Announcement

Collapse
No announcement yet.

316i M40 bensanpaine?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jones69
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 510
    • Myrskylä

    316i M40 bensanpaine?!

    Paljonko tuollaisessa koneessa tulisi alunperin olla bensanpaine?! Tuli vaan mieleen kun tuo talviautoni syö aika paljon bensaa ja haiseekin sille että käy rikkaalla, mutta kuitenkin tyhjäkäynnillä testerissä on co n. 0,5 eli aika jees... Kuitenkin kiihdytyksissä työntää mustaa kuin diisseli ===> rikkaalla...
    Mittasin paineen ja se näytti olevan sellaiset 2,5 bar... Tämä kaikki siis tuli mieleen siitä kun huomasin edellisen omistajan tehneen autoon uuden paluulinjan..?!
    E91 320d ///M-Sport "Voll"

    E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"
  • jou jou
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 76
    • Oulu

    #2
    muistaakseni ku itte joskus mittailin pa-paineita tollasesta niin 3 bar ilman paineen säätö ventiiliä.eli alipaine letku irti paineen säätäjältä niin sillon n 3bar.
    2.5 bar kuullostaa ihan hyvältä jos säädin pelissä

    Comment

    • mika68
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1966
      • ......

      #3
      Originally posted by jones69 View Post
      Paljonko tuollaisessa koneessa tulisi alunperin olla bensanpaine?! Tuli vaan mieleen kun tuo talviautoni syö aika paljon bensaa ja haiseekin sille että käy rikkaalla, mutta kuitenkin tyhjäkäynnillä testerissä on co n. 0,5 eli aika jees... Kuitenkin kiihdytyksissä työntää mustaa kuin diisseli ===> rikkaalla...
      Mittasin paineen ja se näytti olevan sellaiset 2,5 bar... Tämä kaikki siis tuli mieleen siitä kun huomasin edellisen omistajan tehneen autoon uuden paluulinjan..?!
      M40 kuuluukin syödä suht paljon, mutta se bensan haju voi johtua imusarjan alla olevista lyhkäisistä bensaletkuista. Omassa M40:ssä ne olivat kivikovat/ halkeilleet ja vuotivat juuri sen verran että bensa haisi auton käydessä paikallaan

      Comment

      • jones69
        BTCF Member
        • Dec 2005
        • 510
        • Myrskylä

        #4
        Originally posted by mika68 View Post
        M40 kuuluukin syödä suht paljon, mutta se bensan haju voi johtua imusarjan alla olevista lyhkäisistä bensaletkuista. Omassa M40:ssä ne olivat kivikovat/ halkeilleet ja vuotivat juuri sen verran että bensa haisi auton käydessä paikallaan
        Kyseiset letkut ovat kyllä "haperon" näköiset mutta eivät kuitenkaan yhtään kosteat... Mutta kyseinen musta savu kiihdyttäessä viittaisi liian rikkaaseen seokseen rasituksen alla... Tämä ihmetytti :http://www.carperformanceuk.co.uk/31...-pr-20373.html Tässä myyntiartikkelissa väitettäisiin paineen olevan vakiona 0,5 bar... Joka kuulostaa kyllä erittäin pieneltä :think ...No samapa tuo... Eihän tuo syö kun 9 litraa satasella! Ensimmäinen bemarini (e30 316iM40) söi vain 6-7l satasella...
        E91 320d ///M-Sport "Voll"

        E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

        Comment

        • Phaedrus
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1888
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by jones69 View Post
          Tämä ihmetytti :http://www.carperformanceuk.co.uk/31...-pr-20373.html Tässä myyntiartikkelissa väitettäisiin paineen olevan vakiona 0,5 bar... Joka kuulostaa kyllä erittäin pieneltä
          Minusta jutussa sanotaan että tyhjäkäyntiä varten painetta lasketaan 0,5 baria (esim. 3,5 -> 3,0). 316i M40:n polttoainepaine on speksien mukaan 3.0 ± 0.06 bars. Kannattaa käydä säädättämässä ilmamäärämittarista seokset kohdalleen jos tuntuu käyvän liian rikkaalla (esim. Bosch car servicessa).

          Comment

          • mika68
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1966
            • ......

            #6
            Originally posted by Phaedrus View Post
            Minusta jutussa sanotaan että tyhjäkäyntiä varten painetta lasketaan 0,5 baria (esim. 3,5 -> 3,0). 316i M40:n polttoainepaine on speksien mukaan 3.0 ± 0.06 bars. Kannattaa käydä säädättämässä ilmamäärämittarista seokset kohdalleen jos tuntuu käyvän liian rikkaalla (esim. Bosch car servicessa).
            Ilmamäärämittarin säätämisestä on täällä foorumilla juttua paljonkin.
            Itse säädin seosta E30 316i -89 ilmamäärämittarin mustasta hammastetusta kiekosta "perstuntumalla" ja osui oikealle hammastukselle(oli päästörajojen sisällä). Tarkistettiin myöhemmin Laakkosella.

            Comment

            • jones69
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 510
              • Myrskylä

              #7
              Kyllä mullakin seosmittari löytyy ja seokset ovatkin aivan kunnossa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla... Mutta ns. kuorman alla... sitä en tiedä... No onhan mulla tuossa yksi seos-suhdemittari ja edellinen omistaja on laittanut lambdankin putkeen joten ei kun mittari kiinni ja baanalle säätämään...
              E91 320d ///M-Sport "Voll"

              E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎