Niin sinäkö tiedät että BMW:n mittarit ei toimi näin? Hyvä. Itse vain ihmettelin asiaa kun rata-ajossa kesällä neula näyttää tasan samaa kuin pakkasella normiajossa. Mahtaa olla vähän saatanan hienostunut jäähdytyksen ohjaus.
Citroënista en tiedä mitään, ne harvat uudet joilla olen ajanut taisi olla ilman neulamittaria.
Juuri näin..Ja miettikääs millainen ajoviima -30C puhaltaa konetilaan ilman suojaa?Aika murhaavaa koneelle..Muovilevystä on helppo muotoilla munuaisten taakse sellaiset palat,jotka peittää munuaisten aukon..Laittaa kiinni vaikka pienellä nippusiteellä munuaisiin niin kukaan ei huomaa ko.levyä,varsinkin jos se on musta,eikä EGO kärsi
Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
En ole semmoisella BMW:llä vielä ajanut joka olisi pahvia nokalle tarvinnut millään pakkasella ja -40 huitteilla on ollut lämpötila ulkona alimmillaan.
e34 518i ei ainakaan jaksanu pitää lämpöjä lähelläkään(Jos en väärin muista niin lämmöt nousi siihen sinisen ja normaalin välissä olevalle viivalle.) normaalia jos ei ollut pahvia keulalla kun pakkasta oli vähän reilu -30. Tai siis nousi jos oli sisälämppäri pois päältä(kylmällä) niin silloin lämmötkin nousi normaaliin mutta ei paljo kiinnostanu paleltua
e34 518i ei ainakaan jaksanu pitää lämpöjä lähelläkään(Jos en väärin muista niin lämmöt nousi siihen sinisen ja normaalin välissä olevalle viivalle.) normaalia jos ei ollut pahvia keulalla kun pakkasta oli vähän reilu -30. Tai siis nousi jos oli sisälämppäri pois päältä(kylmällä) niin silloin lämmötkin nousi normaaliin mutta ei paljo kiinnostanu paleltua
Oliko Suomi-auto? Tehtaalta Nordland-paketilla ulos rullanneet yksilöt on varustettu kuumemmalla termostaatilla (88 astetta) ja lisäksi sumuvalojen väliset rivat on tukittu takaapäin.
Ainakin -95 518i:ssä riitti lämpöä myös -30 asteen pakkasessa ja ilman mitään pahveja.
Oliko Suomi-auto? Tehtaalta Nordland-paketilla ulos rullanneet yksilöt on varustettu kuumemmalla termostaatilla (88 astetta) ja lisäksi sumuvalojen väliset rivat on tukittu takaapäin.
Ainakin -95 518i:ssä riitti lämpöä myös -30 asteen pakkasessa ja ilman mitään pahveja.
Oli joo suomi auto. Ja en tiedä oliko tohon joku syy/oliko vika, mut noin se teki ja pahvin laitto keulalle autto tohon :think Mut kyseinen auto jo paalissa niin vaikiapa alakaa tutkiin oliko esim termari sökö tai vastaavaa
Niin sinäkö tiedät että BMW:n mittarit ei toimi näin? Hyvä. Itse vain ihmettelin asiaa kun rata-ajossa kesällä neula näyttää tasan samaa kuin pakkasella normiajossa. Mahtaa olla vähän saatanan hienostunut jäähdytyksen ohjaus.
Citroënista en tiedä mitään, ne harvat uudet joilla olen ajanut taisi olla ilman neulamittaria.
En tiedä BMW:stä mutta joissain uudemmissa vehkeissä lämpömittarin neula seisoo tasan puolivälissä vaikka moottori kävisi hieman kylmänä tai kuumana.
Ajan takaa tällä sitä että kone voi käydä kylmänä kuskin tietämättä. Kylmällä kelillä sisään voi riittää paremmin lämpöä pahvin kanssa.
Kyllä mulla on e34:ssä ja e39:ssä riittänyt lämpöä koppiin kovimmillakin pakkasilla jos se neula nousee puoleen väliin. Viime talvena ei noussut kun termari oli sökö ja kopissa oli kovimmilla pakkasilla haalea fiilis. Neula jäi seka-ajossa reilun kympin pakkasilla vähän sinisen yläpuolelle.
En tiedä itse noista pahveista munuaisten eteen, mutta mun 528i on vaihdettu lämmitetty vastus eikä ole enää jäätynyt. Oliskohan pahvit auttanut, silloin muinoin, kun uitettu tuotu tänne enkä kerennyt laitattaa huohotinta niin jäätyihän se...
Perus huollot jne.. mutta ennen reissua nesteet hyvä tarkistaa.
Rengaspaineet kannattaa aina katsoa ennen reissua. Ja pikkaisen lisätä suositusten yli näin säästät matka-ajossa ilolientä hieman
Itselläni on vesi ongelmia ollu siitä lähtien, kun ostin E39 528i
Oikeastaan melkein kaikki vaihdettu ja edelleen vuotaa
-uusi korkki,syyläri,termari,pumppu,nesteet useamaan kertaan.
Lämmöt ok mutta vuotaa ylhäältä.
Ja jos hukkaa öljyä niin kannattaa pitää mukana aina 1L öljyä ja myös vettä.
Joitakin työkaluja ja ehdottamasti rautalankaa....
Kerran jouduin sitomaan pakoputken, kun noin hän yllättäen halusi katketa
Että silleen...
No työkaluja on ollut mukana aina (kokemus opettaa) mutta rautalankaa ja nesteitä täytyy laittaa mukaan. Enkä minäkään ole koskaan mitään pahveja maskiin laittanu
"My wheelbolts requiremore torque than your Hondamakes..."
Comment