Mietin että voisiko ongelmana olla jokin muu kuin sylinterikansi tai tiiviste? Nestettä nimittäin katoaa tällä hetkellä noin puolisen litraa tankillisella, tuntuu että hukka on lisääntymään päin. Nestettä on kyllä kulunut pieniä määriä noin vuoden verran (riitti kun kerran parissa kuussa lisäsi, mutta nyt kesän aikana mennyt enemmän) Tosin tuohon vaikutti mm. halki ollut termarikotelo ja syylärin alavesiletkun haljennut pää. Seuraavat kommentit perustuvat havaintoihin max. viimeisen 45tkm/13kk ajalta, auton kokonaisajomäärä 235tkm:
Mitähän tuolle tekisi... jos kansi halki (mikä kuulemma näissä varsin harvinaista) melkein tulee mieleen jo vaihtokoneen metsästys. Onko näistä mennyt kannentiivisteitä juurikaan, kun ainakaan haulla en löytänyt täältä?
Miten kranttu M57 on jäähdytinjärjestelmän ilmauksen suhteen? Mietin vaan kun järjestelmä oli tyhjänä termari/letkuremontissa, että olisiko se voinut aiheuttaa jos on höyrytaskuja jäänyt.
Kun paisarin korkin avaa koneen käydessä, lentää kierteen korkeudella olevasta letkusta välillä katkova suihku, onko normaalia?
Niin joo ja itse olen aina jäähdytyskäyttänyt kuuman moottorin ennen sammuttamista, mutta jos on hajotakseen, niin...
- öljymäärä normaali, öljy mustaa
- jäähdytinnesteessä ei ylimääräistä väriä, mönjää tai hajua eikä kupli tai tee suurta painetta
- auto toimii ajossa ok, tehot tallella etc.
- missään vaiheessa ei lämmöt ole nousseet mittarin mukaan yli puolen välin
- viime aikoina toisinaan savuttelee minuutin verran startin jälkeen valkeaa, kylmänä yleensä ei, vaan enemmänkin puolilämpimänä
- kylmänä käynnistyy ok, puolilämpimänä jäähdyttyään joskus rytkyttää pari sekuntia (nestettä palotilassa?)
- nyt huomasin öljykorkissa beigenväristä kermaa/kökköä jonkin verran
- autolla ajetaan pidempiäkin reissuja, eli koneessa tuskin kondensiovettä niin paljon että korkissa näkyisi (ja yhtäkkiä)
- ulkoisia vuotoja ei näyttäisi enää olevan (vielä täytyy uv:lla tarkistaa) ja johonkin se neste vaan hukkuu...
Mitähän tuolle tekisi... jos kansi halki (mikä kuulemma näissä varsin harvinaista) melkein tulee mieleen jo vaihtokoneen metsästys. Onko näistä mennyt kannentiivisteitä juurikaan, kun ainakaan haulla en löytänyt täältä?
Miten kranttu M57 on jäähdytinjärjestelmän ilmauksen suhteen? Mietin vaan kun järjestelmä oli tyhjänä termari/letkuremontissa, että olisiko se voinut aiheuttaa jos on höyrytaskuja jäänyt.
Kun paisarin korkin avaa koneen käydessä, lentää kierteen korkeudella olevasta letkusta välillä katkova suihku, onko normaalia?
Niin joo ja itse olen aina jäähdytyskäyttänyt kuuman moottorin ennen sammuttamista, mutta jos on hajotakseen, niin...
Comment