Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuttimien tunnistus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Emppu85
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 124

    Suuttimien tunnistus

    Realoemin mukaan vissiin pystyy jotenki tutkimaan mitkä suuttimet on kyseessä, mutta en oikein osaa käyttää sivustoa.

    Suuttimissa on tälläiset numero/kirjain sarjat:

    1317446
    2821
    D3764FA

    Osaakohan joku kertoa mitkä suuttimet on kyseessä?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16419
    • Asikkala

    #2

    4 ensimmäistä numeroa tuli ohjelmasta mukaan, 7 viim. samat.

    Onko 10-numeroista sarjaa, alkaa nollalla, ei vissiin ?

    Comment

    • Emppu85
      Bimmer Rookie
      • Apr 2006
      • 124

      #3
      Ei ollut 10 numeron sarjaa. Mahtaakohan nämä sitten olla minkä kokoiset??

      Comment

      • Emppu85
        Bimmer Rookie
        • Apr 2006
        • 124

        #4
        Eli ovatko nämä mahdollisesti e34 3.6 M5:sen Lucasin suuttimet??

        Lucasin numero realoemin mukaan 13641317446

        Ja suuttimessa oli siis numerosarja 1317446

        Meneekö Boschin ja Lucasin suuttimet päittäin? Eli toimiiko Lucasin suuttimet sellaisessa koneessa missä alunperin Boschin suuttimet?

        Comment

        • Emppu85
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 124

          #5
          Osaisiko joku kertoa noiden suuttimien kapasiteetin eli kuin pitkälle nuo riittävät??

          Comment

          • 2bar..ahhh
            BTCF Honorary Member
            • Nov 2004
            • 3351
            • haapavesi

            #6
            D3764fa

            Habe bzgl. des Ventils von LUCAS doch etwas gefunden.

            Teile-Nr. D3764FA
            ccm/Minute: 290/270 (verschiedene Quellen)

            Über Druck und Widerstand konnte ich nichts finden.

            Sollte die Einspritzmenge so deutlich vom BOSCH-Ventil abweichen (290 vs. 240ccm/Minute)? Das sind immerhin 50ccm/Minute.

            EDIT:

            Evtl. ist der Kraftstoffdruck dafür ausschlaggebend. Der liegt beim 3.6er M5 bei 3bar (43,5psi) und beim 3.8er bei 3,5bar (50psi). Rechnet man die Durchflussmenge runter ergeben sich folgende Werte:

            290ccm/Minute bei 3,5bar -> 249ccm/Minute bei 3bar

            Geht man jetzt davon aus, dass die LUCAS-Ventile nicht 290 sondern 270ccm/Minute fördern (die Angaben variieren), ändern sich die Werte folgendermaßen:

            270ccm/Minute bei 3,5bar -> 232ccm/Minute bei 3bar

            Das wäre sogar weniger als bei den BOSCH-Ventilen.

            Sollten die 290ccm/Minute stimmen, könnte man die Ventile vom E36 M3 3,2 (280ccm/Minute bei 3,5bar) bzw. die vom E46 M3 (288ccm/Minute bei 3,5bar) nehmen.

            Ich werde mir mal ein paar gebrauchte Düsen der verschiedenen Modelle organisieren und anhand eines Versuchsaufbaus testen. Dann schreibe ich das hier nieder - falls es irgendjemanden interessiert.



            tos linkki
            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by Emppu85 View Post
              Realoemin mukaan vissiin pystyy jotenki tutkimaan mitkä suuttimet on kyseessä, mutta en oikein osaa käyttää sivustoa.

              Suuttimissa on tälläiset numero/kirjain sarjat:

              1317446
              2821
              D3764FA

              Osaakohan joku kertoa mitkä suuttimet on kyseessä?


              Lucaksen ja Boschin suuttimia ei saa sekoittaa keskenään, tästä on olemassa BMW:n virallinen ohjekin.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎