Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62B35 Kansiremppaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juu-das
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 756
    • Kuopio

    #16
    Kuka tuon vian on todennut? Onko varmasti pakokaasua se paine siellä järjestelmässä?

    M62 kerää painetta ihan kunnossa ollessaankin sen verran että letkut ja syylärit paukkuu rikki vanhuuttaan.

    Comment

    • Josunapalm
      Bimmer Rookie
      • May 2008
      • 168
      • Lappeenranta

      #17
      Originally posted by juu-das View Post
      Kuka tuon vian on todennut? Onko varmasti pakokaasua se paine siellä järjestelmässä?

      M62 kerää painetta ihan kunnossa ollessaankin sen verran että letkut ja syylärit paukkuu rikki vanhuuttaan.

      Paisarin korkista kun kattoo niin pulputtaa ja kävin mittauttamassa pakokaasut tuosta nesteestä.

      Comment

      • Josunapalm
        Bimmer Rookie
        • May 2008
        • 168
        • Lappeenranta

        #18
        No nythän nuo on pöydällä. Pakosarjojen irroitus oli varmaan tuskaisinta hommaa. Tuon jaon laittaminen on suhteellisen yksinkertaista kun sen ymmärtää ja siihen "pääsee sisälle". Mutta mutta, tiivisteissa ei ainakaan silmällä näe mitään vaurioita. Ettei vaan olis se pahin tapahtunut eli haljennut jostain noi prkl

        Comment

        • Josunapalm
          Bimmer Rookie
          • May 2008
          • 168
          • Lappeenranta

          #19
          Nostetaas aihetta ku homma on edennyt. Eli kasi hörähti käyntiin... mutta mutta, heinäsirkkapesue on muuttanut moottoriin. Eli moottori säksättää melko kovasti. Minuuttia pidempään en edes käyttänyt, eli en tiedä muuttuuko/väheneekö säksätys lämpimällä koneella. Mistä tuo nyt sit voi johtua? Venttiileistä? Ketjusta?. Vinkit olisi tervetulleita.

          Comment

          • 2bar..ahhh
            BTCF Honorary Member
            • Nov 2004
            • 3351
            • haapavesi

            #20
            Originally posted by Josunapalm View Post
            Nostetaas aihetta ku homma on edennyt. Eli kasi hörähti käyntiin... mutta mutta, heinäsirkkapesue on muuttanut moottoriin. Eli moottori säksättää melko kovasti. Minuuttia pidempään en edes käyttänyt, eli en tiedä muuttuuko/väheneekö säksätys lämpimällä koneella. Mistä tuo nyt sit voi johtua? Venttiileistä? Ketjusta?. Vinkit olisi tervetulleita.
            putsasiko hydrauliset ventiilin säätimet ? jo et niin hyvä!

            mut ne on valunu kuitenkin tyhjäksi ja pitää kauhiaa rautasta ryminää ennenkuin saavat paineen joka paikaan ja kun saavat paineen niin ääni loppuu kuin seinään!

            eli kone käyntin ja kiekat 2500 ja antaa käydä kierroksilla ja 5min pitisi riitää!

            tässä pitää ottaa huomioon myös että konetta voi muuten käytää sen 5min!

            todellakin oletan että ääni on nostimista jos ei niin ei kyl 5min kannata käytää
            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

            Comment

            • -Corona-
              Bimmer Rookie
              • Feb 2008
              • 51
              • Kalajoki

              #21
              ettei ääni sitten kuulu pakosarjasta tai sitten sieltä alempaa liitos kohdasta pitää melko nakutusta jos ne löysällä tai tiivisteet huonosti.
              e36 325tds-96 individual
              wv vento :think
              Toyota corona mark1-71
              E3 2500-73

              ex:e30 320i-91
              ex:e34 520i-89
              ex:e38 730ia-95
              ex:328i coupe-95

              Comment

              • Josunapalm
                Bimmer Rookie
                • May 2008
                • 168
                • Lappeenranta

                #22
                Originally posted by -Corona- View Post
                ettei ääni sitten kuulu pakosarjasta tai sitten sieltä alempaa liitos kohdasta pitää melko nakutusta jos ne löysällä tai tiivisteet huonosti.
                Kyllä tuo koneesta tulee.



                Tulihan tuota nyt vähän käytettyä. Kyllähän tuo vieläkin ääntä pitää, joskin mielesestäni muuttunut hieman eilisestä ekasta startista. Ääni on kuitenkin nyt sen verran harvaa, ettei voi tulla kuin maximissaan muutamasta venttiilistä/säätimestä.

                Ja huomasimpa myös että toisen puolen venttiilikopan ja ketjukotelon välisestä "T-risteys" tiivistekohdasta tihkuu öljyä, joten vähintään toisen puolen venttiilikoppa on vielä avattava.

                Comment

                • 2bar..ahhh
                  BTCF Honorary Member
                  • Nov 2004
                  • 3351
                  • haapavesi

                  #23
                  venat ne sit rallataa vaan anna rallataa kyllä se ääni katoaa kunhan et tyhjä käynnillä sitä kovin käytä et se saa sitä öljyä!
                  arvaan ett vänkärin puoli hiljeni jo mut kuskinpuolelta takaa kuuluu vielä rallatus?

                  mulla meni aika kauan kun meni kaikki hiljaiseksi jokseenkin jousipaine melkein tuplaantu ja meni jo rajalle et toimiikko toi hydraulinen nostin ollenkaan enää kasvaneen jousipaineen takia!
                  €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #24
                    Originally posted by Josunapalm View Post
                    Ja huomasimpa myös että toisen puolen venttiilikopan ja ketjukotelon välisestä "T-risteys" tiivistekohdasta tihkuu öljyä, joten vähintään toisen puolen venttiilikoppa on vielä avattava.
                    Noi tiivistekohdat sekä ketjukoiteloiden kulmat alempana pitää tiivistää vielä lisäksi massalla. Ja myös huomioksi, ne ketjukotelon yläosat pitää muistaa painaa alaspäin alatiivistettä vasten ennen kiristystä. Muuten taso johon venttiilikoppa tulee kiinni ei ole tasainen vaan on ylempänä siitä ketjukotelon kohdalta.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Josunapalm
                      Bimmer Rookie
                      • May 2008
                      • 168
                      • Lappeenranta

                      #25
                      Originally posted by Supa View Post
                      Noi tiivistekohdat sekä ketjukoiteloiden kulmat alempana pitää tiivistää vielä lisäksi massalla. Ja myös huomioksi, ne ketjukotelon yläosat pitää muistaa painaa alaspäin alatiivistettä vasten ennen kiristystä. Muuten taso johon venttiilikoppa tulee kiinni ei ole tasainen vaan on ylempänä siitä ketjukotelon kohdalta.

                      Jep, no noihin kulmiin laitoinkii massaa mutta enpä sit tajunnu noihi toisii kohtii laittaa. Puristimilla kiristin kyllä nuo kotelot ennenkuin kiristin niiden pultit.


                      Tuo venttiileistä lähtevä äänikin tuntuu jo kadonneen.


                      Mites tuo M62 nyt pitää sitten ilmata oikeaoppisesti? Noita ilmausthreadeja ja ohjeitakii on vaikka kuinka paljon. En oikee tiie millä tekniikalla toi olis hyvä ilmata. Jostain luin että sen termostaatin sais "manuaalisesti" auki jotenkin, mutta ei taida onnistua ilman laitteita.

                      Comment

                      • 2bar..ahhh
                        BTCF Honorary Member
                        • Nov 2004
                        • 3351
                        • haapavesi

                        #26
                        Tuo venttiileistä lähtevä äänikin tuntuu jo kadonneen.

                        niin sen pitääkin

                        Mites tuo M62 nyt pitää sitten ilmata oikeaoppisesti? Noita ilmausthreadeja ja ohjeitakii on vaikka kuinka paljon. En oikee tiie millä tekniikalla toi olis hyvä ilmata. Jostain luin että sen termostaatin sais "manuaalisesti" auki jotenkin, mutta ei taida onnistua ilman laitteita.[/quote]

                        minä ainakin tuota omaa olen lamannut käyttämällä ja ei ole ollut mitään ongelmaa koskaan!

                        nesteet sisään ja auto käymään ja seuraa koko ajan paisaria et kun neste vajenee niin lisää ja sit kun rupee tuleen yli niin korkki kiinni ja jonkun verran ajoa jonka jälkeen kylymänä kahtoa neteet ja sit lisätä jos tarvetta!
                        (e34 540ia)
                        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎