Väärä ruiskutuksen ajoitus/määrä sulattaa männän melko nopeaan(näin on käynyt). No selvinnee kun hatu nostaa pois että oliko mäntä vai venttiilit.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d suutin ongelma
Collapse
X
-
Vielä selvennyksenä: elikkä venttiilikopan tiivisteen vaihdon jälkeen oikeat suuttimen laitettiin oikeisiin sylintereihin uusien kupariprikkojen kera - auto käyntiin nakutus ja epätasainen käynti ja voimakas savutus, oli käynnissä varmaan 10s jonka jälkeen korjausarvot katsottiin ja 6 oli perseellään. kaikki suuttimet myös todettu toimiviksi ja moottori ei tälläkään hetkellä huohota yhtään sen enempää kuin normaalisti , puristukset oli huonommat mutta ei nollassa.
Elikkä jos männässä olevan reijän kautta puristukset katoaa myös huohotuksen täytyisi olla voimakasta. mutta eipä siinä auta oli venttiili tai mäntä niin hattu hommiksi menee.Last edited by juupajuu; 19-03-2025, 09:00.
Comment
-
-
Olisiko karstaa tms. voinut päästä liikkeelle ja jäänyt venttiilin väliin?
Suuttimet kiristyi varmaan normaalisti? 1) 4nm 2) 9nm ulkomuistista heitettynä
Onko suuttimet käytetty testattavana, vai oletettu olevan toimivat edelleen?
Likaa jos pääsee suuttimeen, se voi jumiutua tai muuten vain toimia erittäin heikosti. Puristukset kun on yli 15..16bar niin sen sylinterin pitäisi käydä kuitenkin.. sen tiedän että 10bar puristuspaineilla tulee vaan runsaasti savua ja hörähtelee kun startti pyörittää konetta kunnolla.
Bemareissa käytetyt suuttimet ei omien kokemuksien mukaan kovin herkkiä ole jumiutumaan tai muuten oireilemaan kun käytetään irti.
Verrattuna esimerkiksi Mersun Delphi suuttimiin (ainakin OM651) joiden kanssa pitäisi vissiin olla jossain absoluuttisen puhtaassa laboratoriossa, ja silti varmaan saattaisi jumiutua.
Comment
-
Comment