eli siis kerrotaas ihan alusta asti koko homma. eli menin perjantaina töitten jälkeen laittamaan e34 540i noita tyyppivikoja kuntoon (mistä on ollut paljon puhetta foorumilla) kaverin hallille. auto kävi todella hienosti ja muutenki oli vetoja ihan sen verran mitä tuommoisessa varmaan kuuluukin olla. Okei. eli siis päästin öljyt koneesta,tsekkasin öljypumpun pultit ja siellä oli yksi mutteri enään ihan "täpöillä" kiinni,joten annoin sen olla vielä paikoillaan ja noukin öljypohjasta pultit öljypohjasta ja putsasin kierteet ja loctitee väliin ja kirin ne ja sitten sama homma tuolle yhdelle. ja jossain välissä kirin myös öljypumpun ketjun n.5mm tiukkuuteen (niinkuin jossain kehoitettiin). ei muutakuin öljypohjaan uusi tiiviste ja pultit kiinni. ja sitten alkoi venttiili koppien tiivisteiden vaihto. purkasin kaikki pois ja uudet tiivisteet tilalle ja auto nippuun ja sitten öljyt koneeseen ja hieman käytin autoa. ja öljyjen tarkistus ja lisäys ja sitten taas kone käymään ja annoin sen jonku aikaa käydä kun siivosin tallia ja sitten huomasin että auto tärisee tyhjä-käynnillä ja tuntuu hieman käyvän erillä lailla kuin aiemmin. annoin asian olla ja tänään menin tutkimaan asiaa ja kävin kaikki puolat läpi yksitellen ja tulpat ja kaikki liittimet. ja vikaa ei ainakaan noista löytynyt. autossa ei ole vetoja ollenkaan samanlailla mitä aiemmin ja hieman liikkeelle lähtiessä "nypyttää".
eli siis kysymys kuuluu osaako kukaan heittää tähän väliin mitään mitä kannattaisi tarkistaa seuraavaksi.?
tähän mennessä tulpat,puolat,liittimet tutkittu.
huomenna kaveri lukee vika-koodit jos sen perusteella jotain selviäisi.
eli vikahan siis ilmestyi kun jouduin irroittamaan puolat sekä johtosarjan venttiili koppien päältä että sain venttiili kopat pois. ja sen jälkeen auto on tuntunut käyvän vajaalla.
Mites muuten jääkö esimerkiksi suuttimista vikakoodia "päälle" jos niissä on jotain häikkää,vai täytyykö suutin olla ihan "mykkä" että antaa vikakoodin.?
ihme vika kyllä,mutta eiköhän tuolla nyt ole taas muutamia tuhansia kilometrejä ilo taittaa mikäli sen vain saa käymään vielä tuon minun remonttini jälkeen.
ja kysytääs tässä nyt vielä kun en search:illa löytänyt että onko noissa M60 vielä kuinka paljon noita tyyppi-vikoja mitä pitää käydä läpi.?
niin ja oil-separator on vaihdettu muutamia viikkoja takaperin,vaikka entinen oli vielä ehyt,mutta ihan vaan ettei tuo kippo jätä tien päälle sen takia,joten ihan vaan ajattelin olla kaukonäköinen tämän asian suhteen.
eli siis yhteen vetona:
-venttiili koppien tiivisteet vaihdettu molemmin puolin(kuskin puoli vuoti/huohotti hieman)
-öljypumpun pultit kiritty
-oil separator vaihdettu imusarjan taakse
Niin ja vielä threadin aiheeseen palatakseni:
oli puhetta kavereiden että jos ottaa akun kengät irti esim. tunniks,niin vika voisi myös sillä "kadota",mutta taitaa olla henki-maailmann juttuja tuommoiset,mutta kaikkea täytyy tässä tilanteessa kokeilla. jotenka otin nyt akun kegät irti ja aamulla sen näkee vaikuttiko tuo mihinkään. no johonkihan se vaikuttaa,eli ainakin kellon joutuu ajotietokoneesta laittamaan oikeaan aikaan jos ei muuta
eli siis kysymys kuuluu osaako kukaan heittää tähän väliin mitään mitä kannattaisi tarkistaa seuraavaksi.?
tähän mennessä tulpat,puolat,liittimet tutkittu.
huomenna kaveri lukee vika-koodit jos sen perusteella jotain selviäisi.
eli vikahan siis ilmestyi kun jouduin irroittamaan puolat sekä johtosarjan venttiili koppien päältä että sain venttiili kopat pois. ja sen jälkeen auto on tuntunut käyvän vajaalla.
Mites muuten jääkö esimerkiksi suuttimista vikakoodia "päälle" jos niissä on jotain häikkää,vai täytyykö suutin olla ihan "mykkä" että antaa vikakoodin.?
ihme vika kyllä,mutta eiköhän tuolla nyt ole taas muutamia tuhansia kilometrejä ilo taittaa mikäli sen vain saa käymään vielä tuon minun remonttini jälkeen.

ja kysytääs tässä nyt vielä kun en search:illa löytänyt että onko noissa M60 vielä kuinka paljon noita tyyppi-vikoja mitä pitää käydä läpi.?
niin ja oil-separator on vaihdettu muutamia viikkoja takaperin,vaikka entinen oli vielä ehyt,mutta ihan vaan ettei tuo kippo jätä tien päälle sen takia,joten ihan vaan ajattelin olla kaukonäköinen tämän asian suhteen.
eli siis yhteen vetona:
-venttiili koppien tiivisteet vaihdettu molemmin puolin(kuskin puoli vuoti/huohotti hieman)
-öljypumpun pultit kiritty
-oil separator vaihdettu imusarjan taakse
Niin ja vielä threadin aiheeseen palatakseni:
oli puhetta kavereiden että jos ottaa akun kengät irti esim. tunniks,niin vika voisi myös sillä "kadota",mutta taitaa olla henki-maailmann juttuja tuommoiset,mutta kaikkea täytyy tässä tilanteessa kokeilla. jotenka otin nyt akun kegät irti ja aamulla sen näkee vaikuttiko tuo mihinkään. no johonkihan se vaikuttaa,eli ainakin kellon joutuu ajotietokoneesta laittamaan oikeaan aikaan jos ei muuta

Comment