Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 venttiilivika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paskabimmeri
    Newbiemmer
    • May 2024
    • 18
    • Suomi lappeenranta

    M57 venttiilivika

    Morjesta!

    lähtisin kyselemään apuja e60 530xd moottorin kanssa. Tarina pitkä mutta lyhyesti. Auto täristää tyhjäkäynillä viaksi paikallistettu 4pytty ja puristuspaineet. Kone avattu venttiilikoppaan asti ja katsottu kaneran kanssa pytty läpi. Mäntä ja synilteri näyttivät ehjäktä. Kokeiltu laittaa paineilmaa sylinteriin ja käyty mahdollista vuotoa läpi. Ei työntänyt painetta öljykorkkiin tai tikkuun.

    Kysymys kuuluu että miten paikallistaa venttiileistä mahdollinen vika kohta. Oletus on että jokin venttiili jumittaa/ vuotaa joka aiheuttaa vian. Onko jotakin keinoa jolla käydä venttiilit läpi ja selvittää onko niissä vika.

    juuri 4 pytyn venttiilin nostimissa tuntuisi olevan välys eikä kaikki kunnolla liikkuvan ylös alas niinkuin pitäisi mutta kun ei ole varma.

    autokorjaamot kyselty läpi ja he eivät osaa auttaa enään kun puhutaan venttiilisestä.
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3570
    • Raisio

    #2
    Hävisikö se paine pakoputkeen vai imukanavaan sylinteristä vai molempiin jos ei mennyt männänrenkaan/sylinterin välissä ns koneen sisään.
    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

    Comment

    • jaskap
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 528
      • Finland Rovaniemi

      #3
      No sillä paineilmalla, jota myös ohivuotomittaukseksi sanotaan. Siis kuulee ja näkee, mihin paine karkaa. Toki pitää olla puristustahti sylinterissä.
      e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
      e32 750 iA -88 DoubleSex.
      Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

      Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
      e32 735 1/18
      e34 M5 1/18
      e24 635 Csi 1/18
      e9 3.0 CSi 1/18
      e31 850 Csi

      Comment

      • Paskabimmeri
        Newbiemmer
        • May 2024
        • 18
        • Suomi lappeenranta

        #4
        ritariässä paine hävisi imu sekä pakoventtiilin puolelle. Kyseistä sylinteristä paine ei mennyt putkeen kertaakaan. m

        Comment

        • Paskabimmeri
          Newbiemmer
          • May 2024
          • 18
          • Suomi lappeenranta

          #5
          jaskap tuntuu että ei tullut mitään selvää kummalta puolelta paine hävisi…

          Comment

          • Juho_
            BTCF Member
            • Jul 2016
            • 1069
            • Suomi

            #6
            Yhdessä puretussa m57d30 oli karstaa venttiilien väliin jääny minkä takia pari venttiiliä jääny auki.

            Paljonko oli puristuspaineet 4syl?

            Kansi pois vaan. Ei kauaa pura tuosta.
            Imatralla onnistuu kansityöt ym jos tarpeeseen tulee ( 0449835790 / Juho , whatsapilla tavoittaa hyvin ).
            YouTube
            Instagram // Juhon Moottoripaja

            Comment

            • Paskabimmeri
              Newbiemmer
              • May 2024
              • 18
              • Suomi lappeenranta

              #7
              Juho_ mitaaus kun tehtiin niin nelosylinteristä ei saatu yhtään painetta. Näytti nollaa. Nyt kun tutkailtu niin silti vaikuttaa että mäntä ja sylinteri ok tänään testataan vielä kunolla että eihän männänrenkaat ole mennyt.

              kansi pitää irrroitta tod näkköisesti. On vaan pelottava homma kun ei oikein ohjeita löydy siihen

              Comment

              • Juho_
                BTCF Member
                • Jul 2016
                • 1069
                • Suomi

                #8
                Huohottaako reilusti / savuttaako?
                YouTube
                Instagram // Juhon Moottoripaja

                Comment

                • anv
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2012
                  • 328
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Paskabimmeri View Post
                  Juho_ mitaaus kun tehtiin niin nelosylinteristä ei saatu yhtään painetta. Näytti nollaa. Nyt kun tutkailtu niin silti vaikuttaa että mäntä ja sylinteri ok tänään testataan vielä kunolla että eihän männänrenkaat ole mennyt.

                  kansi pitää irrroitta tod näkköisesti. On vaan pelottava homma kun ei oikein ohjeita löydy siihen
                  Jeps, jos puristuksia ei ole, kansi on jokatapauksessa nostettava oli siellä sitten mikä tahansa vika.

                  Comment

                  • Paskabimmeri
                    Newbiemmer
                    • May 2024
                    • 18
                    • Suomi lappeenranta

                    #10
                    Juho_ joo savuttaa kyllä melko paljon.

                    Comment

                    • Juho_
                      BTCF Member
                      • Jul 2016
                      • 1069
                      • Suomi

                      #11
                      Joo. Yleisempää toki mäntävaurio , eli sulanu vuotavan suuttimen tms takia mut huohottaa sillo rajusti ja sinistä savuu työntää paljo
                      YouTube
                      Instagram // Juhon Moottoripaja

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎