Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Powr
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2008
    • 1589
    • Kankaanpää

    M50B25 huolto

    Nyt olis tossa kesällä lapin matka tiedos. Matkaa on noin 800km suuntaansa. Mitähän huoltoa tohon e36 325 ei vanoksella pitäis tehdä ennen reissua. Noin muutakun öljynvaihdot. Olis ensimmäinen matka tolla bemmillä pidemmälle ettei tulisi patikointi matkaa kotio

    Kiitos ja kumarrus.
    Last edited by Leka; 11-01-2009, 12:36. Reason: Otsikko.
    "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    Ööh.. eihän tuo ole matka eikä mikään, huollat vaan autoosi valmistajan ohjeen mukaan.

    EDIT: työkalupakki olisi tietenkin ihan hyvä olla yllästysten vuoksi mukana.
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • casino
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 663
      • Keski-Suomi

      #3
      Originally posted by Powr View Post
      Nyt olis tossa kesällä lapin matka tiedos. Matkaa on noin 800km suuntaansa. Mitähän huoltoa tohon e36 325 ei vanoksella pitäis tehdä ennen reissua. Noin muutakun öljynvaihdot. Olis ensimmäinen matka tolla bemmillä pidemmälle ettei tulisi patikointi matkaa kotio

      Kiitos ja kumarrus.

      No jos ei autoon ole "vuosiin" tehty mitään niin teepä tai teetä seuraavat jutut.

      -moottorin öljyt + suodatin uusitaan
      -jäähdytysnesteet vaihdetaan
      -moottorin ilmansuodatin vaihdetaan
      -raitisilmasuodatin uusitaan jos autossa sellainen on
      -sytystulpat uusitaan
      -apulaitehihnat uusitaan
      -jarrupalojen / levyjen paksuus tarkastetaan, (riittääkö siis palat)
      -jarrunesteet vaihdetaan uusiin
      -polttoainesuodatin vaihdetaan
      -perä/laatikkoöljyn määrä ainakin tarkastetaan (mielellään uusitaan)
      -jäähdytysjärjestelmän kumiletkut (vesiletkut) kunto tarkastetaan ja jos on murtumia niin sitten vaihdetaan uusiin.
      -laturin latausjännite mitataan, jos huono, niin joko hiilet/säädin uusitaan tai sitten koko laturi vaihtoon.

      -renkaiden kulutuspinta tarkastetaan, ilmanpaineet katsotaan, myös vararenkaasta samoin kuin tarkastetaan onko renkaan vaihtotyökalut kunnossa ja onko lukkomutteriavain myös mukana!


      Ei tosin tuo 800 km nyt vielä niin pitkämatka ole, ettei BMW sitä helposti kestäisi


      Toisille tahtoo tuo tulla viikossa....


      Etköhän kun nuo teet niin reissuun uskalla lähteä!
      Last edited by casino; 11-01-2009, 11:37. Reason: Unohdus
      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

      e39 -530d touring 11/1999
      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

      Comment

      • LasseE
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 416
        • Kontiolahti/Joensuu

        #4
        Itse olen ennen pidenpiä reissuja katsonut vaan että nesteet on tallessa (syyläri,jarru,tuulilasinpesu) sekä kattonut ilmanpaineet renkaista..Näin talviolosuhteissa käyttäisin myös pahvia munuaisten takana jos ajelee pitkiä matkoja kireässä pakkasessa..Myös jäähdytysnesteen pakkasenkestävyys kannattaa tarkistaa.Öljyjä ei tarvii vaihtaa jos vaihtoväliin on muuten vielä aikaa..
        Ex. E46 330d -05
        Ex. e61 530da -05
        Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
        Member of Team EastAudio
        Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

        Comment

        • Powr
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2008
          • 1589
          • Kankaanpää

          #5
          Kiitos todella paljon ja eikun talliin tarkastelemaan
          "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

          Comment

          • arska84
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1355
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by LasseE View Post
            Näin talviolosuhteissa käyttäisin myös pahvia munuaisten takana jos ajelee pitkiä matkoja kireässä pakkasessa..
            Mikä BMW tätä oikeesti tarvitsee? Mulla ei ole ainakaan ainoassakaan autossa ollu mitään pahvia noukalla eikä todellakaan tule
            BMW PREMIUM

            BMW E46 318

            Comment

            • Kouris
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 767

              #7
              Vararengasta varten kannattaa olla sellaiset pultit mukana että sen saa myös tarvittaessa paikalleen.

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #8
                Originally posted by arska84 View Post
                Mikä BMW tätä oikeesti tarvitsee? Mulla ei ole ainakaan ainoassakaan autossa ollu mitään pahvia noukalla eikä todellakaan tule
                En tiedä BMW:stä mutta joissain uudemmissa vehkeissä lämpömittarin neula seisoo tasan puolivälissä vaikka moottori kävisi hieman kylmänä tai kuumana.
                Ajan takaa tällä sitä että kone voi käydä kylmänä kuskin tietämättä. Kylmällä kelillä sisään voi riittää paremmin lämpöä pahvin kanssa.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by arska84 View Post
                  Mikä BMW tätä oikeesti tarvitsee? Mulla ei ole ainakaan ainoassakaan autossa ollu mitään pahvia noukalla eikä todellakaan tule
                  En ole semmoisella BMW:llä vielä ajanut joka olisi pahvia nokalle tarvinnut millään pakkasella ja -40 huitteilla on ollut lämpötila ulkona alimmillaan.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • muuris
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 3501
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Vinkkinä vielä, että älä tee korjauksia viimeisenä iltana ennen reissua. Jos esim nesteiden vaihdon yhteydessä jää joku klemmari löysälle, on kivempi että vika selviää hieman lähempänä kuin 800km päässä kotoa.
                    E30 325iX '86
                    Instagram

                    Comment

                    • Powr
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2008
                      • 1589
                      • Kankaanpää

                      #11
                      Joo tota vähän ittekin mietin. Hyvä kun muistutit

                      Edit. Hyvä kun vaihdoit otsikon.
                      Last edited by Powr; 11-01-2009, 13:05.
                      "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                      Comment

                      • Kentsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1397
                        • Tuusula

                        #12
                        No jos auto toimii muuten niin itsellä ei tule monesti edes öljyjä katsottua tuollaiselle reissulle.
                        Mutta riittänee tarkastukset:
                        -öljytaso
                        -jäähd. nesteen taso
                        -polttoainemäärän taso
                        -jarrunesteen tarkastus (menee jo hifistelyksi...)
                        -RENKAIDEN ILMANPAINEET

                        Ja tuosta kommentoidusta pahvista nokalla: Ei voi tehdä kovemmilla pakkasilla pahaakaan varsinkin niihin malleihin joissa huohottimella on tapana jäätyä tahi huohotin ei ole lämmitettävää / kylmän maan sorttia.
                        Ex: 523iA '97, 520iA '89
                        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                        Comment

                        • Kentsu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1397
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by Kouris View Post
                          Vararengasta varten kannattaa olla sellaiset pultit mukana että sen saa myös tarvittaessa paikalleen.
                          Jos autossa on alkuperäisillä pulteilla BMW:n pelti- taikka alumiinivanteet eikä mitkään Diipadaapat, sekä se alkuperäinen vararengas niin pulttien sopivuus on taattu.
                          Last edited by Kentsu; 11-01-2009, 15:20.
                          Ex: 523iA '97, 520iA '89
                          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                          Comment

                          • arska84
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1355
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            En tiedä BMW:stä mutta joissain uudemmissa vehkeissä lämpömittarin neula seisoo tasan puolivälissä vaikka moottori kävisi hieman kylmänä tai kuumana.
                            Ajan takaa tällä sitä että kone voi käydä kylmänä kuskin tietämättä. Kylmällä kelillä sisään voi riittää paremmin lämpöä pahvin kanssa.
                            Joo sitroäänit erikseen
                            BMW PREMIUM

                            BMW E46 318

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #15
                              Originally posted by arska84 View Post
                              Joo sitroäänit erikseen
                              Niin sinäkö tiedät että BMW:n mittarit ei toimi näin? Hyvä. Itse vain ihmettelin asiaa kun rata-ajossa kesällä neula näyttää tasan samaa kuin pakkasella normiajossa. Mahtaa olla vähän saatanan hienostunut jäähdytyksen ohjaus.
                              Citroënista en tiedä mitään, ne harvat uudet joilla olen ajanut taisi olla ilman neulamittaria.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎