Elikkä tuollaisen koneen menin hankkiin ja tarkoitus se sitten turbottaa. Minne kansi kannattaa viedä työstettäväksi ja entä mikä nokka koneeseen kannattaa laittaa? Sitten jos joku muu tehnyt kyseiseen moottoriin turbon niin missä pakosarja kannattaa teetättää? Muuten ihan orkkis moottorin osilla lähetään liikkeelle. Ehkä joskus jotain muuta kivaa sit pataan. Kaikki muutkin vinkit koneen ja tekniikan suhteen tervetulleet.
M30 turbokone ohjeita?
Collapse
X
-
M30 turbokone ohjeita?
Myydään kova paketti todella edukkaasti http://www.btcf.fi/forum/showthread....38#post1446138Tags: None
-
Kannelle ja nokalle ei kyllä välttämättä tarvitse tehdä mitään jos ne kerran kunnossa ovat. Vakioillakin pääsee jo pitkälle. Muutenkin vakiokunnossa tuo pata kestää jo yllättävän hyvin, kunhan vaan sytkä/bensa on säädetty kunnolla kohdalleen. Pakosarjaa et luultavasti valmiina tuohon löydä, joten sen joutuu tekemään/teettämään. Haulla löytyy tästäkin aiheesta paljon tietoa.Originally posted by kosonen79 View PostElikkä tuollaisen koneen menin hankkiin ja tarkoitus se sitten turbottaa. Minne kansi kannattaa viedä työstettäväksi ja entä mikä nokka koneeseen kannattaa laittaa? Sitten jos joku muu tehnyt kyseiseen moottoriin turbon niin missä pakosarja kannattaa teetättää? Muuten ihan orkkis moottorin osilla lähetään liikkeelle. Ehkä joskus jotain muuta kivaa sit pataan. Kaikki muutkin vinkit koneen ja tekniikan suhteen tervetulleet.
-
kansi kunnossa, mutta nokka pitää pikkasen ääntä joten sen vaihdan. Samalla kun koneen avaa mietin vaan et mitä vois laittaa/parantaa ilman jätti kustannuksia. Kansipahvi toki tulee uus ja jos nostaja uudet sekä kattoo venttiilikanavat samal/käyttää työstettävänä.Myydään kova paketti todella edukkaasti http://www.btcf.fi/forum/showthread....38#post1446138
Comment
-
Searchia käyttän löytyy hyvin juttua ja toisten projekteja seuraamalla. Tuossa jotain yleistä läpinää http://www.btcf.fi/forum/showthread....ight=m30+turbo ja täältä esim. Mystisen ajossa oleva 535 turbo--> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=92780Mystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
Comment
-
Keinuvivut kannattaa luonnollisesti uusia nokan uusinnan yhteydessä.
Kansipahviksi kannattaa valita metallinen, esim. PPF Ruotsissa myy niitä + muita herkkuja.
Suosittelen lämpimästi kasaamista laadukkailla (esim. ARP) pinnapulteilla.
Vakiosisuskaluilla pärjää ihan jees. Jos haluaa varman päälle puristuksien kanssa pelata niin männistä voi sorvauttaa n. 1-1.5 mm pois.
Proturbo-systems Porissa tekee asiallisia pakosarjoja ainakin.Last edited by ttw; 11-09-2008, 20:51.728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77
Comment
-
Älä missään nimessä sorvaa mitään pois. Miksi ihmeessä pitäisi? Ei noi männät muutenkaan mitkään liian paksut laeltaan ole. Ja siksi toisekseen männän pitäisi tulla ykk myös lohkon tasoon, joka ei toteudu vakio lohkossa sorvauksien jälkeen. Ja tuon moottorin vakio puristussuhde on ihanteellinen nykyaikaiseen lievään turbottamiseen jos kerran muuten vielä vakio sisuskaluilla mennään. Toki en nyt tarkoitakkaan, että sinne voisi tai pitäisi kilo kaupalla painetta tunkea...Originally posted by ttw View PostJos haluaa varman päälle puristuksien kanssa pelata niin männistä voi sorvauttaa n. 1-1.5 mm pois.
Ja pidä nokka vakiona jos yhtään käyttö mukavuutta haet
Last edited by Spetke; 12-09-2008, 08:32.
Comment
-
Etsit kattikoneen e34:n keulilta niin saat puristukset 9:n pintaan, joka on varmasti aivan tarpeeksi.
8:n pintaan olevat puristukset on niitä varten jotka kaasareilla ja on/off turboilla aikoinaan leikkivät. Kehitystä on tapahtunut
E30 -90 320i
Comment
-
eli näitten vastausten perusteella toihan on hyvä kone turbotukseen. Eli teen vaan perus huollon pataan niin kattoo sit mihin sillä pääsee. Juu tiiviste ja pultit olikin tarkoitus hankkia kunnolliset mut kyl se nokan vaihdan kun pientä ääntä kuulemma pitää tai näin edellinen omistaja kertoi. Moottoriohjauksen kyl jossain teetätän niin saa kaikki sit pelittään vimosen päälle. Mitäs ohjausta suosittelisitte? onko hestec hyvä?Myydään kova paketti todella edukkaasti http://www.btcf.fi/forum/showthread....38#post1446138
Comment
-
Originally posted by billy View PostTurbolle kaveriksi Schrickin 272 keppi
tarviiko jäykempiä jousia vai meneekö uusilla vakio shimmatuilla?Laitoitko Schrickin jouset vai PPF:n? Vai jotkut ihan muut?Originally posted by billy View PostVastaan sitten itselleni kannattaa vaihtaa
Noita Schrickin Sport jousia olen katsellut, mutta ovatko tarkoitettu uudempaan M30 kanteen alkuperäisten sisäjousien kanssa käytettäväksi vai vanhempaan M30 kanteen ilman sisäjousia?
-Timo
Comment
-
Schrickin single jouset tuli(Virtala) noita singlejä Virtalan mukaan käytetty yli 300° kepeissä, ei suositellut mitään tuplajousi vietereitä laittaa.Originally posted by sierra4x4tbo View PostLaitoitko Schrickin jouset vai PPF:n? Vai jotkut ihan muut?
Noita Schrickin Sport jousia olen katsellut, mutta ovatko tarkoitettu uudempaan M30 kanteen alkuperäisten sisäjousien kanssa käytettäväksi vai vanhempaan M30 kanteen ilman sisäjousia?
-Timo
Mulla on ns vanhempi kansi mutta isolla palotilalla ja alkujaankin ilman sisäjousia.Last edited by billy; 07-05-2014, 16:58.
Comment
-
Okei.. Kiitos!Originally posted by billy View PostSchrickin single jouset tuli(Virtala) noita singlejä Virtalan mukaan käytetty yli 300° kepeissä, ei suositellut mitään tuplajousi vietereitä laittaa.
Mulla on ns vanhempi kansi mutta isolla palotilalla ja alkujaankin ilman sisäjousia.
Näinköhän nuo single jouset käy noiden tuplajousien tilalle..??
-Timo
Comment
-
Comment