Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 kansiremppa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kouris
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 685

    #16
    Originally posted by Jusaus View Post

    Cell käski tarkistaa myös ohjurien kunnon. Mitenkä paljon ohjurin ja venttiilinvarren välissä saa olla väljyyttä? Siitä kai se kunto tarkistetaan? :think
    Venttiilin maksimi sivuttaisliike (venttiilinvarren pää venttiilinohjaimen pään tasalla) .................0,50mm.

    ..näin sanoo alfamerin korjausopas..

    Comment

    • Kouris
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 685

      #17
      Originally posted by Kouris View Post
      Venttiilin maksimi sivuttaisliike (venttiilinvarren pää venttiilinohjaimen pään tasalla) .................0,50mm.

      ..näin sanoo alfamerin korjausopas..
      Muistaakseni miulla oli kyllä ehkä vähä enemminkin kuin tuo 0,5 mm väljää noin 200tkm ajetussa kannessa enkä vaihattanu ohjureita vaikka se ehkä olisikin ollut järkevää.. ei kuitenkaan syö öljyä kuin vähän tälläkään hetkellä ja sekin vähä ilmeisesti vuotaa venttiilikopan tiivisteestä ulos.

      Comment

      • ///saMi
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1198
        • 52300

        #18
        kirjoitellaas nyt tähän topikkiin.. elikkäs tänään kattelin tuota m50b25 sylinterin kantta ja palotilojen reunoilla on aikasmoisia jälkiä (n. 1-3mm syviä), kun on männän päällä ollut jonkinlaisia metallinpalasia tai muuta paskaa. Pystyykö miten korjaamaan/haittaako? Koneistukseen mahdollisesti menossa.

        Kuva on "vähän" epäselvä, mutta kai tuosta nyt jotain selvää saa..
        Last edited by ///saMi; 17-04-2012, 18:17.

        Comment

        • 2bar..ahhh
          BTCF Honorary Member
          • Nov 2004
          • 3351
          • haapavesi

          #19
          Originally posted by ///saMi View Post
          kirjoitellaas nyt tähän topikkiin.. elikkäs tänään kattelin tuota m50b25 sylinterin kantta ja palotilojen reunoilla on aikasmoisia jälkiä (n. 1-3mm syviä), kun on männän päällä ollut jonkinlaisia metallinpalasia tai muuta paskaa. Pystyykö miten korjaamaan/haittaako? Koneistukseen mahdollisesti menossa.

          Kuva on "vähän" epäselvä, mutta kai tuosta nyt jotain selvää saa..

          jos tarkoita tuolla vaalealla alueella olevia "syöpymiä" niin toden näköisesti moottorisi on nakuttanut josta nuo jäljet! arvailua vain kun vähän huono kulma kuvassa.
          €34 M5 pelastetaan museoinnilta

          Comment

          • ///saMi
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1198
            • 52300

            #20
            Jep.. plaanaamalla saa lähestulkoon kaikki nuo jälet pois, jää kuitenkin jotain pieniä. :think

            Pari selvempää kuvaa..
            Last edited by ///saMi; 17-04-2012, 18:17.

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #21
              Nakunaku. Mites se nyt tuolleen?
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #22
                2bar..ahhh taikka muut spesialistit huomio!
                Kokemusta M52B28 kannen pakokanavien avartamisesta? Reilusti ahtammat näyttävät olevan kuin imu. Katselin että sivuttaissuunnassa varaa tuntuu olevan reilusti.
                Onko kokemuksia paljonko on varaa ottaa pystysuunnassa ettei mene seinämä liian ohueksi vesitilan kanssa?

                EDIT: Kokemuksia mistä saa edullisimmin hydraulinostimia kyseiseen kanteen?
                Saksan ebaysta löytyi halvimmillaan 8e/kpl INAn nostimet, saako jostain halvemmalla?
                Last edited by Supa; 08-08-2009, 17:50.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #23
                  Originally posted by Supa View Post
                  2bar..ahhh taikka muut spesialistit huomio!
                  Kokemusta M52B28 kannen pakokanavien avartamisesta? Reilusti ahtammat näyttävät olevan kuin imu. Katselin että sivuttaissuunnassa varaa tuntuu olevan reilusti.
                  Onko kokemuksia paljonko on varaa ottaa pystysuunnassa ettei mene seinämä liian ohueksi vesitilan kanssa?
                  Eikös ne yleensäkkin ole? Nojoo ammattimiehet tietää paremmin.
                  Kannattaa hommata joku haljennut kansi minkä voi leikellä palasiksi niin pääsee hyvin näkemään nuo seinämävahvuudet, eikä varmaan paskoista kansista montaakaan euroo tarvii maksaa.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • 2bar..ahhh
                    BTCF Honorary Member
                    • Nov 2004
                    • 3351
                    • haapavesi

                    #24
                    Originally posted by Supa View Post
                    2bar..ahhh taikka muut spesialistit huomio!
                    Kokemusta M52B28 kannen pakokanavien avartamisesta? Reilusti ahtammat näyttävät olevan kuin imu. Katselin että sivuttaissuunnassa varaa tuntuu olevan reilusti.
                    Onko kokemuksia paljonko on varaa ottaa pystysuunnassa ettei mene seinämä liian ohueksi vesitilan kanssa?

                    EDIT: Kokemuksia mistä saa edullisimmin hydraulinostimia kyseiseen kanteen?
                    Saksan ebaysta löytyi halvimmillaan 8e/kpl INAn nostimet, saako jostain halvemmalla?

                    en nyt ihtiäni vielä spesialistina pidä mut mitä tulee otaa kanavan muotoilussa huomioon niin varsinkin liian suureksi pakokanavan koon kasvattamiset johtaa kannavan ylivirtaamisen ja tällöin hyöty pienenee ja kanava on pilalla väänöt katoa jne jne.

                    kanavan muotoilu on sellainen taiteen laji et sitä ei opi muutakuin tekemällä ja nyt kun noita kansia jonkun verran teheny ja kokeillu eri malleja tehä ja sit virtaus penkiin niin milli väärästä paikasta pois nin saataa 50hv puota kanavan virtaus!

                    imu ja pakokanavan optimaalinen virtaus ei tarkoita et pako pitää olla suurempi koska imu ilmasta on otettu jo energiaa pois niin pakokaasulla on erillaiset virtaus ominaisuudet kuin ilman ja polttoaineen seoksella imukanavassa.

                    kirosana (fordin) cossujen kansissa pitäisi olla samat kupit kuin m52 mutta sataprosenttisen varma en ole.
                    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎