kokeili tota pullonkanssa ilmaamista ja alko lämmintä tulemaan sisältä enkä kuplia enää pullossa nähnyt, aikaa meni joku 10 minsaa siit en ole varma et kui paljo nestettä meni... no jokatapaukses lähdi sit koeajolle ja lämmintä tuli ei kylläkään kuumaa mut kuitenki , yhtäkkii alko sit lämmöt nousee ja puhaltamaan ihan kylmää, huomasi et paisari oli ihan täynnä, avasi vähä korkkia ja nestettä pulppus ulos vaik kui paljo:think takas kotii ja nestettä meni taas litra pari, ajatteli et jos paisarin korkin ylivuotoputki on jotenki tukos yms eikä paineet pääs pihalle ja lähdi koeajolle korkki raollaan , vähä aikaa ajettua alko vettä taas valumaan ulos varmaa joku pari litraa... no uudestaa kotii ja nestettä sisää ja korkki kunnol kii ja liikenteesee , lämmöt pysy normaalissa kunnes liikennevaloihi pysähdyi ni alko lämmöt nousee,kylmää puhaltaa ja checkpanelissa sytty jäähdytysnestee tason valo, auto parkkii ja pelti auki, paisari ihan tyhjä, ku avasi paisarin korkin ni painetta tuli ulos aikalailla ja samalla nestepinta nousi paisariin täyteen saakka ja alko lämmintä puhaltaa... ajoi sit kotii ja vähä aikaa taas tyhjäkäynnil , lämmöt nousi ja paisarista pursus nesteet pihalle (korkin olin jättäny löysäl) , onko tuol joku ilmakupla jossai vai mikä mahtaa olla??? auto e30 jossa m50 kone mut e30:n oma syyläri sekä paisari...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m50b25 jäähdytysnesteet ei pysy sisällä...
Collapse
X
-
auto oli meässä nokka ylöspäin, nyt on taas ilta ilmattu nestettä meni jonki verran sisään ja lämmintä puhalsi sekä lämmöt pysy 80 -90 c välis. ku lähdi ajelee puhalsi lämmintä ja lämmöt ok , mut ku pysäs ni lämmöt lähtee heti nousuun,(yli 100C en viittiny päästää mut olis varmaa menny) ja alkaa puhaltaa kylmää, ku lähtee liikkeelle ni lämmöt laskee taas 80-90c ja puhaltaa suht lämmintä mut ei kuumaa tätä samaa kokeili useita kertoja ja aina sama homma... viimesel kerral alko vauhdissaki puhaltaa pelkästää kylmää mut lämmöt pysy normaalina... siel voi ol vaa viel ilmaa huomen jatketaa ilmaamist.... ihmetyttää toi paisarin korkki ku siihe korkin juureen tulee se ylimeno letkun toine pää josta ylimääräse nestee kuuluis tul ulos, ku auton pysäyttää (paisari 2/3 täynnä nestettä)ja avaa paisari korki tulee painetta ulos ja neste tulvis yli ellei korkkia kiertäis takas kiinni , onko iha normaali juttu et toi paine ei tuu siit ylimenoletkust pihalle???... voi ol aika tyhmä kysymys.... ku paisarissa on painetta ja ylimenoletkun toisee päähä puhaltaa , sihisee siin korki ulkopuolel onko normaalia??Last edited by marko84; 01-01-2009, 23:38.E34 535 twincharged 709hv & 851Nm
Comment
-
-
Originally posted by marko84 View Postmites muute toi visko, itellä pystyy kädellä pysäyttää vaik kone kuuma ja visko pyöriny jonki aikaa... onko normaalia vai pitäiskö sen pyöriä konee kierroste mukaa???
Kylmänä sitten irti, eli pitäisi pystyä pysäyttämään ja vaikka pyöräyttää väärään suuntaankin pari kierrosta vaikka kone käy.
...Ylikuumenee muuten NOPEASTI paikallaan talvellakin jos visko ja sähköflekti ei toimi kumpikaan.
Comment
-
-
Originally posted by marko84 View Posteli siis mulla toimii oikein ku pystyy kädellä pysäyttää ja pyöräyttää eri suuntaan tyhjä käynnillä? mut missään vaiheessa ei kyl nappaa kii kunnolla eli ei pid mitää huminaa , millo pitäis kii napata ja lähteä pyörii konee kierroste mukaan?
Visko väsähtää vanhetessaan juuri noin, ettei jaksa tarttua kiinni enää ollenkaan ja sitten keittää paikallaan tyhjäkäynnillä...
Viallisen huomaa usein siitä, että viskon syylärinpuoleiselta sivulta öljypaskan peitossa=silikoniölyt tulleet pihalle. (ellei ole pesty!)
Katsopas omasta onko se puhdas.
Käytettyä viskoa ei kannata laittaa, ovat jo paskoja tai sitten hajoavat kohta.
Comment
-
-
nyt on taas ilmattu ja ilmaa tuli edelleen, piti ottaa se paisarin ohut letku syyläri yläpäästä irti ni sielt tuli ilmaa jonkiverra ja sit puristelua (kaveri puristi samaa aikaa ylävesiletkua ku ite alaletkua)... ei nouse lämmöt enää tyhjäkäynnillä , "koputetaan puuta" ... ja lämmintä tulee.visko pitää vähä sellast outoa rapinaa, rapina lakkaa ku sen pysäyttää, mut eikai se ny mitään ku lämmöt on kuitenki okitel tarvikelämpömittari jossa keskellä joku 83 astetta, mitäköhän tossa alkuperäses mittariston lämpömittarissa on ku mittari on keskellä?
E34 535 twincharged 709hv & 851Nm
Comment
-
-
Sama tasoa. 85ºC tienoilla muistaakseni? Vai mahtaneeko riippua auto- ja moottorimalleista, onhan niihin erilämpöisiä termostaatteja, dieseleissä kylmempiä jne. En nyt kuollaksenikaan muista oliko omassani 82 vaiko 88-asteinen termostaatti. Mutta puolenvälin ja ihan viisarin verran alle puolenvälin välissä pysyy lämmittyään.nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
Comment
-
-
Originally posted by 525TurboIC View PostJoko pysyy nesteet sisällä? niissä koneissahan on käytetty kahta eri lämpötilan termostaattia... Käydään huomenna koeajolla kunhan tullaan täältä pohjoisesta päin...
juu kyl nyt tuntu pysyvän, ilmottel ku huomen täälpäi olette ni käydää kokeileesE34 535 twincharged 709hv & 851Nm
Comment
-
-
ja taas tänään... .16 pakkast oli sit lohkolämmitykses ja ku käynnisti ni samanlai käynnisty ku ilma lämmitystä , lämpöä ei oikeestaa ollenkaa tullu sisälle ja lämmöt tyhjäkäynnil nousee nii korkeel ku vaa vois ellei konetta sammuta.... hain sit uude vesipumpu metallisiivil ja termostaati... jos pumppu olis hajalla....E34 535 twincharged 709hv & 851Nm
Comment
-
Comment