minulla on pari kappaletta e21 bemuja ja tuossa eilen huomasin että toisessa koneen kannessa lukee e21 1,6 ja toisen koneen kannessa e21 1,6/2-1,8/2. Eli mitä eroa on näillä kansilla keskenään vai onko mitään???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m10 koneen kannet???
Collapse
X
-
Originally posted by 525tdsVenat voivat olla isomat e21 1,6/2-1,8/2. kannessa.
Mittaamalla selviää :juo
Tuo E21 1,6-kansi on vanhemmasta eli 1975-1980 316:sta, jossa oli vielä 1,6-litrainen moottori. Taas tuo 1,6/2-1,8/2-kansi on uudemmasta 316-1,8:sta tai vaihtoehtoisesti 315:stä. Näissä molemmissa on käytetty samaa kantta.
E21-1,6-kannessa ja E21-1,6/2-1,8/2-kannessa on ihan samankokoiset venttiilit ja kanavat. Ainoa ero tulee palotilan muodossa. Kannet eivät siis ole suoraan vaihtokelpoisia keskenään. Mäntä osuu kanteen, jos nuo kannet vaihdetaan ristiin..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by vpernuno mites l-jet kansi eroo muihin kansii? siis m10b18
M10:ssä on ollut niin monenlaisia kansia. Tässä lista kaikista M10-kansista, jotka itse tiedän:
115
116
118
118/TISA
121
121T
121TI
E21-1,6
E21-1,8
E21-1,6/2-1,8/2
E12-kaasarikansi
E12-ruiskunkansi
E21-2,0-kaasarikansi
E21-2,0-ruiskunkansi
1,8i-K-jetronic-kansi
1,8i-L-jetronic-kansi
Jos joku tietää vielä lisää, niin kertokoon..
Comment
-
-
Originally posted by vpernuno miten eroo e30 316 1,8 kaasarikoneen kantee?sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Originally posted by Hartzzatiedustelisin minkähänlainen mahtaa toi m10 118 kansi olla turbotusta silmällä pitäen?sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Originally posted by bmwbmwOriginally posted by Hartzzatiedustelisin minkähänlainen mahtaa toi m10 118 kansi olla turbotusta silmällä pitäen?
Mitä taas tulee turbotukseen, niin miksei tuo siihenkin sopisi, ei ehkä kuitenkaan ole siihen paras mahdollinen vaihtoehto. Melko pieni palotila=korkea puristussuhde, pienet kanavat ja pienet venttiilit. Vaikea siinä on sitten koneeseen paljoa ahtaa, kun joka reikä ahdistaa. Voihan tuota(kin) kantta tietenkin aina muokata turbokäyttöön paremmin sopivaksi. Toiset jopa pitävät näitä pienireikäisiä kansia parhaimpina kansina, kun niissä on tuota työstövaraa. Mene ja tiedä....
Comment
-
-
Originally posted by bmwbmwMistä hitosta saisin selville että onko minun toisessa e21 bemussa 1.6 vai 1.8 kone ku kannessa lukee se E21-1,6/2-1,8/2??? :help:.
Comment
-
-
Originally posted by T3Originally posted by bmwbmwOriginally posted by Hartzzatiedustelisin minkähänlainen mahtaa toi m10 118 kansi olla turbotusta silmällä pitäen?
Mitä taas tulee turbotukseen, niin miksei tuo siihenkin sopisi, ei ehkä kuitenkaan ole siihen paras mahdollinen vaihtoehto. Melko pieni palotila=korkea puristussuhde, pienet kanavat ja pienet venttiilit. Vaikea siinä on sitten koneeseen paljoa ahtaa, kun joka reikä ahdistaa. Voihan tuota(kin) kantta tietenkin aina muokata turbokäyttöön paremmin sopivaksi. Toiset jopa pitävät näitä pienireikäisiä kansia parhaimpina kansina, kun niissä on tuota työstövaraa. Mene ja tiedä...E61 530D LCI
Comment
-
-
Originally posted by HartzzaOriginally posted by T3Originally posted by bmwbmwOriginally posted by Hartzzatiedustelisin minkähänlainen mahtaa toi m10 118 kansi olla turbotusta silmällä pitäen?
Mitä taas tulee turbotukseen, niin miksei tuo siihenkin sopisi, ei ehkä kuitenkaan ole siihen paras mahdollinen vaihtoehto. Melko pieni palotila=korkea puristussuhde, pienet kanavat ja pienet venttiilit. Vaikea siinä on sitten koneeseen paljoa ahtaa, kun joka reikä ahdistaa. Voihan tuota(kin) kantta tietenkin aina muokata turbokäyttöön paremmin sopivaksi. Toiset jopa pitävät näitä pienireikäisiä kansia parhaimpina kansina, kun niissä on tuota työstövaraa. Mene ja tiedä...sigpic
Comment
-
Comment