Miltä kuulostaa jakopään rallatus?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1901
    • N/A

    #1

    Miltä kuulostaa jakopään rallatus?

    Olen katsonut "sillä silmällä" yhtä paljon (300tkm) ajettua B38-koneista laitetta. Netin viisaat ja AI kannustavat tarkistamaan ettei jakopää "rallata" kylmäkäynnistyksessä.

    Nyt pitäisi vain ymmärtää miltä rallattava jakopää kuulostaa. Minusta tuo käy ihan nätisti myös kylmänä, eikä siitä minusta kuulu mitään mitä kuvailisin rallatukseksi. Joku sellainen tikittävä terävä ääni siitä kuuluu, kun ottaa koneen päälimuovin pois, mutta se tuntuu tulevan ihan koneen yläpäästä ja kuulostaa minusta sellaiselta suoraruiskukoneiden normaalilta käyntiääneltä.

    Onko näissä ollut ongelmia jakopään kanssa?
    Nyt:
    BMW X3 xDrive30e (g01)
    BMW 225e xDrive (u06)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    BMW 320i (e30)
    Mini Cooper (f56)
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
  • 314da
    Bimmer Fanatic
    • May 2015
    • 445
    • J

    #2
    Originally posted by bmw323it View Post
    Olen katsonut "sillä silmällä" yhtä paljon (300tkm) ajettua B38-koneista laitetta. Netin viisaat ja AI kannustavat tarkistamaan ettei jakopää "rallata" kylmäkäynnistyksessä.

    Nyt pitäisi vain ymmärtää miltä rallattava jakopää kuulostaa. Minusta tuo käy ihan nätisti myös kylmänä, eikä siitä minusta kuulu mitään mitä kuvailisin rallatukseksi. Joku sellainen tikittävä terävä ääni siitä kuuluu, kun ottaa koneen päälimuovin pois, mutta se tuntuu tulevan ihan koneen yläpäästä ja kuulostaa minusta sellaiselta suoraruiskukoneiden normaalilta käyntiääneltä.

    Onko näissä ollut ongelmia jakopään kanssa?
    Moottori kylmänä käyntiin niin hetken aika sellainen rämähtävä rallatus.

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1901
      • N/A

      #3
      Originally posted by 314da View Post

      Moottori kylmänä käyntiin niin hetken aika sellainen rämähtävä rallatus.
      Thanks. Ei siitä kyllä sellaista kuulu, joten saanen olla huoleti.
      Nyt:
      BMW X3 xDrive30e (g01)
      BMW 225e xDrive (u06)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      BMW 320i (e30)
      Mini Cooper (f56)
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • 314da
        Bimmer Fanatic
        • May 2015
        • 445
        • J

        #4
        Ei taida tuo B38 kuuluakaan ”riskiryhmään”

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 4085
          • Raisio

          #5
          300tkm ja venymätön jakoketju ei kuulu kyllä nykypäivänä samaan.

          Comment

          • 314da
            Bimmer Fanatic
            • May 2015
            • 445
            • J

            #6
            Originally posted by ritariässä View Post
            300tkm ja venymätön jakoketju ei kuulu kyllä nykypäivänä samaan.
            Jos ihan tarkkoja ollaan niin se ketjuhan kuluu ja sen takia se ”venyy” eli pituus muuttuu

            Comment

            Working...
            X