Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kumpi moottori parempi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    Kumpi moottori parempi?

    Kumpi ois parempi turbotukseen? M50B25 VANOS vai non-vanos? Perusteluita?
  • jani1632
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 2243
    • Etelä-pohjanmaa

    #2
    Vanos-> huomattavasti parempi "käyttöalue" arkiajoon.....
    Tallin täytteet:
    E70 3.0d -09
    E34 540ia -94
    E39 520d -00
    E39 528i M-sport -00
    E60 520i -04
    E30 -86
    E61 520da -09

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5727
      • Rovaniemi

      #3
      vaatiii ainakin enemmän moottorinohjaukselta jos on vanos mukana...
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Joo, tosi hankala, edes kugelfischerillä ei pysty ohjaamaan single-vanosta.

        Seriously
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Kape30
          Bimmer Fanatic
          • May 2008
          • 509
          • Nokia

          #5
          Multa kans ääni tolle non vanos koneelle, vähemmän rikkuvia osia...
          Ja saa varmasti moottorin ohjauksen toimiin paremmin...
          E30 M50b28 -90 Cirrusblau
          E39 520d Touring -00 Sienarot II
          MB Sprinter
          Lynx Rave Re 600 -15
          Suzuki GSX-R1100 -95

          Comment

          • ViperHawk
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 312
            • Joensuu

            #6
            Ei vanoksellisesta saa helpommin viriä kierroskoneeksi.

            Eikös vanos-mallisissa koneissa ole pienemmät laakerit polttoaineen kulutuksen vähentämiseksi? Sekä erillaiset kiertokanget, ohuemmat männät ja erillaiset nokat jne? :think
            E30 -90 320i

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

              #7
              Kumpi ois parempi kun moottorinohjaukseksi tulis varmaan vakiomotronic uudelleenohjelmoituna?

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Mikä legendaparatiisi täällä oikein on? Vähemmän rikkoutuvia osia?? Pienemmät laakerit?? Saa paremmin toimimaan ilman??

                Kaikille M10 tuplakaasareilla ja kiinteellä ennakolla, onpahan vähemmän rikkoutuvia osia eikä oo moottorinohjausta lainkaan säädettäväks!
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Autobahnboy
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2006
                  • 400
                  • Espoo

                  #9
                  Cell jo vastasikin...
                  Last edited by Autobahnboy; 09-08-2008, 13:49.

                  Comment

                  • Make H.
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1278
                    • Kokkola

                    #10
                    Vähä ristiriitasta tietoo nyt tosiaan. Eli kannattaako tuon vanoksen kans alkaa turbovehkeissä pulaamaan vai rupeeko se tökkiin jotenki vaikka kävis uudelleen säädättämässä motronicin? Voiko sen kytkee pois päältä kuinka helposti jos siitä jotain haittaa ilmenee?

                    Comment

                    • Make H.
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1278
                      • Kokkola

                      #11
                      Noh, taitaa kallistua sitten hankinta tuohon non-vanos koneeseen jos ei tuota saa vanoksella kerta toimimaan tai ei kukaan tiedä sen enempää.

                      Comment

                      • Jonsku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 4645
                        • Tuusula

                        #12
                        Non-vanos koneita suurin osa käyttänyt, ihan siitä syystä että ei tarvitse alkaa vanoksen kanssa kikkailemaan.
                        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                        ex. Alpina D10 Touring #33/94
                        ... and many more

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Voi olla parempi tosiaan ottaa se non-vanos ettei yöunet mene.

                          Kummallista jännitystä kun kyseessä kuitenkin on keksintö joka on moottoritekniikan saralla suuri harppaus ja josta on ihan aikuisten oikeasti näkyvää hyötyä. Etenkin kun tuo vanha versio on vielä mallia lapsikin osaa.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Make H.
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1278
                            • Kokkola

                            #14
                            Originally posted by Cell View Post
                            Voi olla parempi tosiaan ottaa se non-vanos ettei yöunet mene.

                            Kummallista jännitystä kun kyseessä kuitenkin on keksintö joka on moottoritekniikan saralla suuri harppaus ja josta on ihan aikuisten oikeasti näkyvää hyötyä. Etenkin kun tuo vanha versio on vielä mallia lapsikin osaa.
                            Kolme postausta ja pelkkää piilovittuilua ilman järkevää asiaa

                            Ei tullut nyt kuitenkaan selväksi kuinka helposti sen saa pelaamaan turbovehkeessä motronicilla uudelleen ohjelmoituna tai kuinka helposti sen saa kytkettyä pois jos se menee rikki tms.?

                            Mutta taidan kääntyä tuon non-vanos koneen etsintään kun ainoat järkevät vastaukset tulivat sen puolesta. Kiitos niistä ettei turhaan lähe ongelmia hakeen tuosta vanoksesta

                            Comment

                            • jmp2002
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 5727
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Originally posted by Make H. View Post
                              Kolme postausta ja pelkkää piilovittuilua ilman järkevää asiaa
                              Täysin samaa mieltä... ja sinähän kysyit mielipiteitä... kannattaa soittaa viellä karalalle ja kysyä onko säädöissä eroa..
                              E30 325i Touring -89
                              E30 325i touring -88 m50tbo
                              G20 330e M-Sport -20

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎