Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 koneen kannet???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    m10 koneen kannet???

    minulla on pari kappaletta e21 bemuja ja tuossa eilen huomasin että toisessa koneen kannessa lukee e21 1,6 ja toisen koneen kannessa e21 1,6/2-1,8/2. Eli mitä eroa on näillä kansilla keskenään vai onko mitään???
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
  • 525tds
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 489
    • Leppäkoski

    #2
    Venat voivat olla isomat e21 1,6/2-1,8/2. kannessa.
    Mittaamalla selviää :juo
    "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #3
      Originally posted by 525tds
      Venat voivat olla isomat e21 1,6/2-1,8/2. kannessa.
      Mittaamalla selviää :juo
      Eivät ole venttiilit isommat tuossa toisessa kannessa.

      Tuo E21 1,6-kansi on vanhemmasta eli 1975-1980 316:sta, jossa oli vielä 1,6-litrainen moottori. Taas tuo 1,6/2-1,8/2-kansi on uudemmasta 316-1,8:sta tai vaihtoehtoisesti 315:stä. Näissä molemmissa on käytetty samaa kantta.

      E21-1,6-kannessa ja E21-1,6/2-1,8/2-kannessa on ihan samankokoiset venttiilit ja kanavat. Ainoa ero tulee palotilan muodossa. Kannet eivät siis ole suoraan vaihtokelpoisia keskenään. Mäntä osuu kanteen, jos nuo kannet vaihdetaan ristiin.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • vpernu
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 522
        • Kouvola

        #4
        no mites l-jet kansi eroo muihin kansii? siis m10b18

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #5
          Originally posted by vpernu
          no mites l-jet kansi eroo muihin kansii? siis m10b18
          Mihin muihin kansiin?

          M10:ssä on ollut niin monenlaisia kansia. Tässä lista kaikista M10-kansista, jotka itse tiedän:

          115
          116
          118
          118/TISA
          121
          121T
          121TI
          E21-1,6
          E21-1,8
          E21-1,6/2-1,8/2
          E12-kaasarikansi
          E12-ruiskunkansi
          E21-2,0-kaasarikansi
          E21-2,0-ruiskunkansi
          1,8i-K-jetronic-kansi
          1,8i-L-jetronic-kansi

          Jos joku tietää vielä lisää, niin kertokoon.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • vpernu
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 522
            • Kouvola

            #6
            no miten eroo e30 316 1,8 kaasarikoneen kantee?

            Comment

            • Hartzza
              Newbiemmer
              • Dec 2003
              • 24
              • Pirkanmaa

              #7
              tiedustelisin minkähänlainen mahtaa toi m10 118 kansi olla turbotusta silmällä pitäen?
              E61 530D LCI

              Comment

              • bmwbmw
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1370
                • Kainuu

                #8
                Originally posted by vpernu
                no miten eroo e30 316 1,8 kaasarikoneen kantee?
                Kaasarikoneen kannessa on pienemmät venat ja jos verrataan k-jet kanteen niin suuttimien paikat on kannessa eikä imusarjassa...
                sigpic
                Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                Comment

                • bmwbmw
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1370
                  • Kainuu

                  #9
                  Originally posted by Hartzza
                  tiedustelisin minkähänlainen mahtaa toi m10 118 kansi olla turbotusta silmällä pitäen?
                  Kaasari vai ruisku? ruiskun kannessa on isommat venat joten ruiskun kansi on parempi turbo käyttöön. puristuksi sais kuitenki laskea jonku verran jos aikoo sen solmun sinne putkeen vääntää... :juo
                  sigpic
                  Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                  Comment

                  • bmwbmw
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1370
                    • Kainuu

                    #10
                    Mistä hitosta saisin selville että onko minun toisessa e21 bemussa 1.6 vai 1.8 kone ku kannessa lukee se E21-1,6/2-1,8/2??? :help:
                    sigpic
                    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      Originally posted by bmwbmw
                      Originally posted by Hartzza
                      tiedustelisin minkähänlainen mahtaa toi m10 118 kansi olla turbotusta silmällä pitäen?
                      Kaasari vai ruisku? ruiskun kannessa on isommat venat joten ruiskun kansi on parempi turbo käyttöön. puristuksi sais kuitenki laskea jonku verran jos aikoo sen solmun sinne putkeen vääntää... :juo
                      KAIKKI 118-kannet ovat kaasutinmoottorin kansia.

                      Mitä taas tulee turbotukseen, niin miksei tuo siihenkin sopisi, ei ehkä kuitenkaan ole siihen paras mahdollinen vaihtoehto. Melko pieni palotila=korkea puristussuhde, pienet kanavat ja pienet venttiilit. Vaikea siinä on sitten koneeseen paljoa ahtaa, kun joka reikä ahdistaa. Voihan tuota(kin) kantta tietenkin aina muokata turbokäyttöön paremmin sopivaksi. Toiset jopa pitävät näitä pienireikäisiä kansia parhaimpina kansina, kun niissä on tuota työstövaraa. Mene ja tiedä...
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        #12
                        Originally posted by bmwbmw
                        Mistä hitosta saisin selville että onko minun toisessa e21 bemussa 1.6 vai 1.8 kone ku kannessa lukee se E21-1,6/2-1,8/2??? :help:
                        Anna siitä startinkehältä lohkosta se 7-numeroinen koneen sarjanumero, niin kerron heti mistä autosta moottorisi on. Toki siinä numeron yhteydessä lukee jo valmiiksi se moottorin kokokin.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • bmwbmw
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1370
                          • Kainuu

                          #13
                          Käyn aamulla kattoo sen sarjanumeron ja lähetän sen sitte täänne foorumiin... käyppä T3 muuten katto sähköpostis...
                          sigpic
                          Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                          Comment

                          • Hartzza
                            Newbiemmer
                            • Dec 2003
                            • 24
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by T3
                            Originally posted by bmwbmw
                            Originally posted by Hartzza
                            tiedustelisin minkähänlainen mahtaa toi m10 118 kansi olla turbotusta silmällä pitäen?
                            Kaasari vai ruisku? ruiskun kannessa on isommat venat joten ruiskun kansi on parempi turbo käyttöön. puristuksi sais kuitenki laskea jonku verran jos aikoo sen solmun sinne putkeen vääntää... :juo
                            KAIKKI 118-kannet ovat kaasutinmoottorin kansia.

                            Mitä taas tulee turbotukseen, niin miksei tuo siihenkin sopisi, ei ehkä kuitenkaan ole siihen paras mahdollinen vaihtoehto. Melko pieni palotila=korkea puristussuhde, pienet kanavat ja pienet venttiilit. Vaikea siinä on sitten koneeseen paljoa ahtaa, kun joka reikä ahdistaa. Voihan tuota(kin) kantta tietenkin aina muokata turbokäyttöön paremmin sopivaksi. Toiset jopa pitävät näitä pienireikäisiä kansia parhaimpina kansina, kun niissä on tuota työstövaraa. Mene ja tiedä...
                            Kiitos vastauksesta, ajattelin vaan kui tommonen kansi tos parvekkeel odottaa että pistääkö menemään vai mitähänä sille sit tekis...Elikkä taidan etsiä parempaa kantta jostain.
                            E61 530D LCI

                            Comment

                            • bmwbmw
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1370
                              • Kainuu

                              #15
                              Originally posted by Hartzza
                              Originally posted by T3
                              Originally posted by bmwbmw
                              Originally posted by Hartzza
                              tiedustelisin minkähänlainen mahtaa toi m10 118 kansi olla turbotusta silmällä pitäen?
                              Kaasari vai ruisku? ruiskun kannessa on isommat venat joten ruiskun kansi on parempi turbo käyttöön. puristuksi sais kuitenki laskea jonku verran jos aikoo sen solmun sinne putkeen vääntää... :juo
                              KAIKKI 118-kannet ovat kaasutinmoottorin kansia.

                              Mitä taas tulee turbotukseen, niin miksei tuo siihenkin sopisi, ei ehkä kuitenkaan ole siihen paras mahdollinen vaihtoehto. Melko pieni palotila=korkea puristussuhde, pienet kanavat ja pienet venttiilit. Vaikea siinä on sitten koneeseen paljoa ahtaa, kun joka reikä ahdistaa. Voihan tuota(kin) kantta tietenkin aina muokata turbokäyttöön paremmin sopivaksi. Toiset jopa pitävät näitä pienireikäisiä kansia parhaimpina kansina, kun niissä on tuota työstövaraa. Mene ja tiedä...
                              Kiitos vastauksesta, ajattelin vaan kui tommonen kansi tos parvekkeel odottaa että pistääkö menemään vai mitähänä sille sit tekis...Elikkä taidan etsiä parempaa kantta jostain.
                              sori sori :oops: luulin että tarkoitat m10b18 kantta...
                              sigpic
                              Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎