Kyseessä projekti, 2004 vuosimallin moottori joka antaa yhdelle sylinterille misfireä. Vikakoodeja luettu Carlylla ja Inpalla, mutta itselle ei tuo Inpa ole vielä kovin tuttu softa jotta osaisi sanoa siitä mitään. Tulppa on nokinen ja tyhjäkäynti huonoa. Polttoaineen kulutus matka-ajossa 7,5-8,5 litraa sataselle, eli kuitenkin melko lähelle normaalia. Moottori kiertää omasta mielestä hyvin, mutta pakokaasua tupruttaa reilusti alkulämpöihin päästyään. On vaihdettu kaikki lambdat (bosch), suuttimet testattu ja koko suutinsarja vaihdettu, tulpat NGK orkkis iridiumit kärkiväli 1,05 mm, 2 uutta puolaa ja kaikkia kierrätetty ristiin rastiin, iso Disa-venttiili, ilmamassamittari ja mitähän muuta.. Savukokeen tein eikä tuntunut mistään vuotavan, öljyntäyttökorkin kun otti pois, niin sieltä pukkasi kaikki savut pihalle. Puristuspaineet mitattu ja kaikkissa sylitereissä ok, välillä 15,2 -16,0. Öljyn kulutus tyypillistä n52 luokkaa eli reilun litran saa lisätä vaihtovälillä. Seuraava steppi varmaan puolan johtojen mittaaminen kun olosuhteet sallii, niissä näytti olevan liittimien päissä suojakuoret poikki ja karvat esillä.
Vai mitä tuon kanssa osaisi tehdä?
Vai mitä tuon kanssa osaisi tehdä?