Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kytkimen mystinen irroitusongelma lämpöisenä.

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roadrunner
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 155
    • Rovaniemi

    E36 Kytkimen mystinen irroitusongelma lämpöisenä.

    Alkaa ideat loppua mistä alkais korjata, niin olisiko kellään ideoita tai vastaavasta kokemusta.
    Kyseessä ahdettu vehe, joten ei ole vakiokytkin.
    ennemmin oli kova vp massalevyllä ja 765 asetelmalla sekä 320z vaihdelaatikko.
    sillon jo taistelin ongelmankanssa ja vaihdoin uuden pääsylinterin, työsylinterin, teräspunosletkun, ilmattu on kaikinkeinoin. Työsylinterinä se 20,6mm joten iskukin pidempi.

    nyt autossa adamatin stage3 tuplalevysetti sekä 37bz vaihdelaatikko, ja sama ongelma. Kylmänä irrottaa hyvin, mutta kun ajaa lämpöiseksi ei enää irroita kunnolla.

    etäisyydet pitäisi olla kaikki kunnossa kun mitannut asentaessa, ja myös laatikossa reikä josta näkee käpälälle.


    Sylinterit ovat tarvikkeita, että itse en enää keksi kuin että ne on paskaa ja lämmetessään pääsylinteri vuotaa paineen läpi jäykällä asetelmalla. On vain orkkiksena aika kallis niin siksi kyselen onko kokemusta kellään.??

    E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
    E61 530xd m-sport edition titansilber -09

    E91 320d -06
    E46cab 330i m-sport titansilver -01
    E39touring tds -97
    E91 320d m-sport lemansblue -06
    E39 m5 avusblue -99
    E39 tds m5replica -97
    E36 320i -92
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16484
    • Asikkala

    #2
    Kuinka paljon se pääsylinteri lämpiää ? Enkä usko tuohon teoriaan vaikka polttaisi kättä.

    Comment

    • roadrunner
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 155
      • Rovaniemi

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Kuinka paljon se pääsylinteri lämpiää ? Enkä usko tuohon teoriaan vaikka polttaisi kättä.
      no ei jaksa oikein ittekkää siihen uskoa, kun se nyt kuitenkin auton sisällä eikä missään holsetinvieres
      jossaki ulkomaanfoorumeilla törmäsin vain asiaan, ja kuten sanoin, niin alkaa ideat loppua
      E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
      E61 530xd m-sport edition titansilber -09

      E91 320d -06
      E46cab 330i m-sport titansilver -01
      E39touring tds -97
      E91 320d m-sport lemansblue -06
      E39 m5 avusblue -99
      E39 tds m5replica -97
      E36 320i -92

      Comment

      • anv
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2012
        • 333
        • Oulu

        #4
        Onko pää- ja työsylinterin välissä jossain kohtaa letku? Pullistelee ja aiheuttaa tuon. Ei tarvitse olla kuin pieni kudosvika, mikä ei edes näy päälle.

        Comment

        • roadrunner
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 155
          • Rovaniemi

          #5
          Originally posted by anv View Post
          Onko pää- ja työsylinterin välissä jossain kohtaa letku? Pullistelee ja aiheuttaa tuon. Ei tarvitse olla kuin pieni kudosvika, mikä ei edes näy päälle.
          ei ole kuin se pätkä ennen työsylinteriä, ja sen tosiaan jo vaihtanut teräspunosletkuun. Ei ollut silläkään vaikutusta.

          E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
          E61 530xd m-sport edition titansilber -09

          E91 320d -06
          E46cab 330i m-sport titansilver -01
          E39touring tds -97
          E91 320d m-sport lemansblue -06
          E39 m5 avusblue -99
          E39 tds m5replica -97
          E36 320i -92

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1262
            • Kainuu

            #6
            Jos lämpöisenä kokeilee jollain tangolla vääntää kytkin käpälää pitemmälle kun kytkinpohjassa ja vika päällä. Jos irrottaa niin vika liikeradassa ja jos ei niin vika asetelmassa tai levyssä.
            BMW i4 M50, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5273
              • Pirkkala

              #7
              Ite heitän että painelaakeri tahmoo siihen liukuholkkiin mitä pitkin se liikkuu
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3111

                #8
                Entäs se letku mikä tulee nestesäiliöltä pääsylinterille? Siellä tukos ja ei saa tarpeeksi nestettä siirrettäväksi?
                Kulkineet/projektit:

                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • naikou
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 1766
                  • vihti

                  #9
                  Joku vika siinä on oltava, itsellä BF kiinteä pyörä ja sre765 massalevyn kans ja ei tuollasii ongelmia oo ollu 22mm työsylkällä
                  E39 523i Turbo

                  Comment

                  • ekkoo1
                    BTCF Member
                    • Jun 2019
                    • 1368
                    • Pohjanmaa

                    #10
                    Aika mystinen että olisi samat oireet kahdella eri kytkinpaketilla käytännössä. Onko Adamatilta tsekattu pitääkö asennuksessa huomioida jotain erityistä? Ei ole sama laatikko, mutta ainakin FTWL Getrag420 monilevykytkimissä pitää ottaa laatikon irrotinlaakerin "akselilta" tavaraa pois että kytkin irrottaa oikein.
                    E39 540i -96 Ajamisen iloa
                    E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                    E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                    Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                    Comment

                    • Jarger
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 3894
                      • Finnland

                      #11
                      Kinnaa jotenkin paikoilleen tuo haarukka kuumana? Joko keskeltä tai pinnistä? Joku mekaaninen vika kuitenkin joka ilmenee lämmetessään itse kytkimen alueella
                      Negatiiviset kauppakokemukset:
                      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                      Comment

                      • roadrunner
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 155
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        Ite heitän että painelaakeri tahmoo siihen liukuholkkiin mitä pitkin se liikkuu
                        Otin työsylkän irti ku aloin ny kokeilun iloksi vaihtaan pääsylkkää. Niin samalla katoin että jopa pikku välys laakerilla liukuputkeen.
                        E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
                        E61 530xd m-sport edition titansilber -09

                        E91 320d -06
                        E46cab 330i m-sport titansilver -01
                        E39touring tds -97
                        E91 320d m-sport lemansblue -06
                        E39 m5 avusblue -99
                        E39 tds m5replica -97
                        E36 320i -92

                        Comment

                        • roadrunner
                          BTCF Member
                          • Nov 2003
                          • 155
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Originally posted by poke View Post
                          Entäs se letku mikä tulee nestesäiliöltä pääsylinterille? Siellä tukos ja ei saa tarpeeksi nestettä siirrettäväksi?
                          senki nyt vaihdoin ku oli tihkunu läpi nestettä, auki näytti olevan
                          E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
                          E61 530xd m-sport edition titansilber -09

                          E91 320d -06
                          E46cab 330i m-sport titansilver -01
                          E39touring tds -97
                          E91 320d m-sport lemansblue -06
                          E39 m5 avusblue -99
                          E39 tds m5replica -97
                          E36 320i -92

                          Comment

                          • roadrunner
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 155
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Originally posted by ekkoo1 View Post
                            Aika mystinen että olisi samat oireet kahdella eri kytkinpaketilla käytännössä. Onko Adamatilta tsekattu pitääkö asennuksessa huomioida jotain erityistä? Ei ole sama laatikko, mutta ainakin FTWL Getrag420 monilevykytkimissä pitää ottaa laatikon irrotinlaakerin "akselilta" tavaraa pois että kytkin irrottaa oikein.
                            juu piti tuoski sitä lyhentää ettei vastaa kytkinlevyyn. Ei tainnu olla missään ohjees, mut asentaes mittailles hoksasin.
                            E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
                            E61 530xd m-sport edition titansilber -09

                            E91 320d -06
                            E46cab 330i m-sport titansilver -01
                            E39touring tds -97
                            E91 320d m-sport lemansblue -06
                            E39 m5 avusblue -99
                            E39 tds m5replica -97
                            E36 320i -92

                            Comment

                            • ekkoo1
                              BTCF Member
                              • Jun 2019
                              • 1368
                              • Pohjanmaa

                              #15
                              Originally posted by roadrunner View Post

                              juu piti tuoski sitä lyhentää ettei vastaa kytkinlevyyn. Ei tainnu olla missään ohjees, mut asentaes mittailles hoksasin.
                              Jees, onhan se mahdollista että jompi kumpi sylkistä on jo huonona kun jäykemmällä 20.6mm sylkällä on punnattu raskasta 765 asetelmaa. Olen ainakin kuullut, että tarvike apusylkkiä on mennyt tuolla paineasetelmalla rikki. Jos liikerata riittää niin sinne voisi kokeilla 22mm sylkkää takaisin?
                              E39 540i -96 Ajamisen iloa
                              E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                              E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                              Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎