Announcement

Collapse
No announcement yet.

Racechip ja merkkihuolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 37hv27
    Newbiemmer
    • Feb 2017
    • 13
    • Kerava

    #16
    Joo, eihän sitä voimaa koskaan ole tarpeeksi. Vaikka on tuo M550d ihan hauska ja vakionakin voimakkaamman tuntunen kun edellinen F-malli.

    Harmi vaan tämä nykytilanne ohjelmointien suhteen. Kuulin kyllä sellaisen huhun, että menee todennäköisesti vuosia (jos koskaan), että noita ohjelmamuutoksia käytännössä katsastuksessa havaittaisiin. Auton vaihtamista se kuitenkin tuntuu hankaloittavan, kun merkki- ja muut vastuulliset liikkeet ei virallisesti voi sellaisia myydä. Viime vaihdossa oli ehtona softan palauttaminen jos ei mene leimasta läpi.

    Tämä boksi nyt tuli testattua, kun saa omin voimin pois eikä tarvii vängätä sitten vaihtotilanteessa.

    Tokihan sitä jotain voisi maksaakin jos käytännössä saisi muutokset lailliseksi, mutta itsellä ei siihen tietotaito riitä. Toi boksin asentaminen meni siellä osaamisen ylärajoilla​

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5290
      • Pirkkala

      #17
      Yksikään liike ei myöskään ottaisi autoasi vaihdossa ainakaan täydellä hinnalla jos tietäisi siinä olleen joku viripalikka kiinni.
      mutta jokainen tekee omallaan mitä haluaa
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • 37hv27
        Newbiemmer
        • Feb 2017
        • 13
        • Kerava

        #18
        Niin, en tiedä kuinka paljon nuo on aiemmin ohjelmoinnista rokottanut tarjousta tehdessä, kun kuitenkin olen siitä aina maininnut. Mielestäni ihan ok hyvityshinnan olen saanut yleensä. Vai viittaatko, että boksi on tuolta kannalta huonompi vaihtoehto verrattuna ohjelmointiin?

        Edit. Tässä tapauksessa ainakin voin vastata vaihtotilanteessa kysymykseen "Onko auto ohjelmoitu tai onko siihen tehty muita laittomia muutoksia?", että ei ole Sittenhän mä tietysti olen pulassa, jos ne kysyy, että onko autossa koskaan ollut mitään palikkaa kiinni.
        Last edited by 37hv27; 10-05-2025, 10:31.

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5290
          • Pirkkala

          #19
          Liikkeen näkökulmasta auto joka on tai on ollut viritetty, on heille riski koska rikkoontumisen riski on kasvanut johtuen auton joutuessa kovemmalle kuormitukselle viritettynä.

          viittaatko nyt että tuo lisäpalikka ei ole laiton? Eiköhän se tässä tapauksessa ole juridisesti ihan samalla viivalla kuin softan muutos
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • 37hv27
            Newbiemmer
            • Feb 2017
            • 13
            • Kerava

            #20
            Olen samaa mieltä, että ovat todennäköisesti samalla viivalla juridisesti. Kyllähän tämä laillisuus/laittomuus on ollu melko keskeinen teema tässä ketjussa. Ehkä käsitin väärin tuosta sun ekasta viestistä, että pidät sitä erityisen huonona juttuna. Mutta sun pointti oli vaan se, ettei kannata tehdä mitään, koska se laskee mahdollisesti auton arvoa?

            Ja ilman muuta, kaikki lisätehot kuormittaa autoa lisää. Mulla on siis käytännössä lähes kaikki autot ollu ohjelmoituja ja olen siitä myös ollut avoin vaihtotilanteessa. Ennen tätä viimeisintä ei ole mikään autoliike kitissy siitä, melkeenpä päinvastoin ja kerran annoin dynopaperitkin mukaan niin voivat mainostaa lisätehoja Kai ne ohjelmoinnit on sillonkin rasittanu autoja eikä vasta tämän lakimuutoksen jälkeen.

            Eli joillekin ne lisätehot on käsittääkseni ihan positiivinen asia riskeistä/haitoista huolimatta. Mutta kuten sanoit, jokainen pitää autoaan kuten haluaa.

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5445
              • S:t Karins

              #21
              Originally posted by 37hv27 View Post
              Joo, eihän sitä voimaa koskaan ole tarpeeksi. Vaikka on tuo M550d ihan hauska ja vakionakin voimakkaamman tuntunen kun edellinen F-malli.

              Harmi vaan tämä nykytilanne ohjelmointien suhteen. Kuulin kyllä sellaisen huhun, että menee todennäköisesti vuosia (jos koskaan), että noita ohjelmamuutoksia käytännössä katsastuksessa havaittaisiin. Auton vaihtamista se kuitenkin tuntuu hankaloittavan, kun merkki- ja muut vastuulliset liikkeet ei virallisesti voi sellaisia myydä. Viime vaihdossa oli ehtona softan palauttaminen jos ei mene leimasta läpi.

              Tämä boksi nyt tuli testattua, kun saa omin voimin pois eikä tarvii vängätä sitten vaihtotilanteessa.

              Tokihan sitä jotain voisi maksaakin jos käytännössä saisi muutokset lailliseksi, mutta itsellä ei siihen tietotaito riitä. Toi boksin asentaminen meni siellä osaamisen ylärajoilla​
              Tuo ecun softan manipuloinnin paljastuminen on ihan arkipäivää jo mm. Californiassa. Tosin tuolla nuo autot on jossa on softa ovat 99%:sti bensavehkeitä. Joten jos tahtotila tuolle tulee niin se on ihan täysin mahdollista toteuttaa jo tänään.
              Last edited by Tommix; 10-05-2025, 18:43.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • 37hv27
                Newbiemmer
                • Feb 2017
                • 13
                • Kerava

                #22
                Originally posted by Tommix View Post
                Tuo ecun softan manipuloinnin paljastuminen katsastuksessa on ihan arkipäivää jo mm. Californiassa. Tosin tuolla nuo autot on jossa on softa ovat 99%:sti bensavehkeitä. Joten jos tahtotila tuolle tulee niin se on ihan täysin mahdollista toteuttaa jo tänään. Ja pelkkä flässääminen vakioksi ei riitä. Lisäksi pitää suorittaa sopeutusajo jotta ecun arvot päivittyy vastaamaan alkuperäistä softaa.
                Asia on varmasikin juuri noin. Silti, vaikka teknologia tietysti on olemassa niin kyllä sen käyttöönotto suomessa vaatii investointeja katsastusasemilta. Ei tämä varmasti tänään tapahtuisi missään tilanteessa, mutta jännä nähdä mikä se tahtotila lopulta on näiden ohjelmointien suhteen.

                Tämä Racechip ei kuitenkaan käsittääkseni koske siihen ecuun millään tavalla?

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5445
                  • S:t Karins

                  #23
                  Originally posted by 37hv27 View Post

                  Asia on varmasikin juuri noin. Silti, vaikka teknologia tietysti on olemassa niin kyllä sen käyttöönotto suomessa vaatii investointeja katsastusasemilta. Ei tämä varmasti tänään tapahtuisi missään tilanteessa, mutta jännä nähdä mikä se tahtotila lopulta on näiden ohjelmointien suhteen.

                  Tämä Racechip ei kuitenkaan käsittääkseni koske siihen ecuun millään tavalla?
                  Onneksi EU ei ole kovin ketterä näissä päätöksissä. Esim. DPF mittaustakin on hierottu kohta vuosia .
                  Racechip kikkare ei jätä ilmeisesti jälkiä ecuun.
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • 37hv27
                    Newbiemmer
                    • Feb 2017
                    • 13
                    • Kerava

                    #24
                    Totta. Tokihan tuo laki vaikuttaa jonkin verran jo noiden autoliikkeiden kautta.

                    Jos katsastuksessa jotain aletaan tekemään, niin mittaisivat vaan niitä päästöjä. Jos autossa ei ole alkuperäistä softaa, niin eikai se automaattisesti tarkota, että auton päästöt olisi suuremmat. Tai vaikka oliskin niin nostaisivat sitten sitä autoveroa, eikös Trafilla ole tähän jo taulukko olemassa. Mutta toi taitaa olla melkosesti vaikeempi toteuttaa.​

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎