Moro,
auto ollut hieman pidempään jo nuhaisen oloinen, ja peilistä katsellut kun hentoa mustaa häntää tullut välillä perässä. Eilen huomasin pienen sivuäänen, joka tulee jostain imusarjan / suuttimien paikkeilta.
Vikakoodeina tulee INPAlla laufruheregler, abgasrueckfuehr regelung sekä kolmen pytyn hehkuilta. Toinen koodeista liegee EGR liittyvää.
Livedatasta katsoen (selective mass adjustment, eikös nämä ole suuttimien korjausarvot?):
ajossa 6-pytty on ainoa oireileva, oletan ainakin että muut suuttimet kompensoivat tätä toiseen suuntaan?
tyhjäkäynnillä 5-6 pytty korkealla, 1nen matalalla taas.
Testasin ilmamassamittaria, eikä minkäänlaista vaikutusta käyntiin tyhjäkäynnillä onko johto kiinni vai ei. Pisti siis Inpalla silmään, kun actual-arvo heittelehtii kovastikin tyhjäkäynnillä verrattuna nominal-arvoon.
Mistähän sitä lähtisi liikkeelle, en tiedä kuinka tuolla nyt uskaltaa ajaa. Pitäisiköhän imusarja tarkistaa ekana, vai lähteä kutosen suuttimesta liikkeelle, kaikki ajatukset ja neuvot tervetulleita mistä lähtisitte itse selvittämään ongelmaa.
EDIT:
Näköjään sigu kadonnut foorumipäivityksen yhteydessä, kyseessä -03 vuoden e65 730D, BMWfans näyttää moottorikoodiksi M57N. DR51610 VIN, sen perusteella katselin ettei suuttimet käy näköjään loppupään e39 530dstä, onkohan tuo noin varmasti?
auto ollut hieman pidempään jo nuhaisen oloinen, ja peilistä katsellut kun hentoa mustaa häntää tullut välillä perässä. Eilen huomasin pienen sivuäänen, joka tulee jostain imusarjan / suuttimien paikkeilta.
Vikakoodeina tulee INPAlla laufruheregler, abgasrueckfuehr regelung sekä kolmen pytyn hehkuilta. Toinen koodeista liegee EGR liittyvää.
Livedatasta katsoen (selective mass adjustment, eikös nämä ole suuttimien korjausarvot?):
ajossa 6-pytty on ainoa oireileva, oletan ainakin että muut suuttimet kompensoivat tätä toiseen suuntaan?
tyhjäkäynnillä 5-6 pytty korkealla, 1nen matalalla taas.
Testasin ilmamassamittaria, eikä minkäänlaista vaikutusta käyntiin tyhjäkäynnillä onko johto kiinni vai ei. Pisti siis Inpalla silmään, kun actual-arvo heittelehtii kovastikin tyhjäkäynnillä verrattuna nominal-arvoon.
Mistähän sitä lähtisi liikkeelle, en tiedä kuinka tuolla nyt uskaltaa ajaa. Pitäisiköhän imusarja tarkistaa ekana, vai lähteä kutosen suuttimesta liikkeelle, kaikki ajatukset ja neuvot tervetulleita mistä lähtisitte itse selvittämään ongelmaa.
EDIT:
Näköjään sigu kadonnut foorumipäivityksen yhteydessä, kyseessä -03 vuoden e65 730D, BMWfans näyttää moottorikoodiksi M57N. DR51610 VIN, sen perusteella katselin ettei suuttimet käy näköjään loppupään e39 530dstä, onkohan tuo noin varmasti?
Comment