Laita xtech vaikka s-posti osoite vaikka privaan,
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 moottoriin läppärungot ?!??
Collapse
X
-
Vuodet on vierineet, onko miten paljon yleistyny läppärungot m20:in kyljessä?
Omaani ajattelin rueta kasaamaan dbilaksen settiä pikkuhiljaa, joten kaikki vinkit siitä tulee tarpeeseen.
Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Harraste: E30 325i Cabriolet -86
Käyttis: E39 528i M-Sport -99
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostUnohda dbilas ja pistä halvemmalla paree setti.
Myöhästä alkaa olla sinällään etsiä parempaa yms. Kun kotelo ja kanteen tuleva laippa on maailmalta jo tulossa. Joskus sitten vielä itse itse läppikset ja vivusto investoida. Varmaankin ens talvena..
Mutta kokemuksia haluisin kuulla jos jollakulla kyseistä palikkaa?Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Comment
-
-
Originally posted by Osmis View PostMikäs tässä on vikana?
Myöhästä alkaa olla sinällään etsiä parempaa yms. Kun kotelo ja kanteen tuleva laippa on maailmalta jo tulossa. Joskus sitten vielä itse itse läppikset ja vivusto investoida. Varmaankin ens talvena..
Mutta kokemuksia haluisin kuulla jos jollakulla kyseistä palikkaa?
Minkä kokoiset hakusessa ja minkälaiseen kokoonpanoon?
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostNo sitten. Ja saahan sitä plenumia muokattua (tai myytyä eteenpäin).
Minkä kokoiset hakusessa ja minkälaiseen kokoonpanoon?
Tuolta oon niitä katellu kun ebaystäkään en niitä oo löytäny: http://www.modificars.fi/tuotteet/Mo...as-lapparungot
ja tuommoseen kokoonpanoon ne ois tulossa, suora lainaus minun projekti topicista/edellisen omistajan myynti ilmoituksesta:
- eta kampiakseli joka kirveenteräksi kevennetty, särötarkastettu ja erillispainotettu
- uusi dieselin öljypumppu
- jenkeistä tilattu öljysumun keräin (crank scraper)
- uusi vesipumppu
- uusi hihna ja kiristin
- ARP veivin ruuvit
- M52 männistä sovitettu 10,5-1 purkkarille
- lohko hoonattu Sunnen porassa stressilevyn kanssa
- ARP pinnapultit ja mutterit
- uudet keinut, venttiilijousilautaset ja lukkolevyt sekä jouset!!!
- uudesta AMC 325i kannesta Kansityö Kosusen tekemä kansi, seetit tehty viimeksi viime kesänä uusiin
- kesän ajettu Schrick 284/272
- säädettävä nokkapyörä, ajettu 6 t
"Koneesta mitattu endurance käyttöön 190hp/4800rpm ja 295Nm/4000rpm ETA imusarjalla ja läppäkotelolla. Paras vääntö oli 303Nm mutta siitä piti palata hieman kun käyrät nousivat isommille kierroksille, endurancessa pitää kulutus pysyä järkevänä. Tästä saa helposti 210-220hp + 300Nm kun vaihtaa peltisarjan ja 325i imupuolen."
Tähän sitten laittelin Marteliuksen putkiston peltisarjoineen, M50B25 suuttimet ja B25 imusarjan.Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Comment
-
-
Mistään mitään en tiedä, mutta mitä oon netistä lukenu juttuja, niin 40mm ois ehkä parempi tuolle setupille. Ja pidemmillä versiolla sais ehkä paremmin alavääntöä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View Post45mm on vähän raaka koko noin miedolle viritykselle. Itse pysyisin vielä orkkis B25 imarissa tuolla kokoonpanolla.
Onko kantta käytetty virtausmittauksessa?Originally posted by Pazi88 View PostMistään mitään en tiedä, mutta mitä oon netistä lukenu juttuja, niin 40mm ois ehkä parempi tuolle setupille. Ja pidemmillä versiolla sais ehkä paremmin alavääntöä.Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Comment
-
-
Last edited by TeemuM; 27-02-2015, 15:58.
Comment
-
-
Originally posted by Osmis View PostVuodet on vierineet, onko miten paljon yleistyny läppärungot m20:in kyljessä?
Omaani ajattelin rueta kasaamaan dbilaksen settiä pikkuhiljaa, joten kaikki vinkit siitä tulee tarpeeseen.
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Osmis View PostMikäs tässä on vikana?
Mutta kokemuksia haluisin kuulla jos jollakulla kyseistä palikkaa?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by TeemuM View Post
Originally posted by petrolhead View PostKyl joka hommaan tai osaan löytyy "parempi" vaihtoehto jos internetiä uskoo. Valmista R&D tietoa onki sitte vähemmän tarjolla. Kättä taskuun, osat kiinni ja sit ihmettelee mitä tuli tehtyä ja jatkokehittelemään. 40 milliset läpät tommosessa koneessa on kyllä niin isot kun tarvii.Last edited by Osmis; 01-03-2015, 07:33.Sawo-Karjala - connection
@osmis_garage
Comment
-
-
45set on vähän tuhdit kyllä M20seen. Mulla oli B25:n kyljessä sellaiset aika miedolla nokalla ja ei kyllä tullut kuin imuääntä verrattuna orkkis hämähäkkisarjaan.
Nyttemmin kun on 84mm kampi alakerrassa, purkat jossain 11 nurkilla ja 304 nokka niin alkaa 45setkin olemaan enemmän hehtaarilla. Silti, hyvä lähtökohta läppien/kanavien koolle voisi olla imuventtiilin halkaisija.
Hassua miksi dBilas on mitoittanut nuo yläkanttiin. Liekö ollut tarpeen käyttää johonkin muuhun moottoriin alunperin suunniteltuja osia kompromissina.
Comment
-
-
Originally posted by turbobliz View Post45set on vähän tuhdit kyllä M20seen. Mulla oli B25:n kyljessä sellaiset aika miedolla nokalla ja ei kyllä tullut kuin imuääntä verrattuna orkkis hämähäkkisarjaan.
Nyttemmin kun on 84mm kampi alakerrassa, purkat jossain 11 nurkilla ja 304 nokka niin alkaa 45setkin olemaan enemmän hehtaarilla. Silti, hyvä lähtökohta läppien/kanavien koolle voisi olla imuventtiilin halkaisija.
Hassua miksi dBilas on mitoittanut nuo yläkanttiin. Liekö ollut tarpeen käyttää johonkin muuhun moottoriin alunperin suunniteltuja osia kompromissina..
Osmis, onko noi nyt semmonen setti joka tarvii adapterin läppisten ja kannen väliin?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
Comment
-
Comment