Nyt on ideoita haussa…2005 N52 (247k km) juonittelee
- aiemmin oli öljyvuotoa moottorin etuosassa
- öljynjäähdyttimen tiiviste uusiksi, ei apua
- suodattimen jalan tiiviste uusiksi, viikon verran ok ja sitten alkoi öljyä löytyä koneen etuosasta, niin paljon ettei oikein selviä mistä peräisin
- jäähd nesteen seassa pieni määrä öljyä joten kiireesti ö-suodattimen jalan tiiviste uusiksi ja sieltähän se oli vuotanut. Ei löytynyt halkeamia tms, tiiviste ollut huonosti urassa.Onneksi öljyn seassa ei ollut yhtään glykolia. Huolellinen asennus , momenttiavaimen kanssa pultit kiinni ja tiivis on! Pari päivää ja sen jälkeen öljyä niin helvetisti että apulaitehihna lähti paikoiltaan (!!!) Öljyä enemmän kuin Kuwaitissa, joka paikassa niin ettei mitään ideaa mistä se tulee
Huolellinen puhdistus ja uusi hihna…eikä vuotoa missään? Etustefaa epäilin mutta sieltä yleensä tulee öljyä heti kun kone on kuuma. Ei näytä että venakopan alta vuotaa, ihan pienen pientä tihkumista öljypohjan tiivisteestä muttei sieltä hihnalle vuoda
Kone on ehjä, ei normaalisti syö öljyä ollenkaan eikä vettä katoa. Suodattimen jalka oli ehjä, ei halkeamia ja lohkon tiivistepinta oli ok. Ei vikakoodeja ei kilinöitä ei kolinoita.
Voiko vanoksen sihdin tukkeutuminen aiheuttaa jotain paineennousua paikassa jossa ei niin saisi olla? Ölpät tavallista 5w30 ( Elf tms mikälienee) litkua eikä pitäisi olla liikaa ( sähköinen öljytikku on aina vähän epäilyttävä). Antureiden ja solenoidien kohdalta ei sieltäkään vuoda.
Ainoa yhteinen nimittäjä vuodoille on että jos nokka on alamäkeä kohti niin tuntuu vuotavan herkemmin
Pitääkö etsiä manaaja?
- aiemmin oli öljyvuotoa moottorin etuosassa
- öljynjäähdyttimen tiiviste uusiksi, ei apua
- suodattimen jalan tiiviste uusiksi, viikon verran ok ja sitten alkoi öljyä löytyä koneen etuosasta, niin paljon ettei oikein selviä mistä peräisin
- jäähd nesteen seassa pieni määrä öljyä joten kiireesti ö-suodattimen jalan tiiviste uusiksi ja sieltähän se oli vuotanut. Ei löytynyt halkeamia tms, tiiviste ollut huonosti urassa.Onneksi öljyn seassa ei ollut yhtään glykolia. Huolellinen asennus , momenttiavaimen kanssa pultit kiinni ja tiivis on! Pari päivää ja sen jälkeen öljyä niin helvetisti että apulaitehihna lähti paikoiltaan (!!!) Öljyä enemmän kuin Kuwaitissa, joka paikassa niin ettei mitään ideaa mistä se tulee
Huolellinen puhdistus ja uusi hihna…eikä vuotoa missään? Etustefaa epäilin mutta sieltä yleensä tulee öljyä heti kun kone on kuuma. Ei näytä että venakopan alta vuotaa, ihan pienen pientä tihkumista öljypohjan tiivisteestä muttei sieltä hihnalle vuoda
Kone on ehjä, ei normaalisti syö öljyä ollenkaan eikä vettä katoa. Suodattimen jalka oli ehjä, ei halkeamia ja lohkon tiivistepinta oli ok. Ei vikakoodeja ei kilinöitä ei kolinoita.
Voiko vanoksen sihdin tukkeutuminen aiheuttaa jotain paineennousua paikassa jossa ei niin saisi olla? Ölpät tavallista 5w30 ( Elf tms mikälienee) litkua eikä pitäisi olla liikaa ( sähköinen öljytikku on aina vähän epäilyttävä). Antureiden ja solenoidien kohdalta ei sieltäkään vuoda.
Ainoa yhteinen nimittäjä vuodoille on että jos nokka on alamäkeä kohti niin tuntuu vuotavan herkemmin
Pitääkö etsiä manaaja?
Comment