Announcement

Collapse
No announcement yet.

m51 kolisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ossi82
    Newbiemmer
    • Aug 2005
    • 16

    m51 kolisee

    Kaikki lähti siitä ku tein rempan alakertaan,runkolaakerit,kiertokangen laakerit jne.Kun sain taas koneen nippuun ja lähin testaan,niin muuten pelas ku ajatus,mutta aina ku kiihyttää niin rupee kuuluun koneesta oikeen terävä kolina.Tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään,eikä paikallaan kaasuttaesa,eikä myöskään tasasesa ajosa,vain sillon ku vejättää reilummin.Suuttimien avaus paineet oon testannu,ruiskutus ennakko ja ajotus ok.Vaikuttas että jakopäästä kuulus,mut eipä sieltäkään mitään löytyny.Eli jos jollain jotain vinkkiä et misä vika,niin ottasin tiedon ilomielin vastaan!!
  • leijo
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 54

    #2
    joskus käynyt näin että kampi-akseli hiottu jostain kaulasta alikokoon ja muut vakioita ja siihen kun heität stanu laakerit, niin kyllä se kilkattaa...

    Comment

    • ongelmalapsi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1063
      • Hämeenlinna

      #3
      Kuullostaa runkolaakereilta jos vain kuorman kanssa kiihdyttäessä kolisee, eli joko väärän koon laakerit, väärä kiristys momentti tai laakerit väärin päin. kai öljy reijät tuli oikeeseen kohtaan?
      -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
      -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
      -Voimaa.com Ohjelmoinnit
      -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
      -Ilmastointi huolto alkaen 69€
      Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
      GMC Topkick C6500 rollback -95
      Ford F-350 4X4 Wrecker -97
      E46 330xiA -02
      Chrysler neon -99

      Comment

      • Ossi82
        Newbiemmer
        • Aug 2005
        • 16

        #4
        Originally posted by ongelmalapsi View Post
        Kuullostaa runkolaakereilta jos vain kuorman kanssa kiihdyttäessä kolisee, eli joko väärän koon laakerit, väärä kiristys momentti tai laakerit väärin päin. kai öljy reijät tuli oikeeseen kohtaan?
        Sen verran jo aikaa ku koneen kasasin,et en nyt yhtäkkiä saa päähän et miten ne runkolaakerit vois laittaa väärin päin?

        Comment

        • Ossi82
          Newbiemmer
          • Aug 2005
          • 16

          #5
          Originally posted by Ossi82 View Post
          Sen verran jo aikaa ku koneen kasasin,et en nyt yhtäkkiä saa päähän et miten ne runkolaakerit vois laittaa väärin päin?
          Tähän ei jostain syystä oo tullu vastausta!!!

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            katselin noita kuvia ja ainakin kaikki alemmat liuskat ovat eri numerolla kuin ylemmät vaikka ovatkin saman näköisiä ja 5 ja 6 sylintereiden välissä olevat runkolaakeri liuskat ovat aivan eri näköisiäkin kuin muut.. öljykanavat jotenkin erilailla?
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Ossi82
              Newbiemmer
              • Aug 2005
              • 16

              #7
              Originally posted by peto2 View Post
              katselin noita kuvia ja ainakin kaikki alemmat liuskat ovat eri numerolla kuin ylemmät vaikka ovatkin saman näköisiä ja 5 ja 6 sylintereiden välissä olevat runkolaakeri liuskat ovat aivan eri näköisiäkin kuin muut.. öljykanavat jotenkin erilailla?
              5 ja 6 sylintereiden välissä on tukilaakeri,se ei sovi muualle.Pitää viel tutkia ne vanhat laakerit...homma muutenki ollu vähä jäissä!

              Comment

              • Velho
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 267
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Ossi82 View Post
                Kaikki lähti siitä ku tein rempan alakertaan,runkolaakerit,kiertokangen laakerit jne.Kun sain taas koneen nippuun ja lähin testaan,niin muuten pelas ku ajatus,mutta aina ku kiihyttää niin rupee kuuluun koneesta oikeen terävä kolina.Tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään,eikä paikallaan kaasuttaesa,eikä myöskään tasasesa ajosa,vain sillon ku vejättää reilummin.Suuttimien avaus paineet oon testannu,ruiskutus ennakko ja ajotus ok.Vaikuttas että jakopäästä kuulus,mut eipä sieltäkään mitään löytyny.Eli jos jollain jotain vinkkiä et misä vika,niin ottasin tiedon ilomielin vastaan!!
                Aika epätodenäköistä mutta...
                Tuliko uudet pultit kiertokankiin jos olis toinen pultti katkennut jostain kangesta
                Tämmöisen tapauksen nähnyt 7 litran volvon koneessa runkolaakerin kohdalla.
                Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
                Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

                Comment

                • Ossi82
                  Newbiemmer
                  • Aug 2005
                  • 16

                  #9
                  Originally posted by Velho View Post
                  Aika epätodenäköistä mutta...
                  Tuliko uudet pultit kiertokankiin jos olis toinen pultti katkennut jostain kangesta
                  Tämmöisen tapauksen nähnyt 7 litran volvon koneessa runkolaakerin kohdalla.
                  Vanhoilla pulteilla kasattu.Mutta kaikki on mahdollista.Nehän ois aika nelppo tarkistaa,ei tarvis paljoo purkaa.Eräs korjaamo heppu sano ku jututin et viittais ruiskutus ennakkoon,mut se selviää vielä joku päivä.

                  Comment

                  • Velho
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 267
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Ossi82 View Post
                    Vanhoilla pulteilla kasattu.Mutta kaikki on mahdollista.Nehän ois aika nelppo tarkistaa,ei tarvis paljoo purkaa.Eräs korjaamo heppu sano ku jututin et viittais ruiskutus ennakkoon,mut se selviää vielä joku päivä.
                    Ruiskutusennakosta johtuva ääni kyllä kuuluisi paikallaan kaasutettaessa sillä kyseisessä pumpussa on tietty perusennakko jota säädetään kierrosluvun ja 4 sylinterin suuttimelta tulevan tiedon perusteella.

                    Jos haluaa kokeilla onko ennakolla vaikutusta ääneen niin irroitaa pumpun sähköiselle ennakonsäätösolenoidille menevän johdon niin pumppu jää perusennakolle eikä ennakon säätöä tapahdu kaasutettaessa.
                    Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
                    Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎