Vaimon -12 F11 520d on alkanut kalkattamaan melkoisesti varsinkin kylmällä koneella tyhjäkäynnillä. Ääni muistuttaa vanhaa mersun diesel-konetta. Kone hiljenee täysin kun painaa kaasua niin, että kierrokset nousee hieman(alle tonni). Ajossa kone toimii mielestäni esimerkillisen hyvin 250tkm ajetuksi. Koneeseen on uusittu ketju 25tkm ja turbo 15tkm sitten. Kokeilin edellisen tankillisen ajaa STP suutinpuhdistusaineen kanssa ja mielestäni tyhjäkäynti hiljeni selvästi. Nyt on ajettu välissä toinen tankillinen ja ääni herätti huomioni autoa pihalla siirtäessä. Auto ei savuta, haise, nyi tai tee muutakaan huomiota herättävää. Auto antaa kovassa kiihdytyksessä 5-6 vaihdossa drivetrain malfunctionin, mutta tämä liittynee laatikon toimintaan.
Kaiken järjen mukaan ääni tulee vuotavasta suuttimesta vai onko jotain muuta selittävää vikaa? Onko tyhjäkäynnin kalkatus vaarallista koneelle jos autoa ei käytetä taksitolpalla asumiseen ja saakohan piuhan päästä tietoa, että mikä suutin mahdollisesti olisi kyseessä? Budjetti ei taivu summamutikassa vaihtamaan neljää uutta suutinta tähän hätään...
Kaiken järjen mukaan ääni tulee vuotavasta suuttimesta vai onko jotain muuta selittävää vikaa? Onko tyhjäkäynnin kalkatus vaarallista koneelle jos autoa ei käytetä taksitolpalla asumiseen ja saakohan piuhan päästä tietoa, että mikä suutin mahdollisesti olisi kyseessä? Budjetti ei taivu summamutikassa vaihtamaan neljää uutta suutinta tähän hätään...
Comment