Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kampiakselin asentoanturin sijainti/vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cojootti
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 155

    Kampiakselin asentoanturin sijainti/vaihto

    E46 328 -98. Missä sijaitsee ks. anturi ja miten vaihdan sen. Hyviä ohjeita kiitos.
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Mistä päättelet että m52TU/m54 moottorista olisi kampiakselin asentotunnistin rikki, joka ei siis enään ole kampiakselin päässä olevaa vikaantuvaa mallia, vaan oikeasti x2 LifeTime???

    Comment

    • Cojootti
      Bimmer Rookie
      • May 2007
      • 155

      #3
      No jos nyt en oo väärässä niin mun autossa olis vielä se "hajoava" anturi. Vm 9/98. Tietääkseni tota uudemmissa on muutettu. Voin olla väärässäkin.

      Ja siitä päättelin kun oireet vaan sopisivat aika hyvin ks. anturivikaan. Käynnistys...sammuu heti. Tätä jatkuu muutaman kerran kunnes jää käyntiin. Nykii osakaasulla ja täyskaasulla puuroutuu täysin. Kierrokset ei seilaa paitsi silloin kun vika on ns. päällä ja pahimmillaan. Kulutus ei ole noussut eikä kulutusmittarikaan seilaa. Tehot ok. Vikakoodeja ei ollut! Polttoainesuodatin vaihdettu ja samaten tulpat ym suodattimet. Imuvuoto se ei ole koska välillä toimii ihan hyvin.

      Comment

      • Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

        #4
        Millä on vikakoodit luettu jos ei erroria anna rikkinäiselle anturille?
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

        Comment

        • Cojootti
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 155

          #5
          merkkihuollossa lukivat ja nollasivat kun laittoivat uuden maffin rikkinäisen tilalle. Tuolta kotiin toimi hyvin sen 15 km. myöh alkoi nykiminen.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            e46:ssa on AINA mu52TU/tai m54 moottori jossa vikaantuvaa kampiakselin asentotunnistinta koneen tupäässä ei ole lainkaan.
            Ongelmasi viittaa muutenkin nimenomaan jompaan kumpaan nokka-akselin asentotunnistimeen(js veikata pitää, niin imunokan tunnistin)....ei siis missään tapauksessa kampiakselin asentotunnistimeen, eikä myöskään missään tapauksessa massamittariin.
            Eli tuo massamittarin vaihto on ihan puhdas kusetus.

            Comment

            • Cojootti
              Bimmer Rookie
              • May 2007
              • 155

              #7
              Originally posted by Hemi View Post
              e46:ssa on AINA mu52TU/tai m54 moottori jossa vikaantuvaa kampiakselin asentotunnistinta koneen tupäässä ei ole lainkaan.
              Ongelmasi viittaa muutenkin nimenomaan jompaan kumpaan nokka-akselin asentotunnistimeen(js veikata pitää, niin imunokan tunnistin)....ei siis missään tapauksessa kampiakselin asentotunnistimeen, eikä myöskään missään tapauksessa massamittariin.
              Eli tuo massamittarin vaihto on ihan puhdas kusetus.
              Eipä ollut kusetus.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by Cojootti View Post
                Eipä ollut kusetus.
                Miksei? Siis jos etsittyyn vikaan tällä ei ollut vaikutusta(ja siis viallinen massamittari ei aiheuta kuvattuja oireita)?

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎