Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 imusarja kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarkko S
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 595
    • Käärmelahti/Maaninka

    M50B25 imusarja kysymys

    Tuli nähkääs tuossa mieleen kun näin M52B28:n imusarjan eräässä kuvassa ja se näytti hivenen lyhyemmälle kuin M50:n imusarja.

    Eli: käykö 2.8-2.5 imusarjat keskenään heittämällä vai pitääkö säätää? Ja toisekseen, mitenkähän se toimisi turbokäytössä?

    Sillä vaan että jos saisi lyhyemmän imusarjan niin saisi isomman jarrutehostimen.
    E60 530d M-Sport
    E53 X5 3.0d Sport
    E53 X5 3.0d Sport Paku
    E93 330d
    E61 535d M-Sport
    E61 520d
    E46 320i
  • Sene
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 925
    • Enschede, The Netherlands

    #2
    Eikös noihin 2.8 ole vaihdettu 2.5 imusarjoja juuri sen takia että ne on niin huonoja. Tehot nousee pelkällä imusarjan vaihdolla ja lastulla vielä enemmän. Eli sen suhteen voi olla huono vaihtoehto. Noo joku tietävämpi korjaa...
    F11 LCI 535xi


    Ex.

    E36 320i sedan
    E36 LCI 328i coupe
    E61 LCI 530xi

    Comment

    • Jarkko S
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 595
      • Käärmelahti/Maaninka

      #3
      Mitenkähän paljon lie huonompi? Toinen vaihtoehto olisi teettää alumiininen painekotelo, mutta voipi maksaa mansikoita hunajalla ja todnäk joutuisi kusemaankin vielä hunajaa... pitäs kysyä.
      E60 530d M-Sport
      E53 X5 3.0d Sport
      E53 X5 3.0d Sport Paku
      E93 330d
      E61 535d M-Sport
      E61 520d
      E46 320i

      Comment

      • Sene
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 925
        • Enschede, The Netherlands

        #4
        Jos hiukka viittii rahallisesti panostaa ja saa sillä paremman niin eikös se oo kannattavampi vaihtoehto. En tosiaan tosta imusatsista enempiä tiedä.
        F11 LCI 535xi


        Ex.

        E36 320i sedan
        E36 LCI 328i coupe
        E61 LCI 530xi

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          2,8 imusarja on huomattavasti tukkoisempi...
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Saku
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 343
            • Jkl

            #6
            Re: M50B25 imusarja kysymys

            Originally posted by Jarkko S
            Eli: käykö 2.8-2.5 imusarjat keskenään heittämällä vai pitääkö säätää? Ja toisekseen, mitenkähän se toimisi turbokäytössä?

            Sillä vaan että jos saisi lyhyemmän imusarjan niin saisi isomman jarrutehostimen.

            Lähtökohtaisesti moottorin täytös muuttuu -> pitää säätää. Eri asia kuinka paljon, mitä ovat nykyiset säädöt ja minkä riskitason on valmis sietämään.

            Omassa E30 + M50T M50 vakioimusarja sekä E30 325 vakiotehostin pikkumuutoksin mahtuvat ok. Suuremman tehostimen sijaan hankkisin suuremmat levyt sekä satulat ja poistaisin tehostimen. Tehostin toimii viiveellä.
            E30 "339" 1380hv - E30 "316" 749hv - E36 328T 505hv - 335i N54 464hv - Vette C3 LS TT 1210hv - Vette C6 TT 1022hv- R-Motorsport

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Mikähän alipainetehostin toimii viiveellä?

              Comment

              • Saku
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2002
                • 343
                • Jkl

                #8
                Originally posted by Hemi
                Mikähän alipainetehostin toimii viiveellä?
                Kaikki.

                Kun painat jarrua, kalvon takapuolelle päästetään ulkoilma. Kestää jonkun aikaa ennenkuin kalvon takapuolen paine on noussut n. 0.6bar abs -> n. 1bar abs. Ilma on massallista ainetta ja sillä on hitautensa.

                Vastaava homma kun löysää jarrupolkimen. Moottori imee kalvon takapuolelle alipaineen. Nyt samansuuruinen ilmamäärä pitää johtaa vielä ahdistavampaa putkistoa pitkin ja paineen tasaantuminen kestää pidempään.

                Alipaine ja nestetehostimet toimivat viiveellä. On sitten kuskista kiinni huomaako sitä tai häiritseekö se. Esim kisakäytössä E30 bemuista tehostin on yleensä poistettu.
                E30 "339" 1380hv - E30 "316" 749hv - E36 328T 505hv - 335i N54 464hv - Vette C3 LS TT 1210hv - Vette C6 TT 1022hv- R-Motorsport

                Comment

                • Jarkko S
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 595
                  • Käärmelahti/Maaninka

                  #9
                  Re: M50B25 imusarja kysymys

                  Originally posted by Saku
                  Suuremman tehostimen sijaan hankkisin suuremmat levyt sekä satulat ja poistaisin tehostimen. Tehostin toimii viiveellä.
                  Hmmm... eipä huonompi ajatus, koska olen suunnitellut vähän isompia jarruja, enkä pelkästään ulkonäön takia 8)

                  Mites jos antaa olla tuon pienen tehostimen ja laittaa isommat levyt ja satulat? Kun ei tuo nyt ihan kisakäytössä ole.
                  E60 530d M-Sport
                  E53 X5 3.0d Sport
                  E53 X5 3.0d Sport Paku
                  E93 330d
                  E61 535d M-Sport
                  E61 520d
                  E46 320i

                  Comment

                  • f1zz
                    GTi:stä tuttu
                    • Sep 2003
                    • 1469
                    • Veikkola

                    #10
                    Painekotelon teko tuskin maksaa mansikoita kun ostat 3mm alulevyä, käyt paikallisessa metallipajassa/amiksessa kanttaamassa sen eli teet siitä maitopurkin ilman kantta ja sitten leikkaat siitä sellasen kolmion eli 6 pytyn kohdalta ohut ja 1 pytyn kohdalta paksu. sitten vaan kansi päälle ja iso läppärunko ja ai että ku tuli! niin ja jos joku vielä hitsaa ne .

                    näin lyhykäisyydessään. ps jäi pari välivaihetta pois mutta kyllä sä ne keksit..

                    Comment

                    • Jarkko S
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 595
                      • Käärmelahti/Maaninka

                      #11
                      f1zz, kiitos vinkistä mutta taidan kääntyä suoraan semmoisen puoleen joka tekee sen meikäläisen puolesta, meikältä puuttuu taito ja aika :P

                      Ellen sitten saa julmettua inspiraatiota, mutta taitaa mennä aika ansiotyössä että saa teetettyä juttuja autoon :lol:
                      E60 530d M-Sport
                      E53 X5 3.0d Sport
                      E53 X5 3.0d Sport Paku
                      E93 330d
                      E61 535d M-Sport
                      E61 520d
                      E46 320i

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        No juu, viivettäpä hyvinkin...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎