Tässä pieni vinkki vastaisuuden varalle. Auto E30, 325i -86.
Kun sunnuntaina illalla peruutimme ruutuun sairaalan pihalla Lahdessa, kone rupesi höyryämään kunnolla. Jäähdyttimen letkussa oli kunnon ventti aivan tuulettimen edessä. Vettä tuli paineella ulos, mutta tulo lakkasi heti, kun päästin paisuntasäiliöstä paineet pois.
Vierailun jälkeen (se oli poika) piti miettiä miten auton saa Lahdesta takaisin Helsinkiin. Sunnuntaina illalla kun ei oikeen mikään korjaamo ole auki.
Huoltamolta löytyi sentään Plastic Paddingia ja ilmastointiteippiä. Letku puhdistettiin asetoonilla, plastarilla täytettiin koloa, ettei jäisi ilmataskua teipin alle ja rulla ilmastointi teippiä kierittiin päälle. Vajaa kaks litraa vettä riitti, eikä liiemmin vuotanut. Vähän tihkutti ja kone tietysti höyrysi kun oli kastunut.
Takasin köröttelin vanhaa Lahdentietä lämpömittaria tarkkaillen, mutta kaikki tuntui olevan ok. Auton sai tänään ajettua huoltoonkin.
Ulkoisesti kolo näytti tosiaan siltä, että se olisi tuulettimen repimä. Motarilla on saattanut letkusta revetä kudokset sisältä ja se on päässyt paisumaan vasten tuuletinta. Muuta en keksi. Onko vastaavia kokemuksia?
Kun sunnuntaina illalla peruutimme ruutuun sairaalan pihalla Lahdessa, kone rupesi höyryämään kunnolla. Jäähdyttimen letkussa oli kunnon ventti aivan tuulettimen edessä. Vettä tuli paineella ulos, mutta tulo lakkasi heti, kun päästin paisuntasäiliöstä paineet pois.
Vierailun jälkeen (se oli poika) piti miettiä miten auton saa Lahdesta takaisin Helsinkiin. Sunnuntaina illalla kun ei oikeen mikään korjaamo ole auki.
Huoltamolta löytyi sentään Plastic Paddingia ja ilmastointiteippiä. Letku puhdistettiin asetoonilla, plastarilla täytettiin koloa, ettei jäisi ilmataskua teipin alle ja rulla ilmastointi teippiä kierittiin päälle. Vajaa kaks litraa vettä riitti, eikä liiemmin vuotanut. Vähän tihkutti ja kone tietysti höyrysi kun oli kastunut.
Takasin köröttelin vanhaa Lahdentietä lämpömittaria tarkkaillen, mutta kaikki tuntui olevan ok. Auton sai tänään ajettua huoltoonkin.
Ulkoisesti kolo näytti tosiaan siltä, että se olisi tuulettimen repimä. Motarilla on saattanut letkusta revetä kudokset sisältä ja se on päässyt paisumaan vasten tuuletinta. Muuta en keksi. Onko vastaavia kokemuksia?
Comment