Announcement

Collapse
No announcement yet.

Twin turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dait
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1179
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by turtana
    http://www.homemadeturbo.com/forum/index.php?board=2;action=display;threadid=9421

    Kyllä niitä twin turboja on pienempiikin patoihin värkätty ja toimii :shock: [/url]
    Siinä taitaapi olla aika pirteä riisi 8)

    nyk. Honda CTR -04
    ex. e46 320 Cabrio
    ex. e30 327 taxi
    ex. e30 325 touring
    MYYDÄÄN:Myydään e46 osia
    Kaikki MP-rakenteluun:www.motohell.fi

    Comment

    • TONI_VAAN
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 210

      #17
      en nää mittään iloa jossaki twinturboss

      siis mie en nää mittää iloo jossaki twin turbos :|
      ku korkeintaan sen ett saisi älyttömästi tehoja irti ei siinnä hommassa muuta virkaa oo

      Comment

      • LASSI-S
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 4918
        • hattula/hämeenlinna.

        #18
        Re: en nää mittään iloa jossaki twinturboss

        Originally posted by TONI_VAAN
        siis mie en nää mittää iloo jossaki twin turbos :|
        ku korkeintaan sen ett saisi älyttömästi tehoja irti ei siinnä hommassa muuta virkaa oo
        just sehän siinä on ajatuksena että haetaan älyttömästi tehoja :lol: ja sit jos ei muuta niin ainakin V moottorit on melkein helpompi tehä kahdella ahtimella, pakosarjan väkästys on varmana vittumaista
        E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

        Comment

        • jannek
          Bimmer Rookie
          • Jun 2003
          • 60
          • Tampere

          #19
          Kyllä useammasta turbosta voi olla oikeatakin hyötyä. Jossain tapauksessa voi olla helpompaa sijoitella kaksi pientä turboa konehuoneeseen kun yksi iso. Samoin kahden pienen turbon liikkuvien sisäosien massa voi olla pienempi kuin yhden suuren, jolloin turbot kiihtyvät vikkelämmin. Turbon kiihtyvyyden kannalta pakopulssien on myös edullista tulla harvemmin, eli erottua selvemmin toisistaan. Tähän voidaan toki päästä myös kahden pienemmän ahtimen sijasta yhdellä isommalla turbolla, jossa on kahteen osaan jaettu turbiinipesä.

          Comment

          • Tykki
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 197
            • Ii

            #20
            Originally posted by jannek
            Kyllä useammasta turbosta voi olla oikeatakin hyötyä. Jossain tapauksessa voi olla helpompaa sijoitella kaksi pientä turboa konehuoneeseen kun yksi iso. Samoin kahden pienen turbon liikkuvien sisäosien massa voi olla pienempi kuin yhden suuren, jolloin turbot kiihtyvät vikkelämmin. Turbon kiihtyvyyden kannalta pakopulssien on myös edullista tulla harvemmin, eli erottua selvemmin toisistaan. Tähän voidaan toki päästä myös kahden pienemmän ahtimen sijasta yhdellä isommalla turbolla, jossa on kahteen osaan jaettu turbiinipesä.
            kahden pienen turbon liikkuvat osat ovat yhteis massaltaan suurempia kuin yhden ison. siis jos aivan ääritapaukset poisluetaan. kahden turbon asentaminen voi olla järkevää juuri v-koneissa, mutta eipä juuri muulloin.
            "Hyvällä hevosella maisema nopiasti vaihtuu"
            -Andy McCoy

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎