Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 moottoriin läppärungot ?!??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makethecake
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 189
    • Helsinki

    M20 moottoriin läppärungot ?!??

    elikkäs ongelma on tännäkönen 325i m20 tarvisin 45 läppärungot enkä tiedä mistä sais
    valmiit imukaulat mitkä sopii läppiin ??? ok seuraava ongelma jos teen itte niin kannattaako
    käyttää normi imuhatsin laippaa jossa olis jo suuttimille valmiit paikat ja öljyn paluulle.?
    vai modata kokonaan uus ja ottaa sellaset läppärungot mis on valmiina suuttimille paikat
    täs on mulla pikku pähkinä purtavana jos joku on tehny joskus ja on jotain kokemuksia
    tai kuullu et jostain sais niin brief me please !!
    E28 The one and the only
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    ainakin Dbilas on tehny läppärunkosarjoja m20:n, en tiedä saako enää, hintaakin varmaan pari tonnia.
    Tällaista
    saa näköjään vielä.
    Last edited by JJT; 25-09-2008, 22:26.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • ZoMbiE
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2583
      • Lohja, Virkkala

      #3
      Ite teetin alkuperäistä alkupätkää hyväksi käyttäen, projektissa jotai pikkukuvia.

      Comment

      • xtech
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 356
        • savonlinna

        #4
        mites m20 imusarja+s50 läppärungot?

        mietin vaan kun itsellä on katkaistu m20 imusarja(suuttimien paikat mukana)
        niin onko s50 läppärungossa suuttimet missä kohdin?
        sigpic

        e30 2,7

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4647
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by xtech View Post
          mites m20 imusarja+s50 läppärungot?

          mietin vaan kun itsellä on katkaistu m20 imusarja(suuttimien paikat mukana)
          niin onko s50 läppärungossa suuttimet missä kohdin?
          Jako voi muuttua tuossa ainakin, toki modaamista on muutenkin paljon joten "samaan rahaan" menisi.

          Luulisi että noita S50 läppärunkoja olisi suht edukkaasti myynnissä ja kokonsa puolesta varmasti riittävät, joten ei muuta kuin kokeilemaan
          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • Maza
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 4321
            • Kannus/Kokkola

            #6
            Originally posted by Jonsku View Post
            Jako voi muuttua tuossa ainakin, toki modaamista on muutenkin paljon joten "samaan rahaan" menisi.

            Luulisi että noita S50 läppärunkoja olisi suht edukkaasti myynnissä ja kokonsa puolesta varmasti riittävät, joten ei muuta kuin kokeilemaan
            Jako on sama 91mm kaikissa pikkukutosissa. Aina M20:stä N-sarjan moottoreihin asti.

            Comment

            • xtech
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 356
              • savonlinna

              #7
              Originally posted by Jonsku View Post
              Jako voi muuttua tuossa ainakin, toki modaamista on muutenkin paljon joten "samaan rahaan" menisi.

              Luulisi että noita S50 läppärunkoja olisi suht edukkaasti myynnissä ja kokonsa puolesta varmasti riittävät, joten ei muuta kuin kokeilemaan
              joo modaamista tosiaan riittää..mites alipaineletkut,tyhjäkäynti moottori ym?:think
              sigpic

              e30 2,7

              Comment

              • xtech
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 356
                • savonlinna

                #8
                mites,vaikuttaako suuttimien etäisyys kannesta(kanavasta)?? tehoihin,toimivuuteen?:think
                sigpic

                e30 2,7

                Comment

                • bmw harrastelija
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 758
                  • -

                  #9
                  Vähän menee aiheesta ohi, mutta onko siellä pakko olla läppärungot jotka maksaa tosiaan aika paljon, että on koneessa toimivana paikallaan. 150e:llä saa kaiken tarpeellisen alumiini imusarjaan ja tekee imusarjan säästää sen 1850e muihin viritysosiin. Tehoihin se ei vaikuta onko 1 vai 6 kaasuläppää kun ne auki on.
                  thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                  Alex von Falkenhausen

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    #10
                    Suuttimien paikkahan merkkaa ainakin, ja kai ne katuautoon kannattais laittaa suhteellisen kauas imuventtiilistä. Aikuiskoulutuskeskuksen opettajan kanssa oli täällä Joensuussa puhetta, että voivat koneistaa läppärungot pelkästään materiaalien hinnalla, kunhan toimitan vain piirrustukset, joiden pohjalta opiskelijat osaa ne koneistaa. Runkoihin tosin joutuu tekemään erilliset kurkut, koska materiaali läppiksiin tulee olemaan n.20x65mm alumiinilattaa, joten niihin mahtuu pelkästään laakerointi ja läppäakselit. Omaan katiskaan siis suunnitteilla halkaisijaltaan 50mm läppikset.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Originally posted by O-Peksi View Post
                      Suuttimien paikkahan merkkaa ainakin, ja kai ne katuautoon kannattais laittaa suhteellisen kauas imuventtiilistä.
                      Tai siis itseasiassa mahdollisimman lähelle, että futaa alakierroksilla ja pienellä kaasullakin. Jos pistät ne kauas, bensa valuu seinämiä pitkin pienellä virtauksella = bad. Sen sijaan kierroksilla kauemmas sijoitetulla suuttimella on etuja. Aina nämä ovat monien asioiden summa, liika bensan höyrystäminenkin on pahasta. Joka tapauksessa, katuautossa mahdollisimman lähelle ja suoraan venttiililautaseen suunnattuna. Sitten jos on oikeesti race voi miettiä muitakin.

                      bmw harrastelija: Jepjep, mutta virtauksen tasapainottaminen autotallissa ei ole helppo juttu ja läppiksillä voi käyttää isoa plenumia ettei pytyt häiritse toisiaan. Tietty plenuminkin voi virittää sopivaksi mutta jossain iskee aina vastaresonanssi ja jos yläkierroksilla mennään virityksen ohi alkaa plenumin paine pudota. Ja reagointiinhan se vaikuttaa. Kaikessa on puolensa.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • O-Peksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 2775
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Cell View Post
                        Tai siis itseasiassa mahdollisimman lähelle, että futaa alakierroksilla ja pienellä kaasullakin. Jos pistät ne kauas, bensa valuu seinämiä pitkin pienellä virtauksella = bad. Sen sijaan kierroksilla kauemmas sijoitetulla suuttimella on etuja. Aina nämä ovat monien asioiden summa, liika bensan höyrystäminenkin on pahasta. Joka tapauksessa, katuautossa mahdollisimman lähelle ja suoraan venttiililautaseen suunnattuna. Sitten jos on oikeesti race voi miettiä muitakin.
                        Ai perkule, noinko se meneekin... Noh, aina oppii näköjään jotain uutta.
                        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                        Comment

                        • bmw harrastelija
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 758
                          • -

                          #13
                          bmw harrastelija: Jepjep, mutta virtauksen tasapainottaminen autotallissa ei ole helppo juttu ja läppiksillä voi käyttää isoa plenumia ettei pytyt häiritse toisiaan. Tietty plenuminkin voi virittää sopivaksi mutta jossain iskee aina vastaresonanssi ja jos yläkierroksilla mennään virityksen ohi alkaa plenumin paine pudota. Ja reagointiinhan se vaikuttaa. Kaikessa on puolensa.[/QUOTE]

                          Se voi olla ihan samankokonen plenumi yhdellä läpällä tai monella läpällä. Ei ne läpät siihen vaikuta yhtään mitää, vrt giljotiini AUKI. Toki nuissa kaasuttimen osilla kasatuissa tulee vähän kuristusta jos ei ole mitn viilattuja akseleita tms.
                          thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                          Alex von Falkenhausen

                          Comment

                          • Flart
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 433
                            • Pilkanmaa

                            #14
                            Dbilasin 45mm läppärungot, omavalmiste imusarjat. läppärungot ostin ruotsista ja jäi maksamaan 720€.

                            [ATTACH]63028[/ATTACH]
                            Nykyiset.
                            Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

                            Entiset.
                            Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

                            Comment

                            • xtech
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 356
                              • savonlinna

                              #15
                              Originally posted by bmw harrastelija View Post
                              Vähän menee aiheesta ohi, mutta onko siellä pakko olla läppärungot jotka maksaa tosiaan aika paljon, että on koneessa toimivana paikallaan. 150e:llä saa kaiken tarpeellisen alumiini imusarjaan ja tekee imusarjan säästää sen 1850e muihin viritysosiin. Tehoihin se ei vaikuta onko 1 vai 6 kaasuläppää kun ne auki on.
                              voitko vähän tarkentaa? millainen imusarja? onko kokemusta?
                              sigpic

                              e30 2,7

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎