Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b25 jäähdytysnesteet ei pysy sisällä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1852
    • Lappeenranta, Finland

    #16
    Lainataas tätä kun oireet on vähän samat, syyllinenkin löytyi.

    Eli, tyhjäkäynnillä ei mitään, mutta kierroksilla alkaa syylärin yläkulmasta, paisarin vierestä, tuosta kuvan osoittamasta paikasta kihistä nestettä ulos. Pikku lätäkön tekee alleen. Ajastaan sitten kun nestettä on hävinnyt tarpeeksi niin loppuu lämppäristä lämpimän tuotto ja on viimeistään aika lisätä nestettä. Vuotosyy oli tähän päivään asti hämärä, mutta tänään sain asiasta varmuuden.

    Tuosta vuotaa

    Päädyn ja kennoston välistä siis sihisee kamat ulos. Onko korjaamaton paikka? Voiko noita "kynsiä" yrittää vääntää ja kiristää?

    Jos ei onnistu niin myykää sitten halvalla taatusti ehjä syyläri...

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #17
      Originally posted by 525iiäxä View Post
      Lainataas tätä kun oireet on vähän samat, syyllinenkin löytyi.

      Eli, tyhjäkäynnillä ei mitään, mutta kierroksilla alkaa syylärin yläkulmasta, paisarin vierestä, tuosta kuvan osoittamasta paikasta kihistä nestettä ulos. Pikku lätäkön tekee alleen. Ajastaan sitten kun nestettä on hävinnyt tarpeeksi niin loppuu lämppäristä lämpimän tuotto ja on viimeistään aika lisätä nestettä. Vuotosyy oli tähän päivään asti hämärä, mutta tänään sain asiasta varmuuden.

      Tuosta vuotaa

      Päädyn ja kennoston välistä siis sihisee kamat ulos. Onko korjaamaton paikka? Voiko noita "kynsiä" yrittää vääntää ja kiristää?

      Jos ei onnistu niin myykää sitten halvalla taatusti ehjä syyläri...
      Voihan sitä yrittää kiristää, mutta ei tuu pitämään ainakaan kauan.
      Eli ehjää tilalle, ja samalla mieluusti uus korkki 1,4bar.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • nahkis
        Bimmer Fanatic
        • May 2009
        • 219
        • Helsinki (Kontula)

        #18
        Originally posted by 525iiäxä View Post
        Lainataas tätä kun oireet on vähän samat, syyllinenkin löytyi.

        Eli, tyhjäkäynnillä ei mitään, mutta kierroksilla alkaa syylärin yläkulmasta, paisarin vierestä, tuosta kuvan osoittamasta paikasta kihistä nestettä ulos. Pikku lätäkön tekee alleen. Ajastaan sitten kun nestettä on hävinnyt tarpeeksi niin loppuu lämppäristä lämpimän tuotto ja on viimeistään aika lisätä nestettä. Vuotosyy oli tähän päivään asti hämärä, mutta tänään sain asiasta varmuuden.

        Tuosta vuotaa

        Päädyn ja kennoston välistä siis sihisee kamat ulos. Onko korjaamaton paikka? Voiko noita "kynsiä" yrittää vääntää ja kiristää?

        Jos ei onnistu niin myykää sitten halvalla taatusti ehjä syyläri...


        Mul oli kanssa samasta paikasta rikki, ostin motonetistä uuden syylarin 144e ei paha hinta

        Comment

        • Incarnated
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2008
          • 450
          • Seinäjoki

          #19
          Originally posted by 525iiäxä View Post
          Lainataas tätä kun oireet on vähän samat, syyllinenkin löytyi.

          Eli, tyhjäkäynnillä ei mitään, mutta kierroksilla alkaa syylärin yläkulmasta, paisarin vierestä, tuosta kuvan osoittamasta paikasta kihistä nestettä ulos. Pikku lätäkön tekee alleen. Ajastaan sitten kun nestettä on hävinnyt tarpeeksi niin loppuu lämppäristä lämpimän tuotto ja on viimeistään aika lisätä nestettä. Vuotosyy oli tähän päivään asti hämärä, mutta tänään sain asiasta varmuuden.

          Tuosta vuotaa

          Päädyn ja kennoston välistä siis sihisee kamat ulos. Onko korjaamaton paikka? Voiko noita "kynsiä" yrittää vääntää ja kiristää?

          Jos ei onnistu niin myykää sitten halvalla taatusti ehjä syyläri...
          Itse ainakin onnistuneesti korjasin tuommosen syylärin, tosin erona se että mulla se vuoti kylmänä. Otin syylärin irti autosta ja liimasin würthin jollain liimamassalla sen sauman ympäriinsä umpeen, ehkä joku 4mm kerros. Nyt joku 5kk ainakin jo kestäny. Paisari liimattu syyläriin samalla mönjällä ja vahvistettu lasikuitukitillä

          http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

          Comment

          • armageddon
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 443
            • Kokkola

            #20
            Originally posted by marko84 View Post
            ja taas tänään... .16 pakkast oli sit lohkolämmitykses ja ku käynnisti ni samanlai käynnisty ku ilma lämmitystä , lämpöä ei oikeestaa ollenkaa tullu sisälle ja lämmöt tyhjäkäynnil nousee nii korkeel ku vaa vois ellei konetta sammuta.... hain sit uude vesipumpu metallisiivil ja termostaati... jos pumppu olis hajalla....
            mistä löysit viel metallisiivillä olevan pumpun... ku tääl päin tuntuu et tarjol on vain niitä pakeliittisiä, tosin parivuotta sit ostin täältä sellasen metallisen
            ei ne tehot vaan se kuski...

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #21
              Originally posted by armageddon View Post
              mistä löysit viel metallisiivillä olevan pumpun... ku tääl päin tuntuu et tarjol on vain niitä pakeliittisiä, tosin parivuotta sit ostin täältä sellasen metallisen
              Kl-varaosilta sai ainakin ja varmasti motonet yms.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #22
                Ihan turha metsästää kissojen ja koirien kanssa metallisiipistä. Muovisiipinen kestää sen 200tkm, ja materiaali on kuitenkin muuttunut siitä vanhasta. Valusiipiset on jotain tarvikepumppuja, ja niillä prässätyillä siivillä olevilla pumpuilla saa vaan kannen paskaksi. Lisäksi valetulla siipipyörällä oleva pumppu syö laakerinsa nopeammin loppuun, jolloin pidempää kestoikää ei kuitenkaan saavuteta.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • armageddon
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 443
                  • Kokkola

                  #23
                  Originally posted by Cell View Post
                  Ihan turha metsästää kissojen ja koirien kanssa metallisiipistä. Muovisiipinen kestää sen 200tkm, ja materiaali on kuitenkin muuttunut siitä vanhasta. Valusiipiset on jotain tarvikepumppuja, ja niillä prässätyillä siivillä olevilla pumpuilla saa vaan kannen paskaksi. Lisäksi valetulla siipipyörällä oleva pumppu syö laakerinsa nopeammin loppuun, jolloin pidempää kestoikää ei kuitenkaan saavuteta.
                  tämäkin oli muuten hyvä pointti... saaki sit punnita jos ja kun tulee pumpun kans ongelmia...:think
                  ainut oli vaa ku mun edellinen oli hajonnu (muovinen) nii saiki sit niitä paloja kalastella pitkin konetta...
                  ei ne tehot vaan se kuski...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎