Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 moottoriin läppärungot ?!??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw harrastelija
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 758
    • -

    #31
    Laita xtech vaikka s-posti osoite vaikka privaan,
    thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
    Alex von Falkenhausen

    Comment

    • Osmis
      Moderator
      • May 2006
      • 5271
      • Lieksa, Middle of Nowhere

      #32
      Vuodet on vierineet, onko miten paljon yleistyny läppärungot m20:in kyljessä?

      Omaani ajattelin rueta kasaamaan dbilaksen settiä pikkuhiljaa, joten kaikki vinkit siitä tulee tarpeeseen.

      Sawo-Karjala - connection

      @osmis_garage

      Harraste: E30 325i Cabriolet -86

      Käyttis: E39 528i M-Sport -99

      Comment

      • Jasu
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2110
        • Tampere / Isojoki

        #33
        Unohda dbilas ja pistä halvemmalla paree setti.
        Volvo S80 V8
        Mercedes C250d
        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

        Comment

        • Osmis
          Moderator
          • May 2006
          • 5271
          • Lieksa, Middle of Nowhere

          #34
          Originally posted by Jasu View Post
          Unohda dbilas ja pistä halvemmalla paree setti.
          Mikäs tässä on vikana?

          Myöhästä alkaa olla sinällään etsiä parempaa yms. Kun kotelo ja kanteen tuleva laippa on maailmalta jo tulossa. Joskus sitten vielä itse itse läppikset ja vivusto investoida. Varmaankin ens talvena..

          Mutta kokemuksia haluisin kuulla jos jollakulla kyseistä palikkaa?
          Sawo-Karjala - connection

          @osmis_garage

          Harraste: E30 325i Cabriolet -86

          Käyttis: E39 528i M-Sport -99

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            #35
            Originally posted by Osmis View Post
            Mikäs tässä on vikana?

            Myöhästä alkaa olla sinällään etsiä parempaa yms. Kun kotelo ja kanteen tuleva laippa on maailmalta jo tulossa. Joskus sitten vielä itse itse läppikset ja vivusto investoida. Varmaankin ens talvena..

            Mutta kokemuksia haluisin kuulla jos jollakulla kyseistä palikkaa?
            No sitten. Ja saahan sitä plenumia muokattua (tai myytyä eteenpäin).
            Minkä kokoiset hakusessa ja minkälaiseen kokoonpanoon?
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • Osmis
              Moderator
              • May 2006
              • 5271
              • Lieksa, Middle of Nowhere

              #36
              Originally posted by Jasu View Post
              No sitten. Ja saahan sitä plenumia muokattua (tai myytyä eteenpäin).
              Minkä kokoiset hakusessa ja minkälaiseen kokoonpanoon?
              ajattelin nuita 45mm läppiä, mutta pituus on vielä auki. 80mm tai 110mm

              Tuolta oon niitä katellu kun ebaystäkään en niitä oo löytäny: http://www.modificars.fi/tuotteet/Mo...as-lapparungot

              ja tuommoseen kokoonpanoon ne ois tulossa, suora lainaus minun projekti topicista/edellisen omistajan myynti ilmoituksesta:

              - eta kampiakseli joka kirveenteräksi kevennetty, särötarkastettu ja erillispainotettu
              - uusi dieselin öljypumppu
              - jenkeistä tilattu öljysumun keräin (crank scraper)
              - uusi vesipumppu
              - uusi hihna ja kiristin
              - ARP veivin ruuvit
              - M52 männistä sovitettu 10,5-1 purkkarille
              - lohko hoonattu Sunnen porassa stressilevyn kanssa
              - ARP pinnapultit ja mutterit
              - uudet keinut, venttiilijousilautaset ja lukkolevyt sekä jouset!!!
              - uudesta AMC 325i kannesta Kansityö Kosusen tekemä kansi, seetit tehty viimeksi viime kesänä uusiin
              - kesän ajettu Schrick 284/272
              - säädettävä nokkapyörä, ajettu 6 t

              "Koneesta mitattu endurance käyttöön 190hp/4800rpm ja 295Nm/4000rpm ETA imusarjalla ja läppäkotelolla. Paras vääntö oli 303Nm mutta siitä piti palata hieman kun käyrät nousivat isommille kierroksille, endurancessa pitää kulutus pysyä järkevänä. Tästä saa helposti 210-220hp + 300Nm kun vaihtaa peltisarjan ja 325i imupuolen."

              Tähän sitten laittelin Marteliuksen putkiston peltisarjoineen, M50B25 suuttimet ja B25 imusarjan.
              Sawo-Karjala - connection

              @osmis_garage

              Harraste: E30 325i Cabriolet -86

              Käyttis: E39 528i M-Sport -99

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                #37
                45mm on vähän raaka koko noin miedolle viritykselle. Itse pysyisin vielä orkkis B25 imarissa tuolla kokoonpanolla.
                Onko kantta käytetty virtausmittauksessa?
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11154
                  • Oulu

                  #38
                  Mistään mitään en tiedä, mutta mitä oon netistä lukenu juttuja, niin 40mm ois ehkä parempi tuolle setupille. Ja pidemmillä versiolla sais ehkä paremmin alavääntöä.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Osmis
                    Moderator
                    • May 2006
                    • 5271
                    • Lieksa, Middle of Nowhere

                    #39
                    Originally posted by Jasu View Post
                    45mm on vähän raaka koko noin miedolle viritykselle. Itse pysyisin vielä orkkis B25 imarissa tuolla kokoonpanolla.
                    Onko kantta käytetty virtausmittauksessa?
                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Mistään mitään en tiedä, mutta mitä oon netistä lukenu juttuja, niin 40mm ois ehkä parempi tuolle setupille. Ja pidemmillä versiolla sais ehkä paremmin alavääntöä.
                    Täytyypä perehtyä tarkemmin :think
                    Sawo-Karjala - connection

                    @osmis_garage

                    Harraste: E30 325i Cabriolet -86

                    Käyttis: E39 528i M-Sport -99

                    Comment

                    • TeemuM
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 233
                      • Turku

                      #40
                      Tollanen on tullu joskus bookmarkattua, kun lueskelin läppärungoista.





                      Tuolla on myös paljon osia myynnissä ko. kapistuksiin.
                      Last edited by TeemuM; 27-02-2015, 15:58.

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #41
                        Originally posted by Osmis View Post
                        Vuodet on vierineet, onko miten paljon yleistyny läppärungot m20:in kyljessä?

                        Omaani ajattelin rueta kasaamaan dbilaksen settiä pikkuhiljaa, joten kaikki vinkit siitä tulee tarpeeseen.

                        Jos toi on kuva itse tuotteesta niin näyttää järkeviltä osilta. Monissa läppärungoissa on pelkkä läppien mekaaninen säätö, mutta tossa näyttäs kuvan perusteella olevan alipainesynkkaukseenkin mahdollisuus.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #42
                          Originally posted by Osmis View Post
                          Mikäs tässä on vikana?

                          Myöhästä alkaa olla sinällään etsiä parempaa yms. Kun kotelo ja kanteen tuleva laippa on maailmalta jo tulossa. Joskus sitten vielä itse itse läppikset ja vivusto investoida. Varmaankin ens talvena..

                          Mutta kokemuksia haluisin kuulla jos jollakulla kyseistä palikkaa?
                          Kyl joka hommaan tai osaan löytyy "parempi" vaihtoehto jos internetiä uskoo. Valmista R&D tietoa onki sitte vähemmän tarjolla. Kättä taskuun, osat kiinni ja sit ihmettelee mitä tuli tehtyä ja jatkokehittelemään. 40 milliset läpät tommosessa koneessa on kyllä niin isot kun tarvii.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Osmis
                            Moderator
                            • May 2006
                            • 5271
                            • Lieksa, Middle of Nowhere

                            #43
                            Originally posted by TeemuM View Post
                            Tollanen on tullu joskus bookmarkattua, kun lueskelin läppärungoista.




                            Tuolla on myös paljon osia myynnissä ko. kapistuksiin.
                            Siellähän oli ihan fiksun oloista tekstiä ja tekemistä

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Kyl joka hommaan tai osaan löytyy "parempi" vaihtoehto jos internetiä uskoo. Valmista R&D tietoa onki sitte vähemmän tarjolla. Kättä taskuun, osat kiinni ja sit ihmettelee mitä tuli tehtyä ja jatkokehittelemään. 40 milliset läpät tommosessa koneessa on kyllä niin isot kun tarvii.
                            Niinhän se kyllä on. Ebaysta ei löytynyt muuta kun myynti ilmoituksen mukaan 45mm läpille laippa. Tulevalla viikolla kai sen saa käteen niin pääsee taas lisää suunnittelemaan ja ihmettelemään. Ainakin suoraan luulisi käyvän kanteen mutta läpistä ei sitten tietoa...
                            Last edited by Osmis; 01-03-2015, 07:33.
                            Sawo-Karjala - connection

                            @osmis_garage

                            Harraste: E30 325i Cabriolet -86

                            Käyttis: E39 528i M-Sport -99

                            Comment

                            • turbobliz
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 1012
                              • e-suomi

                              #44
                              45set on vähän tuhdit kyllä M20seen. Mulla oli B25:n kyljessä sellaiset aika miedolla nokalla ja ei kyllä tullut kuin imuääntä verrattuna orkkis hämähäkkisarjaan.

                              Nyttemmin kun on 84mm kampi alakerrassa, purkat jossain 11 nurkilla ja 304 nokka niin alkaa 45setkin olemaan enemmän hehtaarilla. Silti, hyvä lähtökohta läppien/kanavien koolle voisi olla imuventtiilin halkaisija.

                              Hassua miksi dBilas on mitoittanut nuo yläkanttiin. Liekö ollut tarpeen käyttää johonkin muuhun moottoriin alunperin suunniteltuja osia kompromissina.

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                #45
                                Originally posted by turbobliz View Post
                                45set on vähän tuhdit kyllä M20seen. Mulla oli B25:n kyljessä sellaiset aika miedolla nokalla ja ei kyllä tullut kuin imuääntä verrattuna orkkis hämähäkkisarjaan.

                                Nyttemmin kun on 84mm kampi alakerrassa, purkat jossain 11 nurkilla ja 304 nokka niin alkaa 45setkin olemaan enemmän hehtaarilla. Silti, hyvä lähtökohta läppien/kanavien koolle voisi olla imuventtiilin halkaisija.

                                Hassua miksi dBilas on mitoittanut nuo yläkanttiin. Liekö ollut tarpeen käyttää johonkin muuhun moottoriin alunperin suunniteltuja osia kompromissina.
                                Heh. Just mietin, omat läpät on imuvenan kokoset ja ne on omaan moottoriin aika v..n isot. Mä luulen että toi on tuote joka soveltuu" koneeseen kuin koneeseen" pikku muutoksilla. Ja ylikokoinen menee helpommn kaupaksi kuin sopiva .

                                Osmis, onko noi nyt semmonen setti joka tarvii adapterin läppisten ja kannen väliin?
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎