Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perän kunnostus!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jezuz
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 165
    • Varkaus

    Perän kunnostus!

    Ajattelin tehdä tohon e30 pikkuperään rempan ja tarviis tietää minkälainen käyntivälys laitetaan, vai vedetaankö ihan vaan tunteella!?
    Pimpanos Los Poslinos
  • Jezuz
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 165
    • Varkaus

    #2
    No löysimpäs sit ton bentleyn manuaalin, en äkkisilteen kyllä löytänyt muutakuin etuperän hoito ohjeet ja ne taitaakin toimia myös !
    Pimpanos Los Poslinos

    Comment

    • M40 Power
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 584
      • Turun seutu

      #3
      Tää aihe kiinnostaa myös mua. Oletko uusimassa kaikki laakerit perään vai minkälaista remonttia oot sihen tekemässä?

      Jos millään ehdit, niin pistä osien hinnat tänne tai mulle privaan.
      EX: E30, E34, E36, E36 compact

      Nyk. -99 320D

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Harrasta ja opiskele menemään vaan en sitä sano mutta: Käytännössä marssisin alan liikkeeseen vaihtolaitteen kanssa kyselemään jos ei foorumilta löydy yhtä toimivaa pikkuperää.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • ViperHawk
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2005
          • 312
          • Joensuu

          #5
          Tään foorumin e34 FAQ:sta löytyy ohjeet .

          Sen sanon että tarvitset erikoislaitteistoa hammaskosketuksen säätöön. Samoin saatat joutua teettämään shimmilevyt jossain.
          E30 -90 320i

          Comment

          • 325E
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1227
            • LAHTI

            #6
            Periä löytyy...oikeassa olet Petrolhead

            Originally posted by petrolhead View Post
            Harrasta ja opiskele menemään vaan en sitä sano mutta: Käytännössä marssisin alan liikkeeseen vaihtolaitteen kanssa kyselemään jos ei foorumilta löydy yhtä toimivaa pikkuperää.
            Periä kyllä löytyy..noita ei juuri kannata itse laittaa jos varsinkaan homma ei ole hanskassa ..sanoisin kallista Leikkiä...Parempi katsoa kuin katua...

            Jos ja kun nyt varsinkin neuvotaan ammattimaiselta taholta..on tyhmää jatkaa ns. Leikkiä kun tiedetään lopputulos...ei aina tarvii mennä kantapään kautta
            jos varsinkin Lasta kielletään leikkimästä tosin jokainen voi omilla leluillaan tehdä
            mitä huvittaa...

            Kertokoon mikä on E30:sen malli ja muut tiedot niin katsotaan mitä perä versioita varastosta löytyy...

            Hyvää Perää on myyty jo kautta aikojen varsinkin kun BMW keksittiin ...

            Comment

            • Mörökölli
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 1735
              • Turku

              #7
              Originally posted by 325E View Post
              Periä kyllä löytyy..noita ei juuri kannata itse laittaa jos varsinkaan homma ei ole hanskassa ..sanoisin kallista Leikkiä...Parempi katsoa kuin katua...

              Jos ja kun nyt varsinkin neuvotaan ammattimaiselta taholta..on tyhmää jatkaa ns. Leikkiä kun tiedetään lopputulos...ei aina tarvii mennä kantapään kautta
              jos varsinkin Lasta kielletään leikkimästä tosin jokainen voi omilla leluillaan tehdä
              mitä huvittaa...

              Kertokoon mikä on E30:sen malli ja muut tiedot niin katsotaan mitä perä versioita varastosta löytyy...

              Hyvää Perää on myyty jo kautta aikojen varsinkin kun BMW keksittiin ...

              Mitä helvettiä, kaveri kysyy perän välyksille vinkkiä remppaa varten ja vastaukset on tällasia. Et taida säkään mikään laatikon terävin veitsi olla...
              www.nenifab.com

              Comment

              • Jezuz
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 165
                • Varkaus

                #8
                Tjaa vai että kallista ja vaikeaa:think En kyllä vielä ole kysynyt mutta epäilisin että laakerit ja tiivisteet jää alle satkun kun käy teollisuuskamoja myyvästä liikkeestä hakemassa ne, ja vaikeaa on varmaan kun ekaa kertaa tekee.

                Ainakin noi bentleyn ohjeet tuntuis kelpaavan oikeen hyvin hammaskosketuksen säätöön ja siihen ei kyllä tartte mitään mustetta kummempaa erikoistyökalua, no kattotaan ny mitä tästä tulee.
                Pimpanos Los Poslinos

                Comment

                • 325E
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1227
                  • LAHTI

                  #9
                  Kuuleppas Poika..älä opeta isääs naimaan...

                  Originally posted by Mörökölli View Post
                  Mitä helvettiä, kaveri kysyy perän välyksille vinkkiä remppaa varten ja vastaukset on tällasia. Et taida säkään mikään laatikon terävin veitsi olla...
                  On tässä sen verran nähty maailmaa ja säädetty periä että, jos et tiedä perän säädöstä mitään tai et ole ns. tehnyt periä niin ole hiljaa muutoin voit jatkaa paskan jauhantaa mutta perustellusti ..annan tosiaan Topiikin alottajalle hyvän neuvon, se ei ole vittuilua vaan monesti hyvät neuvot ovat tarpeen ja tässä kohtaa tein niin kun en halua että, se kysyvä kaveri tekee turhaan töitä jos se ei ole hallinnassa tai olen jopa huolissaan että, hän tuhoaa ostamansa osat eli menee kantapään kautta opiksi... hyvää pelkäästään tarkoitan ei pidä alkaa leikkiin jos ei osaa leikkiä tai siihen on otettava ammattiosaaja (Autoasentaja tai siihen hommaan pätevöitynyt) avuksi ehdotan sitä jos kaikesta huolimatta meinaat alkaa tekemään ja kunnostamaan perää.

                  Kun nimimerkin Herjaajan tekstistä jättää vittuilun pois ei jää jäljelle kuin auki oleva suu, sen verran asiaa/apuja hänetä tuli tähän topiikkiin ja jos vielä edustat XXXX ei sinun juttusi juurikaan mainosta firman imagoa ja osaamista.Kylläpäs naurattaa kun käväsin katsoo XXXX sivuja se on moottorikoneistamo ja tuollaista tekstiä heidän edustajaltaan ei voi sanoa että, voisin suositella kaiken sen paskan jauhannan jälkeen sitä Firmaa sitä saa mitä tilaa.

                  Jos nyt annettaisiin kysyjälle vinkkiä perän välyksestä tiedän että, se menisi yhtä hyvin perille että, mitä sika tietää satelliitista, joten asia täytyy tehdä kysyjän ja jonkun ammattiosaajan kanssa kahdestaan ns. pöydällä ja perä siinä esillä..ei tietenkään kysyjää pidä aliarvioida pikemminkin kun hän on noin rohkeasti perää alkanut kunnostamaan toki sitä pitää auttaa ja kertoa mahdollisista ongelmista joista olen varoittanut ja muista vaihtoehdoista esim. ehjän perän ostaminen joka olisi minusta paras ratkaisu tässä tapauksessa. Taas tullaan tähän jokainen tekee omalla lelullaan mitä lystää..kun vaan näitä tapauksia on lukuisia joita on tullut kohdalleni
                  ja aina tyhmyys/tietämättömyys tiivistyy monen ihmisen summaan ja siinä syntyy yleensä ns. soppa joka päättyy topiikin sulkemiseen.

                  Hyvää Päivän jatkoa topiikkia seuraaville asiallisille bemaristeille.
                  Last edited by 325E; 06-11-2008, 15:08.

                  Comment

                  • Jezuz
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2005
                    • 165
                    • Varkaus

                    #10
                    Olenko nyt ymmärtänyt oikein että kaiken aa ja oo on että saadaan se nätti kosketus jälki keskelle hammasta "oikein" päin pyörittäessä? Tieteskii laakereille shimmataan "pre load" vai mikä se oli??
                    Pimpanos Los Poslinos

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      #11
                      itse etsiskelin stefoja vetariin teollisuus ja pneumatiikka(kirjoitetaanko se noin) liikkeistä niin sellaista kokoa ei ollut muualla kuin merkkiliikkeessä ja senkin sai tilaamalla ruotsista.

                      poikkeus oli etolassa siellä oli oikea koko, senkin olisi ollut tilaustavaraa mutta siinä oli joku muukin miksi jätin tilaamatta
                      taisi liittyä pölysuojaan/huullokseen

                      lisätään nyt vielä kaupunki eli etsin porista tuota

                      hinnat vaihtelivat perien välillä ~14€-23€ ja typ188 perän maksoi eniten
                      Last edited by Tonton; 05-11-2008, 14:03.
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • 325E
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1227
                        • LAHTI

                        #12
                        Näin on..

                        Originally posted by Jezuz View Post
                        Olenko nyt ymmärtänyt oikein että kaiken aa ja oo on että saadaan se nätti kosketus jälki keskelle hammasta "oikein" päin pyörittäessä? Tieteskii laakereille shimmataan "pre load" vai mikä se oli??
                        Hyvä jos sinulla on noin paljon tietoa..käytä siihen sopivaa väriä..usein se on sinistä..osta siihen pinionipyörälle se rymppirengas..joka meinaa kun vedät sen mutterin tiettyyn momenttiin löytyy peränkasaus manuallista...siinäkin täytyy
                        käyttää järkeä ja tunnustella tuliko oikean tuntuinen esijännitys laakereille sen oppii kun on muutaman perän tehnyt..sen jälkeen on poskilaakereiden simmaus
                        usein ne menee paikoileen kun et ole sekottanut vaan niitä poskilaakereiden simmaus levyjä keskenään...
                        kuten varmaan ymmärsit ensin tehdään pinioniakselin laakereiden simmaus joka menee sillä rymppirenkaalla ja tapahtuu vetämällä mutteri annettuun momentiin ja sen jälkeen simmaat värin kanssa hammaskosketuksen siihen et paljonkaan voi vaikuttaa koska on kyseessä vanhat hammasrattaat se on tärkeämpi että simmaat sen oikean hammasvälyksen.......<kyllä sinä sen saat tehtyä kun joku vaan opastaa..

                        Se heppu joka herjasi syyttä sanoillaan... ei ole sopiva heppu neuvomaan sinua asenne vika..nykyään on kaikenlaisia hermoheikkoja kavereita sanoisin nimeltä mainitsemattomia niin en loukkaa ketään...en syyllisty siihen mihin muut syyllistyvät...he leikkiköön hiekkalaatikollaan.

                        Comment

                        • Jezuz
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2005
                          • 165
                          • Varkaus

                          #13
                          Kiitos! Nyt tuli sitä tietoo mitä kaipailin.

                          Nyt kun levautin murikan kunnolla auki niin ei ihmekkään jos piti jo hivenen ääntä, ulkokooleissa oli samea pinta ja hyvin pieniä hakkaumia. Rattaat oli mielestäni hyvässä kunnossa kun kosketus pinnassa oli vielä havaittavissa koneistusjälkiä joten täytyy ottaa selvää saako pinionin shimmilevyjä ihan laakerikaupasta ja tilata niitä krymppiholkkeja muutamia.

                          Ps. Suteen tai saveen mut kyllä tää nyt harjoitellaan, mutta jos onistuis yhtä hyvällä "munkilla" kuin 10 kiloisilla lavoilla varustettu roots:n täysremppakin
                          Pimpanos Los Poslinos

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16450
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by Jezuz View Post
                            Kiitos! Nyt tuli sitä tietoo mitä kaipailin.

                            Nyt kun levautin murikan kunnolla auki niin ei ihmekkään jos piti jo hivenen ääntä, ulkokooleissa oli samea pinta ja hyvin pieniä hakkaumia. Rattaat oli mielestäni hyvässä kunnossa kun kosketus pinnassa oli vielä havaittavissa koneistusjälkiä joten täytyy ottaa selvää saako pinionin shimmilevyjä ihan laakerikaupasta ja tilata niitä krymppiholkkeja muutamia.

                            Ps. Suteen tai saveen mut kyllä tää nyt harjoitellaan, mutta jos onistuis yhtä hyvällä "munkilla" kuin 10 kiloisilla lavoilla varustettu roots:n täysremppakin
                            Pikkuperän shimmilevysarjoja osa 10: http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=33&fg=10 Merkkiliikkeestä kyselemään ja tosiaan niitä laakereitakaan ei taida muualta saada, siis kl-varaosien lisäksi ?

                            Comment

                            • m-n
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2003
                              • 155
                              • uusimaa

                              #15
                              ite ostin poski stefat laakkoselta n.28€
                              ja kaikki laakerit ja pinjonin stefan www.laakeri-systems.fi/
                              koko setille hintaa tuli n.200€
                              280€ olis ollu laakkosella

                              hammaskosketuksen laitto ei vaan oikein onnistunut ekalla pitää tässä taas kun saa aikaseksi ostaa uus rymppi ja laittaa uudelleen:think
                              E39 530d -99

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎