Ajattelin tehdä tohon e30 pikkuperään rempan ja tarviis tietää minkälainen käyntivälys laitetaan, vai vedetaankö ihan vaan tunteella!?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Perän kunnostus!
Collapse
X
-
Harrasta ja opiskele menemään vaan en sitä sano mutta: Käytännössä marssisin alan liikkeeseen vaihtolaitteen kanssa kyselemään jos ei foorumilta löydy yhtä toimivaa pikkuperää.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Periä löytyy...oikeassa olet Petrolhead
Originally posted by petrolhead View PostHarrasta ja opiskele menemään vaan en sitä sano mutta: Käytännössä marssisin alan liikkeeseen vaihtolaitteen kanssa kyselemään jos ei foorumilta löydy yhtä toimivaa pikkuperää.
Jos ja kun nyt varsinkin neuvotaan ammattimaiselta taholta..on tyhmää jatkaa ns. Leikkiä kun tiedetään lopputulos...ei aina tarvii mennä kantapään kautta
jos varsinkin Lasta kielletään leikkimästä tosin jokainen voi omilla leluillaan tehdä
mitä huvittaa...
Kertokoon mikä on E30:sen malli ja muut tiedot niin katsotaan mitä perä versioita varastosta löytyy...
Hyvää Perää on myyty jo kautta aikojen varsinkin kun BMW keksittiin ...
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostPeriä kyllä löytyy..noita ei juuri kannata itse laittaa jos varsinkaan homma ei ole hanskassa ..sanoisin kallista Leikkiä...Parempi katsoa kuin katua...
Jos ja kun nyt varsinkin neuvotaan ammattimaiselta taholta..on tyhmää jatkaa ns. Leikkiä kun tiedetään lopputulos...ei aina tarvii mennä kantapään kautta
jos varsinkin Lasta kielletään leikkimästä tosin jokainen voi omilla leluillaan tehdä
mitä huvittaa...
Kertokoon mikä on E30:sen malli ja muut tiedot niin katsotaan mitä perä versioita varastosta löytyy...
Hyvää Perää on myyty jo kautta aikojen varsinkin kun BMW keksittiin ...
Mitä helvettiä, kaveri kysyy perän välyksille vinkkiä remppaa varten ja vastaukset on tällasia. Et taida säkään mikään laatikon terävin veitsi olla...
Comment
-
-
Tjaa vai että kallista ja vaikeaa:think En kyllä vielä ole kysynyt mutta epäilisin että laakerit ja tiivisteet jää alle satkun kun käy teollisuuskamoja myyvästä liikkeestä hakemassa ne, ja vaikeaa on varmaan kun ekaa kertaa tekee.
Ainakin noi bentleyn ohjeet tuntuis kelpaavan oikeen hyvin hammaskosketuksen säätöön ja siihen ei kyllä tartte mitään mustetta kummempaa erikoistyökalua, no kattotaan ny mitä tästä tulee.
Comment
-
-
Kuuleppas Poika..älä opeta isääs naimaan...
Originally posted by Mörökölli View PostMitä helvettiä, kaveri kysyy perän välyksille vinkkiä remppaa varten ja vastaukset on tällasia. Et taida säkään mikään laatikon terävin veitsi olla...
Kun nimimerkin Herjaajan tekstistä jättää vittuilun pois ei jää jäljelle kuin auki oleva suu, sen verran asiaa/apuja hänetä tuli tähän topiikkiin ja jos vielä edustat XXXX ei sinun juttusi juurikaan mainosta firman imagoa ja osaamista.Kylläpäs naurattaa kun käväsin katsoo XXXX sivuja se on moottorikoneistamo ja tuollaista tekstiä heidän edustajaltaan ei voi sanoa että, voisin suositella kaiken sen paskan jauhannan jälkeen sitä Firmaa sitä saa mitä tilaa.
Jos nyt annettaisiin kysyjälle vinkkiä perän välyksestä tiedän että, se menisi yhtä hyvin perille että, mitä sika tietää satelliitista, joten asia täytyy tehdä kysyjän ja jonkun ammattiosaajan kanssa kahdestaan ns. pöydällä ja perä siinä esillä..ei tietenkään kysyjää pidä aliarvioida pikemminkin kun hän on noin rohkeasti perää alkanut kunnostamaan toki sitä pitää auttaa ja kertoa mahdollisista ongelmista joista olen varoittanut ja muista vaihtoehdoista esim. ehjän perän ostaminen joka olisi minusta paras ratkaisu tässä tapauksessa. Taas tullaan tähän jokainen tekee omalla lelullaan mitä lystää..kun vaan näitä tapauksia on lukuisia joita on tullut kohdalleni
ja aina tyhmyys/tietämättömyys tiivistyy monen ihmisen summaan ja siinä syntyy yleensä ns. soppa joka päättyy topiikin sulkemiseen.
Hyvää Päivän jatkoa topiikkia seuraaville asiallisille bemaristeille.Last edited by 325E; 06-11-2008, 15:08.
Comment
-
-
itse etsiskelin stefoja vetariin teollisuus ja pneumatiikka(kirjoitetaanko se noin) liikkeistä niin sellaista kokoa ei ollut muualla kuin merkkiliikkeessä ja senkin sai tilaamalla ruotsista.
poikkeus oli etolassa siellä oli oikea koko, senkin olisi ollut tilaustavaraa mutta siinä oli joku muukin miksi jätin tilaamatta
taisi liittyä pölysuojaan/huullokseen
lisätään nyt vielä kaupunki eli etsin porista tuota
hinnat vaihtelivat perien välillä ~14€-23€ ja typ188 perän maksoi enitenLast edited by Tonton; 05-11-2008, 14:03.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Näin on..
Originally posted by Jezuz View PostOlenko nyt ymmärtänyt oikein että kaiken aa ja oo on että saadaan se nätti kosketus jälki keskelle hammasta "oikein" päin pyörittäessä? Tieteskii laakereille shimmataan "pre load" vai mikä se oli??
käyttää järkeä ja tunnustella tuliko oikean tuntuinen esijännitys laakereille sen oppii kun on muutaman perän tehnyt..sen jälkeen on poskilaakereiden simmaus
usein ne menee paikoileen kun et ole sekottanut vaan niitä poskilaakereiden simmaus levyjä keskenään...
kuten varmaan ymmärsit ensin tehdään pinioniakselin laakereiden simmaus joka menee sillä rymppirenkaalla ja tapahtuu vetämällä mutteri annettuun momentiin ja sen jälkeen simmaat värin kanssa hammaskosketuksen siihen et paljonkaan voi vaikuttaa koska on kyseessä vanhat hammasrattaat se on tärkeämpi että simmaat sen oikean hammasvälyksen.......<kyllä sinä sen saat tehtyä kun joku vaan opastaa..
Se heppu joka herjasi syyttä sanoillaan... ei ole sopiva heppu neuvomaan sinua asenne vika..nykyään on kaikenlaisia hermoheikkoja kavereita sanoisin nimeltä mainitsemattomia niin en loukkaa ketään...en syyllisty siihen mihin muut syyllistyvät...he leikkiköön hiekkalaatikollaan.
Comment
-
-
Kiitos! Nyt tuli sitä tietoo mitä kaipailin.
Nyt kun levautin murikan kunnolla auki niin ei ihmekkään jos piti jo hivenen ääntä, ulkokooleissa oli samea pinta ja hyvin pieniä hakkaumia. Rattaat oli mielestäni hyvässä kunnossa kun kosketus pinnassa oli vielä havaittavissa koneistusjälkiä joten täytyy ottaa selvää saako pinionin shimmilevyjä ihan laakerikaupasta ja tilata niitä krymppiholkkeja muutamia.
Ps. Suteen tai saveen mut kyllä tää nyt harjoitellaan, mutta jos onistuis yhtä hyvällä "munkilla" kuin 10 kiloisilla lavoilla varustettu roots:n täysremppakin
Comment
-
-
Originally posted by Jezuz View PostKiitos! Nyt tuli sitä tietoo mitä kaipailin.
Nyt kun levautin murikan kunnolla auki niin ei ihmekkään jos piti jo hivenen ääntä, ulkokooleissa oli samea pinta ja hyvin pieniä hakkaumia. Rattaat oli mielestäni hyvässä kunnossa kun kosketus pinnassa oli vielä havaittavissa koneistusjälkiä joten täytyy ottaa selvää saako pinionin shimmilevyjä ihan laakerikaupasta ja tilata niitä krymppiholkkeja muutamia.
Ps. Suteen tai saveen mut kyllä tää nyt harjoitellaan, mutta jos onistuis yhtä hyvällä "munkilla" kuin 10 kiloisilla lavoilla varustettu roots:n täysremppakin
Comment
-
-
ite ostin poski stefat laakkoselta n.28€
ja kaikki laakerit ja pinjonin stefan www.laakeri-systems.fi/
koko setille hintaa tuli n.200€
280€ olis ollu laakkosella
hammaskosketuksen laitto ei vaan oikein onnistunut ekalla pitää tässä taas kun saa aikaseksi ostaa uus rymppi ja laittaa uudelleen:thinkE39 530d -99
Comment
-
Comment