Announcement

Collapse
No announcement yet.

Racechip ja merkkihuolto

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 37hv27
    Newbiemmer
    • Feb 2017
    • 11
    • Kerava

Joo, eihän sitä voimaa koskaan ole tarpeeksi. Vaikka on tuo M550d ihan hauska ja vakionakin voimakkaamman tuntunen kun edellinen F-malli.

Harmi vaan tämä nykytilanne ohjelmointien suhteen. Kuulin kyllä sellaisen huhun, että menee todennäköisesti vuosia (jos koskaan), että noita ohjelmamuutoksia käytännössä katsastuksessa havaittaisiin. Auton vaihtamista se kuitenkin tuntuu hankaloittavan, kun merkki- ja muut vastuulliset liikkeet ei virallisesti voi sellaisia myydä. Viime vaihdossa oli ehtona softan palauttaminen jos ei mene leimasta läpi.

Tämä boksi nyt tuli testattua, kun saa omin voimin pois eikä tarvii vängätä sitten vaihtotilanteessa.

Tokihan sitä jotain voisi maksaakin jos käytännössä saisi muutokset lailliseksi, mutta itsellä ei siihen tietotaito riitä. Toi boksin asentaminen meni siellä osaamisen ylärajoilla​

Comment

• Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5290
      • Pirkkala

Yksikään liike ei myöskään ottaisi autoasi vaihdossa ainakaan täydellä hinnalla jos tietäisi siinä olleen joku viripalikka kiinni.
      mutta jokainen tekee omallaan mitä haluaa
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

Comment

• 37hv27
        Newbiemmer
        • Feb 2017
        • 11
        • Kerava

Niin, en tiedä kuinka paljon nuo on aiemmin ohjelmoinnista rokottanut tarjousta tehdessä, kun kuitenkin olen siitä aina maininnut. Mielestäni ihan ok hyvityshinnan olen saanut yleensä. Vai viittaatko, että boksi on tuolta kannalta huonompi vaihtoehto verrattuna ohjelmointiin?

Edit. Tässä tapauksessa ainakin voin vastata vaihtotilanteessa kysymykseen "Onko auto ohjelmoitu tai onko siihen tehty muita laittomia muutoksia?", että ei ole Sittenhän mä tietysti olen pulassa, jos ne kysyy, että onko autossa koskaan ollut mitään palikkaa kiinni.
        Last edited by 37hv27; Today, 10:31.

Comment

• Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5290
          • Pirkkala

Liikkeen näkökulmasta auto joka on tai on ollut viritetty, on heille riski koska rikkoontumisen riski on kasvanut johtuen auton joutuessa kovemmalle kuormitukselle viritettynä.

viittaatko nyt että tuo lisäpalikka ei ole laiton? Eiköhän se tässä tapauksessa ole juridisesti ihan samalla viivalla kuin softan muutos
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

Comment

• 37hv27
            Newbiemmer
            • Feb 2017
            • 11
            • Kerava

Olen samaa mieltä, että ovat todennäköisesti samalla viivalla juridisesti. Kyllähän tämä laillisuus/laittomuus on ollu melko keskeinen teema tässä ketjussa. Ehkä käsitin väärin tuosta sun ekasta viestistä, että pidät sitä erityisen huonona juttuna. Mutta sun pointti oli vaan se, ettei kannata tehdä mitään, koska se laskee mahdollisesti auton arvoa?

Ja ilman muuta, kaikki lisätehot kuormittaa autoa lisää. Mulla on siis käytännössä lähes kaikki autot ollu ohjelmoituja ja olen siitä myös ollut avoin vaihtotilanteessa. Ennen tätä viimeisintä ei ole mikään autoliike kitissy siitä, melkeenpä päinvastoin ja kerran annoin dynopaperitkin mukaan niin voivat mainostaa lisätehoja Kai ne ohjelmoinnit on sillonkin rasittanu autoja eikä vasta tämän lakimuutoksen jälkeen.

Eli joillekin ne lisätehot on käsittääkseni ihan positiivinen asia riskeistä/haitoista huolimatta. Mutta kuten sanoit, jokainen pitää autoaan kuten haluaa.

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎