla öljyillä hyvillä paineilla jos saisi valita..
Katsellaan miten uudemmalla pumpulla paineet käyttäytyy. Samalla ehkä kiristää hieman tuota rajapaine venttiliä varmuudeksi. Vaikkei sen tosiaan pitäisi kuumana sitten enää mihinkään vaikuttaa. Toi 4bar varmaan riittää ihan hyvin joka hetkeen.. pysyisi vaan siinä tasossa kierroksilla kuumana.
ei mun purkamissa koneissa ole ollut mitään tiivistystä pumpun ja lohkon välissä. omassa turbossa o-rengas tiivistys
Ok hyvä tietää. Olet jonkinlaisen uran jyrsinyt renkaalle vai saanut sen sopivasti jäämään siihen lohkon/pumpun sauman viistoitukseen? katselin että siihen voisi o renkaan saada aika kivuttomasti mutta pieni riski että se karkaa sinne kiertoon jos on vaan siinä pikku puristuksessa...
Ehkä pyyhkäisee siihen väliin vain pienen tiivisteliima kalvon.
Ei oo tainnu kukaan muokkailla m50 koneeseen tuota s50b32 öljypumppua? Kiinnostais itteeki tietää mahdollinen hyöty ja miten toteutettu tuo ratas ja ketju ongelma.
Mites tuo ö-pumppu? Pitääkö alkaa vääntämään S50B32 pumppua ja muokkaamaan ö-pohjaa, että saa tuon öljynsiirron toimimaan ö-pohjassa vai onko esim. tuo S50B30 pumppu nyt riittävä rata-ajoon? Loiskelevyjä joutunee lisäämään ö-pohjaan kaikesta huolimatta. Ei kehtaisi vielä mitään kuivasumppua alkaa vääntämään.
Comment