Announcement

Collapse
No announcement yet.

M47 puristuspaineet hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AntonM
    BTCF Member
    • Oct 2018
    • 10
    • Kuopio

    M47 puristuspaineet hukassa

    Potilaana m47tud20 e46 ampunut reilusti öljyä pihalle ilmeisesti mittatikun reijästä/läheisyydestä(ei selvää muutakaan paikkaa löytynyt).
    Tämän jälkeen huohotin venttiili vaihdettu uuteen vortex malliseen, putsattu venakopalle menevä huohotin putki, turbo kokeiltu paikallaan että ei välyksiä ja ahtoputket avattu eikä niissä ylimääräistä öljyä ollutkaan.
    Tän jälkeen auto pyörimään, tyhjäkäyntiä kävi ihan ok, mutta ajossa alkoi kolisemaan ja 1km päästä sammui itsekseen, uudellen väkisin käyntiin ja kohta sammui taas itsekseen. Tällä kertaa ei öljyjä puskenut enää ulos nähtävästi.

    Viimesimmän sammumisen jälkeen purettu taas atomeiksi, vähän huohotin putkelle oli öljyä ilmaantunut ja ahtoputkista pari tippaa tuli myös.
    Imusarjan otin pois, siellä ei mitään ihmeellistä, ehkä vähän enemmän öljy jämiä 4 sylinterillä.
    Kone pyörii käsin dampperista vaivattomasti, kaikki hihnapyörät kanssa pyörii eikä välyksiä ym.

    Mutta sitten itse ongelma, eli hehkut käytin irti, sekä suuttimet jotta saan puristuspaineet mitattua ja joka pytyltä tulee n.11-12,5 bar puristuspaineet, joka kuullostaa vähäiseltä. Mitattu siis sekä hehkun reijästä, että suuttimelta. Mistähän tämä voisi johtua?
    ​​​​Ajoitus pielessä? Kansipahvi?
    Venakoppaa ei vielä ole avattu, jotta ketjua pääsisi ollenkaan tarkastamaan mutta mitä konetta käsin pyörittää tuntuu ketju öljykorkin reijästä ihan jämäkältä.
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1838
    • Karjaa

    #2
    Nokivasarat eivät ole omaa erikoisalaani mutta jos joka pytyssä on noin tasaiset puristukset niin tuskin vika kuitenkaan siinä on?
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • Kouris
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 713

      #3
      Omasta E91 M47N2 koneesta mittasin puristukset 25bar joka reikä. Kaikki hehkut irti, mittaus yhdestä reiästä kerrallaan. Suuttimet paikallaan, johdot irti.

      Comment

      • AntonM
        BTCF Member
        • Oct 2018
        • 10
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by Kouris View Post
        Omasta E91 M47N2 koneesta mittasin puristukset 25bar joka reikä. Kaikki hehkut irti, mittaus yhdestä reiästä kerrallaan. Suuttimet paikallaan, johdot irti.
        Juurikin samalla tyylillä mitattu hehkujen paikoista, jonka jälkeen suuttimilta samat lukemat, eli alhaiselta kuulostaa.

        Comment

        • ErkkiE
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 609
          • Espoon haja-asutus

          #5
          Dieselistä olettaisi tulevan sellainen 20+ bar. Kummallista, että on noinkin tasaiset, mutta liian alhaiset lukemat.

          E

          Comment

          • ekkoo1
            BTCF Member
            • Jun 2019
            • 1368
            • Pohjanmaa

            #6
            Joskus bensassa nähnyt tuommoista jos kaikki pytyt naarmuilla
            E39 540i -96 Ajamisen iloa
            E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
            E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
            Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

            Comment

            • Jarger
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 3826
              • Finnland

              #7
              Onko puristuspainemittari varmasti oikein näyttävä?
              Negatiiviset kauppakokemukset:
              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

              Comment

              • AntonM
                BTCF Member
                • Oct 2018
                • 10
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by Jarger View Post
                Onko puristuspainemittari varmasti oikein näyttävä?
                Pitäisi olla viimeksi ainakin normaalia arvoa dieselistä näyttänyt. Tähän hätään ei toistakaan mittaria ole saatavilla.
                Vikakoodejakaan ei ole kuin ahtopaine anturilta.

                Comment

                • Kouris
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 713

                  #9
                  Oisko mahdollista että jakopäässä joku katastrofi käynyt ja venttiilit kierossa. Mites ohivuotomittaus jos sen tekisi. Pikatestin miten suhisee läpi voi tehdä vaikka paineilmalla kun pytty on puristustahdin yläkuolokohdassa.

                  Comment

                  • AntonM
                    BTCF Member
                    • Oct 2018
                    • 10
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by Kouris View Post
                    Oisko mahdollista että jakopäässä joku katastrofi käynyt ja venttiilit kierossa. Mites ohivuotomittaus jos sen tekisi. Pikatestin miten suhisee läpi voi tehdä vaikka paineilmalla kun pytty on puristustahdin yläkuolokohdassa.
                    Tämä täytyykin kokeilla, mutta eikös periaatteessa jakopään häröilystä pitäisi jättää vikakoodia nokan ja kampuran antureilta?

                    Comment

                    • Kouris
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 713

                      #11
                      Originally posted by AntonM View Post

                      Tämä täytyykin kokeilla, mutta eikös periaatteessa jakopään häröilystä pitäisi jättää vikakoodia nokan ja kampuran antureilta?
                      En tiedä noista vikakoodeista tai miten herkästi tulee.

                      Jos laittaa 6bar pyttyyn painetta niin ei pitäisi ehjän loppupeleistä kovin paljoa suhista. Tälleen tossa kesällä todettiin GM A20DTH tiiviiksi venttiili mäntä kosketuksen jälkeen.

                      Comment

                      • AntonM
                        BTCF Member
                        • Oct 2018
                        • 10
                        • Kuopio

                        #12
                        Tämähän selvisi.

                        Venttiilikopan avasin, ja kurkkasin samalla alipainepumpun josta oli karannut metallipala pakonokan päästä, sitten samalla suodatin tässä vaiheessa auki -> täynnä metallisilppua, eli tämä kone niin sanotusti valmis.

                        Jännä juttu kuitenkin että kun öljyt vaihdoin tuon öljyjen ulosampumisen jälkeen ei suodattimelta löytynyt mitään epämääräistä metalli hilettä yms.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎