Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 tukehtuu kaasua painettaessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jilvonen
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 78
    • Espoo

    M50B25 tukehtuu kaasua painettaessa

    Kyseessä E34 525iA vm 1995, jossa M50B25 kone. Jos painan kaasun nopeasti pohjaan tyhjäkäynnillä, niin kone sammuu. Kone käy tasaisesti ja tehot tallella jos ei paina kaasua nopeasti pohjaan. Myös jos kiihdyttää kaasu pohjassa, niin tehot kateissa, mutta suurin ongelma tuo, että jos nopeasti kaasu pohjaan tyhjäkäynniltä, niin sammuu lähes aina.

    Tekee välillä myös sitä, ettei käynnisty. Tähän auttaa se, että polkee kaasupoljinta edes takaisin. Ilman kaasun polkemista ei välttämättä käynnisty :-(

    Mistähän alkaisi metsästämään vikaa?
  • Bmw_xXx
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 152
    • Varpaisjärvi

    #2
    tarkistaisin kaasuläpän asento tunnistimen..
    F85 X5M ´16
    E91 335d (364hv/750nm)
    E30 3xx s38 turbo(1082hv)

    ex.F10 M5 Competition, 325tic M3look, 325i e36 coupe,350ia cabrio,M5 3.8 Nürburgring `92, E36 328i cabrio(power by Lysholm)

    Comment

    • jilvonen
      Bimmer Rookie
      • Feb 2003
      • 78
      • Espoo

      #3
      Originally posted by Bmw_xXx View Post
      tarkistaisin kaasuläpän asento tunnistimen..
      Tarkistin tämän ja näyttäisi toimivan oikein. Mittari antaa tasaisesti 1.7-4.4 k Ohmin arvoja. Ei mitään pykäliä yms.

      Nyt ei taas suostu käynnistymään edes kaasua pumppaamalla. Ja bensapumppu siis vaihdettu ja bensapumpun releen toiminta tarkistettu.

      Alkaa epäilykset viittaamaan kampiakselin asentotunnistimen suuntaan. Kuuluuko kierroslukumittarin näyttää kierroksia käynnistettäessä? Mulla ei näytä mitään - ei tosin käynnistykään.

      Onko kenelläkään kokemuksia Motonetin kampiakselin antureista? Vai mistä olette omanne ostaneet ja mihin hintaan?

      Comment

      • jilvonen
        Bimmer Rookie
        • Feb 2003
        • 78
        • Espoo

        #4
        Originally posted by jilvonen View Post
        Kyseessä E34 525iA vm 1995, jossa M50B25 kone. Jos painan kaasun nopeasti pohjaan tyhjäkäynnillä, niin kone sammuu. Kone käy tasaisesti ja tehot tallella jos ei paina kaasua nopeasti pohjaan. Myös jos kiihdyttää kaasu pohjassa, niin tehot kateissa, mutta suurin ongelma tuo, että jos nopeasti kaasu pohjaan tyhjäkäynniltä, niin sammuu lähes aina.

        Tekee välillä myös sitä, ettei käynnisty. Tähän auttaa se, että polkee kaasupoljinta edes takaisin. Ilman kaasun polkemista ei välttämättä käynnisty :-(

        Mistähän alkaisi metsästämään vikaa?
        Palataanpas tähän vaivaan. Tarkistelin letkuja ja huomasin seuraavanlaisen murtuman letkussa: http://users.tkk.fi/~jilvonen/btcf/kuva1.jpg

        Mikä tuo kuvassa oleva mötikkä on? Mittaako jotain imupainetta yms? Ainakin siitä lähtevän johdon T-liitoksesta lähtevä johto on rispaantunut. Tuo rispaantunut johto menee jonnekin kaasarin suuntaan.

        Comment

        • tomippa
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 656
          • pk-seutu

          #5
          Originally posted by jilvonen View Post
          Palataanpas tähän vaivaan. Tarkistelin letkuja ja huomasin seuraavanlaisen murtuman letkussa: http://users.tkk.fi/~jilvonen/btcf/kuva1.jpg

          Mikä tuo kuvassa oleva mötikkä on? Mittaako jotain imupainetta yms? Ainakin siitä lähtevän johdon T-liitoksesta lähtevä johto on rispaantunut. Tuo rispaantunut johto menee jonnekin kaasarin suuntaan.
          En kyseistä tekniikkaa juurikaan tunne, mutta voisiko olla imuilman lämpöanturi? :think
          Ensimmäisenä varmaan kannattaa luetuttaa vikakoodit, sillä jos kampiakselin asentotunnistimessa häikkää, niin se jättää ainakin vikakoodin muistiin. Tietenkin jos välillä lähtee käyntiin ja kaasua painettaessa tukehtuu, niin katit? Kuitenkin jos kampiakselin asentotunnistin on sökö, niin sen ei käsittääkseni pitäisi puutua, vaan se tekee voimakkaan ns. moottorijarrutuksen, kun tunnistimelta loppuu signaalin tuleminen tai kaikki ei osu kohdille...
          Last edited by tomippa; 07-10-2008, 19:27.

          Comment

          • Scyber
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 686
            • Hyvinkää

            #6
            Onko vikakoodit luettu?
            Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
            www.napalmi.com

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎