Announcement

Collapse
No announcement yet.

m30 virranjakaja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw-man
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 61

    m30 virranjakaja

    eli ongelma on se että toi jakopään koppa missä jakaja on kiinni(l-jetti)oli auki kun vuosi öljyä välistä ja tänään starttasin tota e30>m30 yhdistelmää ensimmäisen kerran ja ampu ilmamassamittarista oikein perkuleesti takas päin tuli mieleen että sieltä on mennyt rattaan eri kohtiin mitä oli niin olisko jollain vinkkejä millä keinolla saa katottuu että se on kohdillaan kun hienosäädönhän pystyy suorittaasitä itse jakajaa kääntämällä
  • Väntsä
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 62
    • Seinäjoki

    #2
    Originally posted by bmw-man View Post
    eli ongelma on se että toi jakopään koppa missä jakaja on kiinni(l-jetti)oli auki kun vuosi öljyä välistä ja tänään starttasin tota e30>m30 yhdistelmää ensimmäisen kerran ja ampu ilmamassamittarista oikein perkuleesti takas päin tuli mieleen että sieltä on mennyt rattaan eri kohtiin mitä oli niin olisko jollain vinkkejä millä keinolla saa katottuu että se on kohdillaan kun hienosäädönhän pystyy suorittaasitä itse jakajaa kääntämällä
    todennäköisesti sulla on puoli kierrosta jakaja väärässä suunnassa. koska nokka ja kampi pyörii eri tahtiin. kokeile kääntää pyörijää 180 astetta. Ja sytyn saa suurin piirtein kohdalle kun katsoo että ykköspytty on yläkuolo kohdassa. Sen näkee siis kammen päästä kun on ajoitus merkki kohdallaan. Ja virranjakajassa on pieni lovi siinä reunassa mihin pyörijän pitää osoittaa. Ja nokasta katsoa että ykköspytyn venttiilit on kiinni. Jos näin ei ole niin pyöräyttää konetta kierroksen verran ja laittaa pyörijän osoittamaan siihen loveen. pitäisi silloin pörähtää käyntiin. Ja sitten ajoituslampulla loput. Hieman epäselvä selostus mutta toivottavasti meni perille.
    Last edited by Väntsä; 27-12-2008, 20:46.

    Comment

    • bmw-man
      Bimmer Rookie
      • Sep 2008
      • 61

      #3
      m30

      nonii tänään nyt sitten muutin sitä virran jakajan asentoa eli 1sylinteri yläkuolo kohtaa ja nokat ylös ja sitten pyörijä osoittaa 1 sylinterin tulpan piuhaa,sitte kaikki rojut kasaa ja autoa starttaamaan lähtee käymään (käy jotenkuten) ja sammuu 2-3sek kuluttua ja tota samaa sitte muutamia tunteja. on laitettu bensa bumpulle suora virta eli takuulla bensaa tulee katsottu jopa bensa linjan molemmista päistä ja on kyllä paineitakin siitä päätellen kun letkun kiskasee irti ni bensaa lentää kunnon paineella. virran jakajan kääntely ei korjaa asiaa.ni voiskus olla että ajoitus olis vielä hampaan mettäs huomen aamuna taas tallil ni jelpatkaa täs illan mittaa jos osaatte kiitos.

      Comment

      • bmw-man
        Bimmer Rookie
        • Sep 2008
        • 61

        #4
        m30

        tai ehdottakaa jos olis jotain muita ideoita mitkä tekis saman jotkut boxit paskana tain jotain

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Suuttimet vuotaa/oot startannut väärällä ajoituksella palotilat bensaa tulvilleen?

          Olet varmaankin jo kokeillut, mutta kuivaa tulpat ja starttaa pedaalin lattiassa minuutti, toista jäähdyttelyn jälkeen pari kertaa(startti ei tykkää ilman jähdyttelyä). Jos ei lähde niin hae vikaa sitten muualta.
          Olli.

          Comment

          • bmw-man
            Bimmer Rookie
            • Sep 2008
            • 61

            #6
            sellanen tuli mieleen että voiko olla mahdollista ettei tää laite käy ton kauemmin ilman poltoaine pumpun relettä (releestä menee vissii joku piuha suuttimien ohjaukseen) kun se tässä on outoa kun kyllä se pelas siinä e28 kopassa mistä kone otettiin. niin polttoainepumpun releen paikal oli sellanen piuha jonka toinen pää oli sytytys puolas,eli rosvottu virtaa sieltä että punppu hyrrää kun kääntää virrat päälle.

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by bmw-man View Post
              sellanen tuli mieleen että voiko olla mahdollista ettei tää laite käy ton kauemmin ilman poltoaine pumpun relettä (releestä menee vissii joku piuha suuttimien ohjaukseen) kun se tässä on outoa kun kyllä se pelas siinä e28 kopassa mistä kone otettiin. niin polttoainepumpun releen paikal oli sellanen piuha jonka toinen pää oli sytytys puolas,eli rosvottu virtaa sieltä että punppu hyrrää kun kääntää virrat päälle.
              Pitää ryövätä moneen paikaan, eihän nyt vain olisi niin että suuttimille ei tule virtaa, mittaappa.
              Olli.

              Comment

              • bmw-man
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 61

                #8
                okei mittaan kun menen tallil.mutta onko tossa sit joku kylmäkäynnistys/ryyppy suutin kun se käy sen hetken

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  Originally posted by bmw-man View Post
                  okei mittaan kun menen tallil.mutta onko tossa sit joku kylmäkäynnistys/ryyppy suutin kun se käy sen hetken
                  On...

                  Comment

                  • bmw-man
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 61

                    #10
                    nonii nyt on uusi bensapumpun rele paikal ja edelleenkään ei toimi. suuttimelle tulee startattaessa 12v (ja suuttimella on vastusta mitattiin sekin samal) mikä nyt avuksi?hermot menee kun ei bmw toimi.mites bensan paineet kun muuta tietoo mulla ei ole kun että m30 ja m20 samat polttoaineen paineet 3.0bar eli mulla on se 325 pumppu paikalla MIKÄ NYT NEUVOKSI...

                    Comment

                    • Rolli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2004
                      • 1067
                      • Kausala city

                      #11
                      Mittaappa ne bensanpaineet. Itel aikanaa vuoti m30 padasta tuo rikastinsuuttimelle menevä letku. Kone sammu aina kun suutin meni kiinni ja letku rupes vuotaa. Nayttää monessa vehkeessä olevan aika haperoa tuo letku.
                      E34 530d -94 M-Sport

                      Comment

                      • bmw-man
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 61

                        #12
                        hain biltemasta bensapaineen mittarin heitin letkut kiinni bensa pumppu pyörimään ja hiton viisari meni yli taulukon ja sit paketti kouraa ja eikös siel lue ettää kaasari koneeseen.eli satutteko tietää missä myytäis paine mittareita ruiskulaitteisii ja sitten miten se auton paineen säädin irtoo siitä suutin tukista 2 pulttii auki ja letkut,eikä se taho nousta siitä pois.

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          #13
                          Tarvikemotista taisin ite tilata, kunnon teollisuusmittarin eikä maksa ees paljoa.

                          e: Se säädin lähtee nitkuttelemalla, o-rengas pitää sitä aika tiukasti. Kannattaa sitten vaihtaa uus o-rengas, alkaa helposti vuotamaan vanhalla ja kovettuneella. Tavallinen rengas ei kestä välttämättä kauan bensaa, viton rengas kestää.
                          Last edited by JJT; 03-01-2009, 16:34.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • bmw-man
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2008
                            • 61

                            #14
                            nonii nyt sain bensanpaine mittarin.eli kun pumppupyörii ni paine on 2.9bar ja kun sammuttaa pumpun putoo samantien 2.6bar ja sitten parin tunnin odottelun jälkee on tippunu 2.3bar eli kyllä kai sen nyt hyvänen aika noilla paineilla käydä pitäis,sitten toi suuttimen virta juttu ni kuulin sellasen huhun että kun on sytytys virta kytketty päälle niin molempiin liittimen napoihin pitäis tulla jännite ja kun starttaus alkaa niin jektronic poksi maadottaa toisen navan ja suihkutus alkaa(olenko oikeessa?)niin nyt tossa ei tule jännitettä kumpaankaan navoista kun virrat päällä,vasta startilla.ja koska boksin iso liitintä ei ole muunneltu,niin voiko tämä ilmiö johtua siitä pyöreästä liittimestä e30 tulipellis koska siellä ei välttämättä oo kaikki kohdallaan.eli mitä käyntiin liittyviä piuhoja menee sitä kautta autoon.KIITOS
                            Last edited by bmw-man; 08-01-2009, 21:52.

                            Comment

                            • bmw-man
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2008
                              • 61

                              #15
                              aauttakkaa olisin huomen aamulla menossa tallil. nii pussillinen vinkkejä taas matkas mitä vois tutkii ni olis aika mukava juttu.kiitos jo etukäteen

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎