Announcement

Collapse
No announcement yet.

m51d25 savuttaa sinistä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daset
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 80
    • kajaani

    m51d25 savuttaa sinistä.

    Eli kylmänä jää melkoinen sininen pilvi taakse. Tyhjäkäynnillä käy epätasaisesti joskus, tuntuu kun yksi sylinteri ei olis aina mukana. Voisko joku suutin olla rikki tms? Tällähetkellä on melkoisen suuri ahtovuoto. Lämpimänäkin jos pitkään antaa kaasua kunnolla tulee sininen pilvi.
    Kylmänä ei tarvitse edes ahdot nousta kuin jo savuttaa.
  • muuris
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

    #2
    Miltä käyntiääni kuulostaa? Huomattavan suuri ruiskutusennakko aiheuttaa sinistä savua, mutta sen kuulee jo äänestä (todella karkea, kova ja mekaaninen). Suutin tai suutinputken (pumpun) päässä oleva venttiili voi olla viallinen.
    E30 325iX '86
    Instagram

    Comment

    • Daset
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 80
      • kajaani

      #3
      On tuossa käyntiääni vähän karkea. Nyt vaihdoin dieselsuodattimen ja ei taho sammua tuo suutinten merkkivalo. oOkohan tuolla järjestelmässä vielä ilmaa? vai joko ois suutinrempan aika? voishan tuosta kyllä yrittää vähän tuota pumpun kanttaki hakata.

      Comment

      • Daset
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 80
        • kajaani

        #4
        eikö kukaan tosiaan tiedä?

        Comment

        • Lakeson
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 649
          • Jyväskylä

          #5
          Onko savu puhtaasti dieselikatkua vai polttaako öljyä?
          Ei mopolla mahottomia..

          Comment

          • Arnolds
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3310
            • Kajjjaani

            #6
            Auttasko vika koodien luku? Silloin ainakin saa selville sen suutin vian.:think
            F26 xDrive20d TwinPower

            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

            Comment

            • muuris
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 3501
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by 540iAV8 View Post
              Auttasko vika koodien luku? Silloin ainakin saa selville sen suutin vian.:think
              Höpö höpö, ei se DDE tiedä mitään suuttimien kunnosta, ne kun on täysin mekaaniset.
              E30 325iX '86
              Instagram

              Comment

              • Velho
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 267
                • Tampere

                #8
                Kyllä ne koodit sieltä kannattais luetuttaa niin sais selville mitä vikaa moottorinohjauksessa on sillä jos se suuttimen valo palaa niin silloin joku komponentti oikkuilee esim. lämpöanturit, 4 suuttimen induktiotunnistin, pumpun ennakon säätösolenoidi mahdollisuuksia on eli ei muuta kuin johdon perään.
                Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
                Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

                Comment

                • Daset
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 80
                  • kajaani

                  #9
                  Originally posted by Lakeson View Post
                  Onko savu puhtaasti dieselikatkua vai polttaako öljyä?
                  varmaan noiden yhdistelmä.

                  Comment

                  • Daset
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2007
                    • 80
                    • kajaani

                    #10
                    Ahtovuodon laitan tässä kuntoon kuhan ehdin. voiko se vaikuttaa että savuttaa sinistä kun imusarjasta huohotusletku menee turbon ilmanottopuolelle. olisiko järkevin laittaa ihan oma säiliö huohottimesta tulevalle öljylle, josta lähtisi takaisinpäin koneeseen. koska saattaa jo jonkunverran huohottaa ku tämä on n. 455 000 jo ajettu.
                    Last edited by Daset; 19-09-2008, 18:01.

                    Comment

                    • LASSI-S
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 4918
                      • hattula/hämeenlinna.

                      #11
                      Originally posted by Daset View Post
                      Ahtovuodon laitan tässä kuntoon kuhan ehdin. voiko se vaikuttaa että savuttaa sinistä kun imusarjasta huohotusletku menee turbon ilmanottopuolelle. olisiko järkevin laittaa ihan oma säiliö huohottimesta tulevalle öljylle, josta lähtisi takaisinpäin koneeseen. koska saattaa jo jonkunverran huohottaa ku tämä on n. 455 000 jo ajettu.
                      venttiilikopasta lähtee huohotus ilmanputsarikotelossa kulkevaan kanavaan josta sit kaikki paska kulkee turbon-->coolerin-->imusarjan kautta koneeseen=karstaa ja paskempi palaminen

                      imusarjasta ei lähde huohotusletkua, uskoisin että tarkoitat egr venttiilille tulevaa putkea joka lähtee pakosarjasta.

                      tietysti kannattaisi ottaa koko ilmanputsarikotelo pois ja laittaa ahtimelle vaikka kartiofiltteri (jonka sijoitat sen verran ylös ettei pääse imaisemaan vettä lätäkköön ajaessa. venttiilikopan huohotukselle teet laipan johon hitsaat noin 20mm paksuisen tökön kiinni josta vedät letkun auton alle ja egrn tulppaat kokonaan vaikka katkaisemalla putken ja hitsaamalla tulpan väliin.

                      siniselle savulle voi olla syynä joko ahtimen tai koneen väljyys. vaikka ruiskutuspumpun ajoitus olis pielessä ei savun nyt äkkiseltään ajateltuna pitäisi sinistä olla, eikä valkoista vaan mustaa ja paloääni sit kalkattava.
                      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                      Comment

                      • Daset
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 80
                        • kajaani

                        #12
                        Originally posted by LASSI-S View Post
                        venttiilikopasta lähtee huohotus ilmanputsarikotelossa kulkevaan kanavaan josta sit kaikki paska kulkee turbon-->coolerin-->imusarjan kautta koneeseen=karstaa ja paskempi palaminen

                        imusarjasta ei lähde huohotusletkua, uskoisin että tarkoitat egr venttiilille tulevaa putkea joka lähtee pakosarjasta.

                        tietysti kannattaisi ottaa koko ilmanputsarikotelo pois ja laittaa ahtimelle vaikka kartiofiltteri (jonka sijoitat sen verran ylös ettei pääse imaisemaan vettä lätäkköön ajaessa. venttiilikopan huohotukselle teet laipan johon hitsaat noin 20mm paksuisen tökön kiinni josta vedät letkun auton alle ja egrn tulppaat kokonaan vaikka katkaisemalla putken ja hitsaamalla tulpan väliin.

                        siniselle savulle voi olla syynä joko ahtimen tai koneen väljyys. vaikka ruiskutuspumpun ajoitus olis pielessä ei savun nyt äkkiseltään ajateltuna pitäisi sinistä olla, eikä valkoista vaan mustaa ja paloääni sit kalkattava.
                        Joo olen näköjään kirjottanu vähän puutaheinää. niin venttiilikoppaa olen tarkoittanut. ilmanputsarikoteloa ei ole. Siitä lähtee letku mikä menee siihen turbon imusiipien puolella olevaan muoviseen käyrään ja siinä on nyt kartiofiltteri tosin varmaan liian alhaalla. Egr:n joku taisi olla jo tulpannu. Yks vähempiajettu turbo on kyllä hyllyssä ylimääräsenä, vois sitäkin testata.

                        Siinä vielä kuva. Tosin tuo huohotusletku on nyt paljon lyhyempi.

                        Comment

                        • muuris
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 3501
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by LASSI-S View Post
                          vaikka ruiskutuspumpun ajoitus olis pielessä ei savun nyt äkkiseltään ajateltuna pitäisi sinistä olla, eikä valkoista vaan mustaa ja paloääni sit kalkattava.
                          Mene ja tiedä. "Äkkiseltään ajateltuna" ja "kokeiltuna" on kaks eri juttua. Ajoituksen kun laittaa riittävän myöhäiselle niin käy tyhjäkäyntiä kuin bensakone. Voimaa tosin ei ole sitten yhtään.

                          Daset, jos epäilyttää nii ota huohotin irti ja katso, paljonko pöllyttää (konehuoneeseen ja putkesta). En kuitenkaan usko vian olevan siinä. Korjaa nyt alkuunsa ahtovuodot ja muut mahdolliset viat, vaikkei ne suoranaisesti tuohon vaikuttaisikaan.
                          Last edited by muuris; 23-09-2008, 19:55.
                          E30 325iX '86
                          Instagram

                          Comment

                          • Daset
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 80
                            • kajaani

                            #14
                            Ahtovuoto olis kunnossa, ja eihän se tähän savutukseen vaikuttanut. huomasin että tyhjäkäynnillä kylmänä savuttaa kyllä muunkin väristä kuin sinistä.

                            Comment

                            • jannel
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2002
                              • 283

                              #15
                              No kuluuko öljyä minkäverran esim. 5000 km:lle?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎