Potilaana m47tud20 e46 ampunut reilusti öljyä pihalle ilmeisesti mittatikun reijästä/läheisyydestä(ei selvää muutakaan paikkaa löytynyt).
Tämän jälkeen huohotin venttiili vaihdettu uuteen vortex malliseen, putsattu venakopalle menevä huohotin putki, turbo kokeiltu paikallaan että ei välyksiä ja ahtoputket avattu eikä niissä ylimääräistä öljyä ollutkaan.
Tän jälkeen auto pyörimään, tyhjäkäyntiä kävi ihan ok, mutta ajossa alkoi kolisemaan ja 1km päästä sammui itsekseen, uudellen väkisin käyntiin ja kohta sammui taas itsekseen. Tällä kertaa ei öljyjä puskenut enää ulos nähtävästi.
Viimesimmän sammumisen jälkeen purettu taas atomeiksi, vähän huohotin putkelle oli öljyä ilmaantunut ja ahtoputkista pari tippaa tuli myös.
Imusarjan otin pois, siellä ei mitään ihmeellistä, ehkä vähän enemmän öljy jämiä 4 sylinterillä.
Kone pyörii käsin dampperista vaivattomasti, kaikki hihnapyörät kanssa pyörii eikä välyksiä ym.
Mutta sitten itse ongelma, eli hehkut käytin irti, sekä suuttimet jotta saan puristuspaineet mitattua ja joka pytyltä tulee n.11-12,5 bar puristuspaineet, joka kuullostaa vähäiseltä. Mitattu siis sekä hehkun reijästä, että suuttimelta. Mistähän tämä voisi johtua?
Ajoitus pielessä? Kansipahvi?
Venakoppaa ei vielä ole avattu, jotta ketjua pääsisi ollenkaan tarkastamaan mutta mitä konetta käsin pyörittää tuntuu ketju öljykorkin reijästä ihan jämäkältä.
Tämän jälkeen huohotin venttiili vaihdettu uuteen vortex malliseen, putsattu venakopalle menevä huohotin putki, turbo kokeiltu paikallaan että ei välyksiä ja ahtoputket avattu eikä niissä ylimääräistä öljyä ollutkaan.
Tän jälkeen auto pyörimään, tyhjäkäyntiä kävi ihan ok, mutta ajossa alkoi kolisemaan ja 1km päästä sammui itsekseen, uudellen väkisin käyntiin ja kohta sammui taas itsekseen. Tällä kertaa ei öljyjä puskenut enää ulos nähtävästi.
Viimesimmän sammumisen jälkeen purettu taas atomeiksi, vähän huohotin putkelle oli öljyä ilmaantunut ja ahtoputkista pari tippaa tuli myös.
Imusarjan otin pois, siellä ei mitään ihmeellistä, ehkä vähän enemmän öljy jämiä 4 sylinterillä.
Kone pyörii käsin dampperista vaivattomasti, kaikki hihnapyörät kanssa pyörii eikä välyksiä ym.
Mutta sitten itse ongelma, eli hehkut käytin irti, sekä suuttimet jotta saan puristuspaineet mitattua ja joka pytyltä tulee n.11-12,5 bar puristuspaineet, joka kuullostaa vähäiseltä. Mitattu siis sekä hehkun reijästä, että suuttimelta. Mistähän tämä voisi johtua?
Ajoitus pielessä? Kansipahvi?
Venakoppaa ei vielä ole avattu, jotta ketjua pääsisi ollenkaan tarkastamaan mutta mitä konetta käsin pyörittää tuntuu ketju öljykorkin reijästä ihan jämäkältä.
Comment