N47D20 kalkatus tyhjänkäynnillä

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tatsga
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 437
    • Vantaa

    #1

    N47D20 kalkatus tyhjänkäynnillä

    Vaimon -12 F11 520d on alkanut kalkattamaan melkoisesti varsinkin kylmällä koneella tyhjäkäynnillä. Ääni muistuttaa vanhaa mersun diesel-konetta. Kone hiljenee täysin kun painaa kaasua niin, että kierrokset nousee hieman(alle tonni). Ajossa kone toimii mielestäni esimerkillisen hyvin 250tkm ajetuksi. Koneeseen on uusittu ketju 25tkm ja turbo 15tkm sitten. Kokeilin edellisen tankillisen ajaa STP suutinpuhdistusaineen kanssa ja mielestäni tyhjäkäynti hiljeni selvästi. Nyt on ajettu välissä toinen tankillinen ja ääni herätti huomioni autoa pihalla siirtäessä. Auto ei savuta, haise, nyi tai tee muutakaan huomiota herättävää. Auto antaa kovassa kiihdytyksessä 5-6 vaihdossa drivetrain malfunctionin, mutta tämä liittynee laatikon toimintaan.

    Kaiken järjen mukaan ääni tulee vuotavasta suuttimesta vai onko jotain muuta selittävää vikaa? Onko tyhjäkäynnin kalkatus vaarallista koneelle jos autoa ei käytetä taksitolpalla asumiseen ja saakohan piuhan päästä tietoa, että mikä suutin mahdollisesti olisi kyseessä? Budjetti ei taivu summamutikassa vaihtamaan neljää uutta suutinta tähän hätään...
    E30 "318is 8v" touring

    E30 325cid 5.3 LS-V8
  • 314da
    Bimmer Fanatic
    • May 2015
    • 377
    • J

    #2
    Originally posted by Tatsga View Post
    Vaimon -12 F11 520d on alkanut kalkattamaan melkoisesti varsinkin kylmällä koneella tyhjäkäynnillä. Ääni muistuttaa vanhaa mersun diesel-konetta. Kone hiljenee täysin kun painaa kaasua niin, että kierrokset nousee hieman(alle tonni). Ajossa kone toimii mielestäni esimerkillisen hyvin 250tkm ajetuksi. Koneeseen on uusittu ketju 25tkm ja turbo 15tkm sitten. Kokeilin edellisen tankillisen ajaa STP suutinpuhdistusaineen kanssa ja mielestäni tyhjäkäynti hiljeni selvästi. Nyt on ajettu välissä toinen tankillinen ja ääni herätti huomioni autoa pihalla siirtäessä. Auto ei savuta, haise, nyi tai tee muutakaan huomiota herättävää. Auto antaa kovassa kiihdytyksessä 5-6 vaihdossa drivetrain malfunctionin, mutta tämä liittynee laatikon toimintaan.

    Kaiken järjen mukaan ääni tulee vuotavasta suuttimesta vai onko jotain muuta selittävää vikaa? Onko tyhjäkäynnin kalkatus vaarallista koneelle jos autoa ei käytetä taksitolpalla asumiseen ja saakohan piuhan päästä tietoa, että mikä suutin mahdollisesti olisi kyseessä? Budjetti ei taivu summamutikassa vaihtamaan neljää uutta suutinta tähän hätään...
    Eihän ääni vaan tule kiertokangen laakerista?

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2392
      • Vantaa

      #3
      Drivetrain malfunction tarkoittaa että moottorinohjaimella on vika päällä. Vikakoodit lukuun sen osalta.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • Tatsga
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 437
        • Vantaa

        #4
        Kiertokangen laakeri varmaan kalkattais kierroksilla ja laskevilla kierroksilla eritoten eikä intensiteetti vaihtelis noin paljoa.

        Drivetrain malfunctionin paikallistin 5 > 6 vaihtoon automaattimoodissa täyskaasulla. D:llä tulee n.90kmh ja DS:llä 110 kohdalla. Manuaalisesti vaihtaen voi kaasu pohjassa vaihtaa 5 > 6. Tänään kokeilin niin en saanut tulee vikailmoitusta rampista kaasu pohjassa.
        E30 "318is 8v" touring

        E30 325cid 5.3 LS-V8

        Comment

        Working...
        X