Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60b40 käy seitsemällä? vika korjattu.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anza(kla)
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 970
    • kokkola

    M60b40 käy seitsemällä? vika korjattu.

    eli siis kerrotaas ihan alusta asti koko homma. eli menin perjantaina töitten jälkeen laittamaan e34 540i noita tyyppivikoja kuntoon (mistä on ollut paljon puhetta foorumilla) kaverin hallille. auto kävi todella hienosti ja muutenki oli vetoja ihan sen verran mitä tuommoisessa varmaan kuuluukin olla. Okei. eli siis päästin öljyt koneesta,tsekkasin öljypumpun pultit ja siellä oli yksi mutteri enään ihan "täpöillä" kiinni,joten annoin sen olla vielä paikoillaan ja noukin öljypohjasta pultit öljypohjasta ja putsasin kierteet ja loctitee väliin ja kirin ne ja sitten sama homma tuolle yhdelle. ja jossain välissä kirin myös öljypumpun ketjun n.5mm tiukkuuteen (niinkuin jossain kehoitettiin). ei muutakuin öljypohjaan uusi tiiviste ja pultit kiinni. ja sitten alkoi venttiili koppien tiivisteiden vaihto. purkasin kaikki pois ja uudet tiivisteet tilalle ja auto nippuun ja sitten öljyt koneeseen ja hieman käytin autoa. ja öljyjen tarkistus ja lisäys ja sitten taas kone käymään ja annoin sen jonku aikaa käydä kun siivosin tallia ja sitten huomasin että auto tärisee tyhjä-käynnillä ja tuntuu hieman käyvän erillä lailla kuin aiemmin. annoin asian olla ja tänään menin tutkimaan asiaa ja kävin kaikki puolat läpi yksitellen ja tulpat ja kaikki liittimet. ja vikaa ei ainakaan noista löytynyt. autossa ei ole vetoja ollenkaan samanlailla mitä aiemmin ja hieman liikkeelle lähtiessä "nypyttää".

    eli siis kysymys kuuluu osaako kukaan heittää tähän väliin mitään mitä kannattaisi tarkistaa seuraavaksi.?

    tähän mennessä tulpat,puolat,liittimet tutkittu.
    huomenna kaveri lukee vika-koodit jos sen perusteella jotain selviäisi.

    eli vikahan siis ilmestyi kun jouduin irroittamaan puolat sekä johtosarjan venttiili koppien päältä että sain venttiili kopat pois. ja sen jälkeen auto on tuntunut käyvän vajaalla.

    Mites muuten jääkö esimerkiksi suuttimista vikakoodia "päälle" jos niissä on jotain häikkää,vai täytyykö suutin olla ihan "mykkä" että antaa vikakoodin.?

    ihme vika kyllä,mutta eiköhän tuolla nyt ole taas muutamia tuhansia kilometrejä ilo taittaa mikäli sen vain saa käymään vielä tuon minun remonttini jälkeen.

    ja kysytääs tässä nyt vielä kun en search:illa löytänyt että onko noissa M60 vielä kuinka paljon noita tyyppi-vikoja mitä pitää käydä läpi.?

    niin ja oil-separator on vaihdettu muutamia viikkoja takaperin,vaikka entinen oli vielä ehyt,mutta ihan vaan ettei tuo kippo jätä tien päälle sen takia,joten ihan vaan ajattelin olla kaukonäköinen tämän asian suhteen.

    eli siis yhteen vetona:
    -venttiili koppien tiivisteet vaihdettu molemmin puolin(kuskin puoli vuoti/huohotti hieman)
    -öljypumpun pultit kiritty
    -oil separator vaihdettu imusarjan taakse

    Niin ja vielä threadin aiheeseen palatakseni:
    oli puhetta kavereiden että jos ottaa akun kengät irti esim. tunniks,niin vika voisi myös sillä "kadota",mutta taitaa olla henki-maailmann juttuja tuommoiset,mutta kaikkea täytyy tässä tilanteessa kokeilla. jotenka otin nyt akun kegät irti ja aamulla sen näkee vaikuttiko tuo mihinkään. no johonkihan se vaikuttaa,eli ainakin kellon joutuu ajotietokoneesta laittamaan oikeaan aikaan jos ei muuta
    Last edited by anza(kla); 17-11-2008, 11:32.
  • Yltti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2792
    • Kuopio suamen texas

    #2
    Kaikki alipaine letkut on oikein siellä separaattorilla,eikä niihin mihinkään tullut murtumia? Vaihoitkos tulpat nyt samalla? Kato nyt ekana että ne alipaine letkut ja sit ne puolien liitokset.
    1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
    F10 525d Xdrive comfort sitte
    Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
    www.rotator.fi

    Comment

    • anza(kla)
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 970
      • kokkola

      #3
      Originally posted by Yltti View Post
      Kaikki alipaine letkut on oikein siellä separaattorilla,eikä niihin mihinkään tullut murtumia? Vaihoitkos tulpat nyt samalla? Kato nyt ekana että ne alipaine letkut ja sit ne puolien liitokset.
      siis tuo separaattori on vaihdettu about kuukausi sitte ja tuo vika ilmenni nyt perjantaina kun vaihdoin tiivisteet. eli siis separaattorin vaihdon jälkeen auto on kyllä käynyt hienosti,jotenka tuskin vika siinä on. parin tunnin päästä kaveri lukee vika-koodit ja jos se toimenpide kertois jotain vähän enempi.

      Comment

      • Vehkis
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1441
        • Turku

        #4
        Tarkista ne johtosarjat uudemman kerran.
        Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
        ex E39 535iA -97
        sekä x määrä riisikippoja


        Kesäautona toimii vw kupla -65

        Comment

        • Vehkis
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 1441
          • Turku

          #5
          .................
          Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
          ex E39 535iA -97
          sekä x määrä riisikippoja


          Kesäautona toimii vw kupla -65

          Comment

          • ongelmalapsi
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1063
            • Hämeenlinna

            #6
            Johtosarja puolille/suuttimille
            Puolien tulpan päässä öljyä/vettä tulpan ja puolan välissä
            Puolien maadoitus johto, yksi per puoli muistaakseni.
            -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
            -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
            -Voimaa.com Ohjelmoinnit
            -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
            -Ilmastointi huolto alkaen 69€
            Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
            GMC Topkick C6500 rollback -95
            Ford F-350 4X4 Wrecker -97
            E46 330xiA -02
            Chrysler neon -99

            Comment

            • anza(kla)
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 970
              • kokkola

              #7
              Originally posted by ongelmalapsi View Post
              Johtosarja puolille/suuttimille
              Puolien tulpan päässä öljyä/vettä tulpan ja puolan välissä
              Puolien maadoitus johto, yksi per puoli muistaakseni.
              joo,eli vikakoodit luettiin ja siellä oli päällä 3-sylinterin suutin vika,eli huomenna johtosarjat auki ja tarkistetaan liittimet ja kontakti-spraytä väliin ja illalla luetaan koodit uudestaan mutta tällä kertaa bosch:in laitteilla,jotta saadaan suuttimien "syklit" luettua. ja sillä pitäisi selvitä auttoiko se johtosarjan ropaaminen.

              ja puolat sekä tulpat on käyty todella tarkasti läpi sekä kuivattu kaikesta nesteestä esim. öljystä (kun ne kopat vuoti) sekä kondenssi vedestä.

              eli toivottavasti huomenna saisi tuon kipon toimimaan kunnolla ja sitten saakin pultata talvirattaat alle. meinaa olla hieman lipokasta kun lunta on 10cm maassa ja itsellä alla kesärenkaat vielä. no onneksi eessä on uudet renkaat,ettei se ainakaan puske,mutta perä lipsuu suoralla tielläkin pinta kaasusta. ja risteyksissä jos ei aina jarrua tarpeeksi takarattaat alkavat sutia tyhjäkäynnillä,mikä tuli todettua 15min sitten kun auto oli melkein poikittain kun odotin vihreitten syttymistä.

              eli tuo ongelma nyt on aika lailla "hallussa".

              osaako kukaan sanoa tuohon tyyppi-vika listaan mitään muuta kuin nuo mitkä olen jo käynyt läpi.?

              Comment

              • anza(kla)
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 970
                • kokkola

                #8
                jah,kylläh...

                auto käy juuri niinkuin tuommoisen M60 olettaisikin käyvän...

                voittajan on helppo hymyillä...

                eli viaksihan siis ilmeistyi tosiaan vikakoodin luvussa tuo 3-zylinzer:in suutin häiriö,ja rupesin tuossa tutkiskelemaan ja avasin johto-sarjan 2 kiinnitys pulttia,johtosarja irti liittimiltä ja kontakti-spraytä kehiin ja reilusti,odotin hieman aikaa että suurin osa spraystä haihtuisi ja johtosarja takaisin paikoilleen. Ja siinä kakka miltei jo kosketti kangasta kun väänsin avaimesta käyntiin. tunnelma oli käsin kosketeltava ja kas vain. 8-zylinzer (rosteri-putkistolla maustettuna) sulosävelmä täytti auto-tallin ja voi sitä riemua. paljon porua herättänyt auton vapina oli poissa.

                pikainen yhteenveto.

                auto käy uskomattoman siististi,vaikka luulin sen jo ennen remonttia käyvän,mutta paskan marjat.

                eli tyyppi-viat on nyt nurkkaan heitetty huoli vain ja nyt odotellaan josko ///Juho saisi renkaat vanteille mahdollisesti jopa tänään ja sitten vaan kovaa

                eli kiitokset kaikille arvontaan osallistuneille.

                eritoten jaskalle kust-car:ille osien toimituksesta.

                tästä on tytöt ja pojat hyvä jatkaa...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎