Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47 jakopään kunnostus osat: Tarvike vs OEM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kouris
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 767

    #16
    Tilasin tuon AIC 59010Set jakoketjusarjan joka on IWIS paketissa. Olin jostain kuvista näkevinäni että kiristimet saattaisi olla myös alkuperäisiä kun taas Febi sarjassa ne ovat erinäköisiä.

    59010Set sarjassa ei ole öljypumpun ketjua eikä ratasta joten lisäksi piti laittaa vielä SWAG 33 10 4365.

    Comment

    • Kouris
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 767

      #17
      Tupla

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1968
        • Seinäjoki

        #18
        Minunmielestä moottori kannattaa ehdottomasti nostaa korista pois, se on tehty niin helpoksi n47 kanssa äffä korissa. Johtosarjasta muutama liitin auki, ac kompura letkuineen sivuun ja laatikon voi jättää joko autoon tai nostaa pois laatikon kera. Itse olen jättänyt laatikon autoon kiinni ja nostanut pelkän koneen. Flektit ja syylärin kun nostaa pois niin se moottori mahtuu miltei pyörimään ympäri sielä konetilssa. En näe jörkeä miksi ähertää kone paikoillaan kun käytännössä samat johtoliittimet joutuu irrottamaan jokatapauksessa että saa venttiilikopan auki. Ei siinä montaa napsausta enempää mene kun on koko kone lattialla jansitten onkin jo ilo tehdä remonttia.
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • Kouris
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 767

          #19
          Originally posted by joko View Post
          Minunmielestä moottori kannattaa ehdottomasti nostaa korista pois, se on tehty niin helpoksi n47 kanssa äffä korissa. Johtosarjasta muutama liitin auki, ac kompura letkuineen sivuun ja laatikon voi jättää joko autoon tai nostaa pois laatikon kera. Itse olen jättänyt laatikon autoon kiinni ja nostanut pelkän koneen. Flektit ja syylärin kun nostaa pois niin se moottori mahtuu miltei pyörimään ympäri sielä konetilssa. En näe jörkeä miksi ähertää kone paikoillaan kun käytännössä samat johtoliittimet joutuu irrottamaan jokatapauksessa että saa venttiilikopan auki. Ei siinä montaa napsausta enempää mene kun on koko kone lattialla jansitten onkin jo ilo tehdä remonttia.
          Onko kokemusta E83? Itse ajattelin että teen paikallaan mutta jos vähänkään rupeaa tuntumaan huonolle niin sitten kone pois. Luulisi tuon N47 tulevan mistä vaan kopasta aika helposti kun parin sylinterin verran ylimääräistä tilaa keulassa.

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1968
            • Seinäjoki

            #20
            Originally posted by Kouris View Post

            Onko kokemusta E83? Itse ajattelin että teen paikallaan mutta jos vähänkään rupeaa tuntumaan huonolle niin sitten kone pois. Luulisi tuon N47 tulevan mistä vaan kopasta aika helposti kun parin sylinterin verran ylimääräistä tilaa keulassa.
            F11 nokalta vain, siinä se on rauhallisesti kotitallissa tehden alle 4 tunnin homma kun kone on lattialla siitä kun auton ajaa talliin. Ja itselläni ei ole edes nosturia että osa ajasta kuluu kun ähertää keulaa ylös lankkujen päälle ja lattialla maaten availee turbiinin pultit ja laatikon alimmat pultit sekä dpf jälkeisen pannan. Mutta äffässä on ihan nätti homma ainakin ottaa koko pata pois. Mutta onnistuu se autoon päinkin tehdä tottakai, itse en iömn nosturia siihen viitsinyt ryhtyä kun työasento olisi melko kamala.
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14502
              • Oulu

              #21
              Originally posted by Kouris View Post
              Tilasin tuon AIC 59010Set jakoketjusarjan joka on IWIS paketissa. Olin jostain kuvista näkevinäni että kiristimet saattaisi olla myös alkuperäisiä kun taas Febi sarjassa ne ovat erinäköisiä.

              59010Set sarjassa ei ole öljypumpun ketjua eikä ratasta joten lisäksi piti laittaa vielä SWAG 33 10 4365.
              Kyllä kai ne kiristimet oli ihan iwis tavaraa febin sarjassakin.
              Last edited by zener; 18-02-2025, 18:35.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • 316bemi
                BTCF Member
                • Oct 2010
                • 223
                • Joensuu

                #22
                Otetaas jatkoks tähän. Jakopää remonttiin osia haalinu itekin. Ajoitussettiä vaille ois. 14vuotinen f10 N47N koneella.


                Minkä tähden sopivuus 2007-2012 vuoteen? Mikä näissä muuttunu tuossa vaiheessa? Pumpun ajotus tais jossain vaiheessa muuttua,mut eikös tuonki setin luulis sopivan myös tuoho tuoreempaan n47?

                Comment

                • vekkuli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1332
                  • Liminka

                  #23
                  Kampiakselin lukitustyökalu erilainen 2013 alkaen.
                  E93 ///M3
                  E60 530dA aka M5
                  F11 525dA Xdrive
                  Tesla model 3 LR MY22

                  Comment

                  • 316bemi
                    BTCF Member
                    • Oct 2010
                    • 223
                    • Joensuu

                    #24
                    Selvempi homma,otin siihen kampuran lukitukseen sen uudemman työkalun. Oiskos vinkkejä xdrive mallisen f10 520d koneen irrotteluun. Adblue löytyy kans jos jotain vaikuttaa. Mietin lähinnä että onnistusko etuperä ruuvata irti öljypohjasta ja jättää majailee akseliston päälle,niin ei tarttis vetareita/kardaania irrotella??(Öljyt vaihdettu nii pitäs talteen keräillä)Jos toki tuskanen tuolleen tehdä,nii onnistuuhan se imasta öljyt johonki astiaan ja kaataa rempan jälkee takasi.

                    Lootan meinasin autoon jättää paikalleen. Kannattaako lootan kyljestä öljynjäähdyttimelle menevät putket irrottaa vai jäähyn perästä? Suodatinjalalle ja kuulerille mulla on tiivisteitäkin ja kans se yks imusarjan alla oleva jäähyletku löytyy uus.

                    Lisäks onko tietoa minkä mittanen pakoputken jousto näissä? se pitäs uusia kun irtaallaan helppo hitsata.

                    Comment

                    • Kouris
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 767

                      #25
                      Originally posted by 316bemi View Post
                      Selvempi homma,otin siihen kampuran lukitukseen sen uudemman työkalun. Oiskos vinkkejä xdrive mallisen f10 520d koneen irrotteluun. Adblue löytyy kans jos jotain vaikuttaa. Mietin lähinnä että onnistusko etuperä ruuvata irti öljypohjasta ja jättää majailee akseliston päälle,niin ei tarttis vetareita/kardaania irrotella??(Öljyt vaihdettu nii pitäs talteen keräillä)Jos toki tuskanen tuolleen tehdä,nii onnistuuhan se imasta öljyt johonki astiaan ja kaataa rempan jälkee takasi.

                      Lootan meinasin autoon jättää paikalleen. Kannattaako lootan kyljestä öljynjäähdyttimelle menevät putket irrottaa vai jäähyn perästä? Suodatinjalalle ja kuulerille mulla on tiivisteitäkin ja kans se yks imusarjan alla oleva jäähyletku löytyy uus.

                      Lisäks onko tietoa minkä mittanen pakoputken jousto näissä? se pitäs uusia kun irtaallaan helppo hitsata.
                      Taitaa mennä vetoakseli näissä kaikissa öljypohjasta läpi. Perässä on niin vähän öljyä että toinnaako noita nyt takas laittaa. Jos putsaa laskutulpan ympäristön hyvin niin kai ne siitäkin saa siististi talteen.

                      Haitariputkia näyttäs löytyvän orkkis osanumerolla tarvikkeita missä lähtöputki valmiina tai sitten ilman jos haluaa kaksi saumaa hitsata.

                      Comment

                      • 316bemi
                        BTCF Member
                        • Oct 2010
                        • 223
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by Kouris View Post

                        Taitaa mennä vetoakseli näissä kaikissa öljypohjasta läpi. Perässä on niin vähän öljyä että toinnaako noita nyt takas laittaa. Jos putsaa laskutulpan ympäristön hyvin niin kai ne siitäkin saa siististi talteen.

                        Haitariputkia näyttäs löytyvän orkkis osanumerolla tarvikkeita missä lähtöputki valmiina tai sitten ilman jos haluaa kaksi saumaa hitsata.
                        No sitten eiku kartaania/vetareita irrotellen Öljyt mielellää kerää talteen kun kohtuu tyyriit orkkisöljyt perässä ja ei hirveesti ajetut vielä. Pitää tuo joustoputki jostain hommata käypänen.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎