Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 kansiremppa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jusaus
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1124
    • Kajaani

    M50 kansiremppa

    Cabi menee loka-marraskuussa talviunille lämpimään talliin, ja talven aikana ois tarkoitus katsella mitä M50:n kansi on syönyt, korjata vika joka aiheuttaa öljynsyöntiä 0.5L-2l/1000km ja vaihtaa nakuttavat nostajat uusiin.

    Öjynsyöntiin kuuluu seuraavia oireita: pöläyttää putkeen aika paksustikkin kun löysää kovilta kierroksilta tai kovasti kiihdyttäessä vaihteenvaihdon yhteydessä. Antaa valkoista/harmaata/sinertävää savua kun auto on seissyt yön yli ja ja painaa liikkeelle lähtiessä kaasua enemmän kuin puoliväliin liikerataansa, savuttaa n. 2s ja sen jälkeen näyttää pakokaasut taas normaalilta. Ilman kosteudella ei tunnu olevan väliä juurikaan.

    Tarpeen tulee siis nokkien irroitus johon ilmeisesti tarvitsee jonkun erikoisen työkalun? Pelicanparts:n sivuilta löytyi joku artikkeli missä oli toteutettu nokkien irroitus ilman kyseistä työkalua, miten olette itse asian toteuttaneet?

    Ja mitäs kaikkea kannattaa tehdä kun kannen irroittaa? Listalla ainakin on:

    Uudet nostajat
    Seetien hionta
    Venttiilivarren kumit
    Uudet tiivisteet

    Budjettia en ole pahemmin miettinyt, ainoastaan laskenu mitä uudet nostajat ja tiivisteet maksaa. Mitäs noi venttiilien hionta yms on koneistamoilla suurin piirtein maksanu?
    Last edited by Jusaus; 05-09-2008, 23:11.
    Nyk: GSX1300R -00
    Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
    ---------------------------------------------
    -Official member of BTCF-Sauna Team-
    ---------------------------------------------
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Pakopuolen ohjurit erittäin suurella todennäköisyydellä loppu. Tarkista ainakin.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

      #3
      Laita samalla vähän viriä koneeseen kun kerran aukaiset.
      Retard Member

      Comment

      • Jusaus
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1124
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by herja View Post
        Laita samalla vähän viriä koneeseen kun kerran aukaiset.
        Eipä taida olla kovin halpoja/helppoja virityskeinoja pelkän kannen avaamisella vielä?
        Nyk: GSX1300R -00
        Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
        ---------------------------------------------
        -Official member of BTCF-Sauna Team-
        ---------------------------------------------

        Comment

        • herja
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1649

          #5
          No samallahan sinne vaihtaa nokkaa ja vähän viilaa kantta paremmaksi, vaikka ei kai tuossa B25 koneen kannessa taida paljon vinkuvaraa olla. Kannesta se teho tulee.

          edit. eihän noi halpoja ole mutta eipä halpaa virityskeinoa ole vielä keksittykään.
          Last edited by herja; 06-09-2008, 11:00.
          Retard Member

          Comment

          • Mr_Doctor
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 226
            • Parolannummi

            #6
            Tuo tiivisteiden hankinta kannattaa tehdä silleen, että hommaat kokonaisen yläpään tiivistesarjan. Maksaa esim. KL-varaosalla n. 150 euroa. Siinä on sitten kaikki kansiremonttiin tarvittavat tiivisteet, kuten kannen, venttiilikopan, imu -ja pakosarjan tiivisteet ja venttiilinvarrenkumit ym.

            Comment

            • Jusaus
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1124
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by Mr_Doctor View Post
              Tuo tiivisteiden hankinta kannattaa tehdä silleen, että hommaat kokonaisen yläpään tiivistesarjan. Maksaa esim. KL-varaosalla n. 150 euroa. Siinä on sitten kaikki kansiremonttiin tarvittavat tiivisteet, kuten kannen, venttiilikopan, imu -ja pakosarjan tiivisteet ja venttiilinvarrenkumit ym.
              Tää onkin hyvä tietää, sama tilata tommonen niin ei jää mitään uupumaan matkasta.
              Nyk: GSX1300R -00
              Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
              ---------------------------------------------
              -Official member of BTCF-Sauna Team-
              ---------------------------------------------

              Comment

              • Jusaus
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1124
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by herja View Post
                No samallahan sinne vaihtaa nokkaa ja vähän viilaa kantta paremmaksi, vaikka ei kai tuossa B25 koneen kannessa taida paljon vinkuvaraa olla. Kannesta se teho tulee.

                edit. eihän noi halpoja ole mutta eipä halpaa virityskeinoa ole vielä keksittykään.

                Kannen viilaamisella ilmeisesti tarkoitetaan virtauksien parantamista? Mitäs muuta tuolle kannelle voi tehdä?

                Kannen kun saa auki niin saa vähä tietoa myös alakerran koostumuksesta ja oikeasta iskutilavuudesta, edellinen omistaja kun oli mitannu iskunpituuden ja todennut sen olevan hieman normi B25 iskua pitempi.
                Nyk: GSX1300R -00
                Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                ---------------------------------------------
                -Official member of BTCF-Sauna Team-
                ---------------------------------------------

                Comment

                • herja
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1649

                  #9
                  Eli olis nyt ajatuksissa tilata Shrickiltä ne m3 nokat tohon pannuun, niin mitä muuta muutoksia kannattaisi tehdä? Miten moottorin ohjauspuoli, riittääkö oma lastu (tai mulla on se täältä hommattu "virilastu"), tarviiko suuttimia ruveta


                  Retard Member

                  Comment

                  • Jusaus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1124
                    • Kajaani

                    #10
                    No ni, mullakun ei ole toiminu foorumin haku koko kesänä, ei sitten millään vaikka mitä hakusanoja kokeilee, aina päättyy yritykset vaan blankkoon sivuun.
                    Last edited by Jusaus; 06-09-2008, 20:48.
                    Nyk: GSX1300R -00
                    Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                    ---------------------------------------------
                    -Official member of BTCF-Sauna Team-
                    ---------------------------------------------

                    Comment

                    • 2bar..ahhh
                      BTCF Honorary Member
                      • Nov 2004
                      • 3351
                      • haapavesi

                      #11
                      Originally posted by Jusaus View Post
                      Kannen viilaamisella ilmeisesti tarkoitetaan virtauksien parantamista? Mitäs muuta tuolle kannelle voi tehdä?

                      Kannen kun saa auki niin saa vähä tietoa myös alakerran koostumuksesta ja oikeasta iskutilavuudesta, edellinen omistaja kun oli mitannu iskunpituuden ja todennut sen olevan hieman normi B25 iskua pitempi.

                      kannen "turbulenssia" parannetaan kavavien OIKEIN muotoilu parantaa kyllä paljon ja kun kerran aukaiset niin samalla voi tehä sen kannen kuntoon ja sit on kyl jälkeenkin päin heleppo vaihtaa nokkii jne jne!

                      jos kannen teko kinnostaa ota privaan yhteyttä....
                      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                      Comment

                      • herja
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1649

                        #12
                        Originally posted by Jusaus View Post
                        No ni, mullakun ei ole toiminu foorumin haku koko kesänä, ei sitten millään vaikka mitä hakusanoja kokeilee, aina päättyy yritykset vaan blankkoon sivuun.
                        Noi onkin googlesta kun tää forumin haku on jonkun vammasen humalaisen puoliapinan kehittämä.
                        Retard Member

                        Comment

                        • |parsakaali|
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2005
                          • 997

                          #13
                          Itse joskus kyselin tuota venttiilien hientaa, sekä venttiilistä / kannesta (tiivistepinnat) Niin oli muistaakseni 5e/kpl. Jäi silloin koneistamossa tekemättä...

                          Comment

                          • Jusaus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1124
                            • Kajaani

                            #14
                            Originally posted by |parsakaali| View Post
                            Itse joskus kyselin tuota venttiilien hientaa, sekä venttiilistä / kannesta (tiivistepinnat) Niin oli muistaakseni 5e/kpl. Jäi silloin koneistamossa tekemättä...
                            Mistäs kysäsit?
                            Nyk: GSX1300R -00
                            Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                            ---------------------------------------------
                            -Official member of BTCF-Sauna Team-
                            ---------------------------------------------

                            Comment

                            • Jusaus
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1124
                              • Kajaani

                              #15
                              Asiassa menty hieman eteenpäin.

                              Schmieddmannilta tuli uudet nostajat venttiileille, yläkerran tiivistesarja ja uudet kannenpultit.
                              Kone on avattu ja kansi nostettu pöydälle. Männät olivat aika karstaiset, kun myös palotilat- ja venttiilit kannessa. Sylinterit näyttää ja tuntuu ihan hyvältä, ei naarmuja tms. epätavallista kulumaa.
                              Kannesta löyty halkeama termostaattikotelon pultin kolosta, ei luulis olevan kovin vakava paikka ja menee varmaan hitsaamalla kuntoon.

                              Äsken otettiin venttiilit irti kannesta, ja karstaa oli pääasiassa tietenki vain pakopuolen venttiileissä, joissain sen verta että en ihmettele vaikka olisivat jo vähän kantaneetkin koloonsä nähden.

                              Venttiilinvarren kumien kunnosta en osaa vielä tarkemmin sanoa, päällepäin näyttivät suurinosa ainakin ihan toimivilta.

                              Cell käski tarkistaa myös ohjurien kunnon. Mitenkä paljon ohjurin ja venttiilinvarren välissä saa olla väljyyttä? Siitä kai se kunto tarkistetaan? :think
                              Last edited by Jusaus; 08-02-2009, 17:41.
                              Nyk: GSX1300R -00
                              Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                              ---------------------------------------------
                              -Official member of BTCF-Sauna Team-
                              ---------------------------------------------

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎