eli on jo jonkin aikaa ollu mielessä lisäpotkun halu tommoseen e39 523:seen,lastua ei tunnu löytyvän niin mieleeni pyörähti muuan ajatus,imusarjan vaihto.eli kysymys kuuluukin että mites m50b25:imusarja tohon m52b25:seen.luin että vanhempi imusarja olis virtaavampi,ainakin kanavat on isommat.riitäiskö alkuperäiset suuttimet?mites bensanpaineet?jos jollain on tietoa niin olisin kiitollinen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m52b25:sen viritys?
Collapse
X
-
Originally posted by ämmäläinenniin eli auto on 523 mutta käsittääkseni 2.5l,vanhemman esim.e36 325:sen imusarjaa olisin sovittamassa,näemmä virtaavampi sarja.päälisin puolin kun tarkastelin asiaa näytti että kävis tohon,mutta arveluttaa noi suuttimet et riittääkö kakku ja sit noi bensan paineet?
Comment
-
-
Originally posted by ämmäläinenmitähän toi pienellä wärkkäämisellä tarkottaa noin käytännössä?jooo tottakai toi alavääntö katoaa kun imusarja on lyhyempi,mut tuleekos siitä sit semmonen et joutuu vingutaan koko ajan?
Comment
-
-
Originally posted by ämmäläinenmitähän toi pienellä wärkkäämisellä tarkottaa noin käytännössä?jooo tottakai toi alavääntö katoaa kun imusarja on lyhyempi,mut tuleekos siitä sit semmonen et joutuu vingutaan koko ajan?
:lol:"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
-
Originally posted by RapamahaOriginally posted by ämmäläinenmitähän toi pienellä wärkkäämisellä tarkottaa noin käytännössä?jooo tottakai toi alavääntö katoaa kun imusarja on lyhyempi,mut tuleekos siitä sit semmonen et joutuu vingutaan koko ajan?
Comment
-
-
Alavääntö katoaa ja kokonaisvääntökäyrä kapenee juuri sen verran että e39:n massa lähtee 2.5:lla yhtä ripeästi liikkeelle kuin olisi pellin alla 2.0-pannu. Kone muuttuu täysin "hengettömäksi". Maksimi kierrokset nousee 300-400rpm ja tehot nousee maksimissaan ehkä 5-10hv, mutta varttimaililla aika huononee 0.5-1.0sek.
Todellinen "vingutin" siis.
Comment
-
-
Originally posted by HemiAlavääntö katoaa ja kokonaisvääntökäyrä kapenee juuri sen verran että e39:n massa lähtee 2.5:lla yhtä ripeästi liikkeelle kuin olisi pellin alla 2.0-pannu. Kone muuttuu täysin "hengettömäksi". Maksimi kierrokset nousee 300-400rpm ja tehot nousee maksimissaan ehkä 5-10hv, mutta varttimaililla aika huononee 0.5-1.0sek.
Todellinen "vingutin" siis.
Comment
-
-
Olen ajanut tällaista vm.-96 523 sedania jossa ko."imusarjaviritys" oli toteutettu. Samalla autoon oli asennettu jokin lastuviritys ja kartiosuodatin. Haettiin kiesistä vikaa kun kulku oli kuin olisi tumppuun pierryt. Eli vääntö tipotiessään ja e39 ei tosiaan liiku ilman laajaa vääntöaluetta enään yhtään mihinkään. Ensiksi vaihdettiin vihreä "virisuodatin" takaisin vakiokoppaan, ja kulku parani jo tällä, ajettaessa kuumalla koneella. Seuraavaksi vaihdettiin orggis imusarja takaisin ja taas kello näytti negatiivisen virityksen onnistuneen. 0-160kmh kiihdytys meni vakiosatsilla lähes sekunnin ripeämmin. Kun tälle "virityksen" tielle oli lähdetty, kokeiltiin vakiota/lastuttamatonta boxia, mutta tällä ei enään saatu juurikaan mitattavaa eroa lastuboxiin. Tosin kaksi kolmesta vedosta oli aavistuksen nopeampia lastuboxilla kuin vakiolla joten ehkä tämä toi muutaman oikean hevosvoiman lisää vääntöalueen kaventumatta. Tämä nyt on tosin melko selvä asia ihan kokeilemattakin. Jos bemulla olisi ilmaista suoritusarvoa saatu vain vaihtamalla erilainen imusarja, olisi se tehty jo tehtaalla. Jos näin yksinkertaisella "virityksellä" joku kuvittelee e39:n suoritusarvojen paranevan(ilmaisia lounaita jaossa), näyttäisi bemun moottori-insinöörit aika typeriltä harrastelijoilta.
Vastaisuudessakin kannattaisi bemun insinöörien vakoilevan BTCF:n foorumia josko sieltä löytyisi neuvot kuinka moottorit kuuluu konstruktoida?
Comment
-
Comment