Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40B16 hyytyy 5000rpm kohdalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jusaba
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 613
    • Joensuu

    M40B16 hyytyy 5000rpm kohdalla

    No niin, alkaa kohta usko loppumaan tuon vian etsinnässä.. Paikoillaan kiertää n.6000, mutta sitten hyytyy ja veto päällä meno loppuu n.5000kohdalla. Muutenkin on niin laiska tuo auto niin olis nyt ihan kiva että kiertäis ees loppuun asti. Seuraavat osat vaihdettu:Tulpat, Ilmansuodatin, pyörijä, bensansuodatin. Tyhjäkäynti hyvä niin kylmänä kuin kuumana. Mutta missä ihmeessä voisi olla vika?
    MB


    EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82
  • ChilileipÄ
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 2014
    • jyväskylä

    #2
    nokka kulunu... itellä oli ainaki nii kulunu nokka että ei jaksanu kiertää loppuu asti...
    F11 530D M-Sport ’11
    E39 525iA touring M-Sport '02
    ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

    Comment

    • Jusaba
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 613
      • Joensuu

      #3
      Otetaas ylös.. Nokka-akseli vaihdettu, mutta ei juurikaan vaikutusta.. Millähän tavalla nuo oireilee, jos lambda on sökö? Tulpat tarkistettu, ovat melko vaaleat, joten ei vissiin saa ainetta tarpeeks..
      MB


      EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

      Comment

      • quisma
        BTCF Member
        • May 2005
        • 384
        • Toijala

        #4
        Lambdan yleisimpiä oireita on huojuva tyhjäkäynti ja kulutusmittarin sekoilu. Ei vaikuta siltä. Monissa autoissa on tehohäviön aiheuttanut rikkinäinen ilmamäärämittari.
        e46 325ci cabrio m-sport2

        Ex: e46 320da touring -04
        e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
        e39 528ia -96
        e34 525i -92
        e30 320i touring -88
        e36 328i coupe -97
        e36 325i -91

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #5
          Lambda ohitetaan kaasupohjassa mutta miten se kaasuläpän asentotunnistin, toimiikos se? Kuulostaa ainakin siltä ettei kaasuläppä "aukea" ihan kokonaan :think
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • Jusaba
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 613
            • Joensuu

            #6
            Joo, samaa mietin että jos kaasuläppä ei aukea kokonaan. Tuntuu että osakaasulla kiihtyy paremmin. Pitäs saada kuntoon kun myynti hetki lähestyy..
            MB


            EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

            Comment

            • jappi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 206

              #7
              Originally posted by Jusaba View Post
              Otetaas ylös.. Nokka-akseli vaihdettu, mutta ei juurikaan vaikutusta.. Millähän tavalla nuo oireilee, jos lambda on sökö? Tulpat tarkistettu, ovat melko vaaleat, joten ei vissiin saa ainetta tarpeeks..
              Onko pelkästään nokka vaihdettu, vai koko repertuaari?

              Comment

              • Vili
                Newbiemmer
                • Oct 2005
                • 19
                • Uusimaa

                #8
                Mulla on ongelma ollut kahdessa m40;ssä ja molemmissa ongelma poistui lopulta yläkerran rojuja (nokka, keinut, hydrauliset välyksentasaimet) vaihtelemalla. Uusiin ei viitsinyt sijoittaa mutta sain 500+ tkm ajetun auton mukana useamman sarjan käytettyjä, joista löytyi käyttökelpoisia, ja vaikka saattoi nokka-akselissa olla kulumaakin niin kiersi ylös asti...

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Originally posted by Jusaba View Post
                  Joo, samaa mietin että jos kaasuläppä ei aukea kokonaan. Tuntuu että osakaasulla kiihtyy paremmin. Pitäs saada kuntoon kun myynti hetki lähestyy..
                  Tarkoitin että se tunnistin ei tunne sen läpän aukeamista...söössillä löytyy sen tunnistimen tarkastusohjeet ja yksi todennäköinen vikakohde löytyy tai pois sulkeutuu...
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • Jusaba
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 613
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by jappi View Post
                    Onko pelkästään nokka vaihdettu, vai koko repertuaari?
                    Pelkkä nokka vaihdettu, muuten osat oli ihan hyvässä iskussa. Täytyypi rueta söörtsäilemään.
                    MB


                    EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎