Ei kannata. Voi saada halvalla "tuninglastun" mutta siitä ei oikeasti ole hyötyä. Ei-omilla-keuhkoilla hengittävät erikseen.
Jätät laittamatta ja ajelet tyytyväisenä ilman moottorin hajoamisen pelkoa.
Nimim: Yhden M50b25:sen hajoittanut juurikin lastun takia.
Jätä se lastu myyjälleen ja osta sillä 20€:lla laatikko kaljaa
Edelleenkin oon sitä mieltä, että kaikki halpalastut ei ainakaan hukkaan heitettyä rahaa oo. Edellisessä coupessa vääntöä tuli alakierroksille muutaman kympin lastulla, joten en sanos että turhaa. Mielipiteitä tosin on monta ja kaikki lastut kaikissa autoissa ei välttämättä auta mitään. Jos tavotteena taas on tehon lisäys lastulla niin unohtaisin kyllä.
Bemaristi 2/2006:ssa testattiin Extreme Tuning-lastu E36 325i:ssa (vanos). Tuo 60 euron hintainen lastu kiinni autosta penkitettiin 203.2hv/252.2Nm ilman muita muutoksia. Ja tuolla näyttää dynolaputkin olevan http://www.btcf.fi/forum/showthread....g-lastu&page=5
Tosin ei mitään hajua mistä tuollaisen Extreme Tuning-lastun saa, en ainakaan itse löytänyt mitään tilauspaikkaa?
vanoksettomaan entiseen 325:seen tuntui auttavan. 3500 kierroksilla otti selvän "tehopiikin" verrattuna vanos 325:seen (ei lastua)
suurin tavoite olis et tulis alavääntöä ja kulutus tippuisi...
Onko jollain kokemuksia niistä "lastuista" mitkä "huijaa" että imu-ilma olisi kylmempää mitä oikeasti on,vai huijaako pelkästään kauppias itse en ainakaan saa järkeiltyä mitä se auttaisi kun ei se ilma siitä kuitenkaan kylmene??
ootteko mitä mieltä kannattasko tuommonen teho lastu ostaa 325 vanokseen -94? ei oo kovin pahan hintanen, mut epäilen että +18hv antaa lisää tehoo. Kertokaa mielipiteitä
vanoksettomaan entiseen 325:seen tuntui auttavan. 3500 kierroksilla otti selvän "tehopiikin" verrattuna vanos 325:seen (ei lastua)
suurin tavoite olis et tulis alavääntöä ja kulutus tippuisi...
Onko jollain kokemuksia niistä "lastuista" mitkä "huijaa" että imu-ilma olisi kylmempää mitä oikeasti on,vai huijaako pelkästään kauppias itse en ainakaan saa järkeiltyä mitä se auttaisi kun ei se ilma siitä kuitenkaan kylmene??
Joo kulutus tippuu kun kone vetää laihalla ja sen takia taas päästöt kasvaa joten saat leimallekkin uusia ongelmia.
edellinen puhuu asiaa, itellä on autossa kans halpalastu, kulutuslaski (laihempiseos) ja alavääntö parani (todennäkosesti ennakkoa enempi) mutta leimalla ei saa päästöistä läpi laihan seoksen takia (katti vaatii tarkan seossuhteen toimiakseen oikein) mut eipä tuo isohomma oo vaihtaa katsastukseen vakio lastua..
Comment