M50B25 huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LasseE
    Bimmer Fanatic
    • May 2008
    • 416
    • Kontiolahti/Joensuu

    #16
    Originally posted by petrolhead View Post
    Niin sinäkö tiedät että BMW:n mittarit ei toimi näin? Hyvä. Itse vain ihmettelin asiaa kun rata-ajossa kesällä neula näyttää tasan samaa kuin pakkasella normiajossa. Mahtaa olla vähän saatanan hienostunut jäähdytyksen ohjaus.
    Citroënista en tiedä mitään, ne harvat uudet joilla olen ajanut taisi olla ilman neulamittaria.
    Juuri näin..Ja miettikääs millainen ajoviima -30C puhaltaa konetilaan ilman suojaa?Aika murhaavaa koneelle..Muovilevystä on helppo muotoilla munuaisten taakse sellaiset palat,jotka peittää munuaisten aukon..Laittaa kiinni vaikka pienellä nippusiteellä munuaisiin niin kukaan ei huomaa ko.levyä,varsinkin jos se on musta,eikä EGO kärsi
    Ex. E46 330d -05
    Ex. e61 530da -05
    Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
    Member of Team EastAudio
    Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

    Comment

    • herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

      #17
      Miten niin murhaavaa? Mitä se kone siitä viimasta ymmärtää, ei se mikään kaupunkilaishienostonaama ole.

      edit. ja syyläri läpi se ilma sieltä tulee, joka lämmittää sitä viimaa.
      Retard Member

      Comment

      • Bemu500
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 2992
        • INvaLA

        #18
        Originally posted by Leka View Post
        En ole semmoisella BMW:llä vielä ajanut joka olisi pahvia nokalle tarvinnut millään pakkasella ja -40 huitteilla on ollut lämpötila ulkona alimmillaan.
        e34 518i ei ainakaan jaksanu pitää lämpöjä lähelläkään(Jos en väärin muista niin lämmöt nousi siihen sinisen ja normaalin välissä olevalle viivalle.) normaalia jos ei ollut pahvia keulalla kun pakkasta oli vähän reilu -30. Tai siis nousi jos oli sisälämppäri pois päältä(kylmällä) niin silloin lämmötkin nousi normaaliin mutta ei paljo kiinnostanu paleltua
        -Official member of BTCF-Sauna team-


        e91 325i -06

        Comment

        • SledgeHammer82
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1652
          • Pk-seutu

          #19
          Originally posted by Bemu500 View Post
          e34 518i ei ainakaan jaksanu pitää lämpöjä lähelläkään(Jos en väärin muista niin lämmöt nousi siihen sinisen ja normaalin välissä olevalle viivalle.) normaalia jos ei ollut pahvia keulalla kun pakkasta oli vähän reilu -30. Tai siis nousi jos oli sisälämppäri pois päältä(kylmällä) niin silloin lämmötkin nousi normaaliin mutta ei paljo kiinnostanu paleltua
          Oliko Suomi-auto? Tehtaalta Nordland-paketilla ulos rullanneet yksilöt on varustettu kuumemmalla termostaatilla (88 astetta) ja lisäksi sumuvalojen väliset rivat on tukittu takaapäin.

          Ainakin -95 518i:ssä riitti lämpöä myös -30 asteen pakkasessa ja ilman mitään pahveja.

          Comment

          • Bemu500
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 2992
            • INvaLA

            #20
            Originally posted by SledgeHammer82 View Post
            Oliko Suomi-auto? Tehtaalta Nordland-paketilla ulos rullanneet yksilöt on varustettu kuumemmalla termostaatilla (88 astetta) ja lisäksi sumuvalojen väliset rivat on tukittu takaapäin.

            Ainakin -95 518i:ssä riitti lämpöä myös -30 asteen pakkasessa ja ilman mitään pahveja.

            Oli joo suomi auto. Ja en tiedä oliko tohon joku syy/oliko vika, mut noin se teki ja pahvin laitto keulalle autto tohon :think Mut kyseinen auto jo paalissa niin vaikiapa alakaa tutkiin oliko esim termari sökö tai vastaavaa
            -Official member of BTCF-Sauna team-


            e91 325i -06

            Comment

            • arska84
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1355
              • Seinäjoki

              #21
              Originally posted by petrolhead View Post
              Niin sinäkö tiedät että BMW:n mittarit ei toimi näin? Hyvä. Itse vain ihmettelin asiaa kun rata-ajossa kesällä neula näyttää tasan samaa kuin pakkasella normiajossa. Mahtaa olla vähän saatanan hienostunut jäähdytyksen ohjaus.
              Citroënista en tiedä mitään, ne harvat uudet joilla olen ajanut taisi olla ilman neulamittaria.
              Mulla on toimiva jäähdytysjärjestelmä
              BMW PREMIUM

              BMW E46 318

              Comment

              • Axum
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 4416
                • Kuopio

                #22
                Originally posted by petrolhead View Post
                En tiedä BMW:stä mutta joissain uudemmissa vehkeissä lämpömittarin neula seisoo tasan puolivälissä vaikka moottori kävisi hieman kylmänä tai kuumana.
                Ajan takaa tällä sitä että kone voi käydä kylmänä kuskin tietämättä. Kylmällä kelillä sisään voi riittää paremmin lämpöä pahvin kanssa.
                mm. E34:ssä on juuri tuo ominaisuus..
                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                - E39 528ia
                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                Puretaan 520ia -97
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                Comment

                • herja
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1649

                  #23
                  Kyllä mulla on e34:ssä ja e39:ssä riittänyt lämpöä koppiin kovimmillakin pakkasilla jos se neula nousee puoleen väliin. Viime talvena ei noussut kun termari oli sökö ja kopissa oli kovimmilla pakkasilla haalea fiilis. Neula jäi seka-ajossa reilun kympin pakkasilla vähän sinisen yläpuolelle.
                  Retard Member

                  Comment

                  • Messerschmitt
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2007
                    • 85
                    • Helsingfors

                    #24
                    En tiedä itse noista pahveista munuaisten eteen, mutta mun 528i on vaihdettu lämmitetty vastus eikä ole enää jäätynyt. Oliskohan pahvit auttanut, silloin muinoin, kun uitettu tuotu tänne enkä kerennyt laitattaa huohotinta niin jäätyihän se...

                    Perus huollot jne.. mutta ennen reissua nesteet hyvä tarkistaa.
                    Rengaspaineet kannattaa aina katsoa ennen reissua. Ja pikkaisen lisätä suositusten yli näin säästät matka-ajossa ilolientä hieman
                    Itselläni on vesi ongelmia ollu siitä lähtien, kun ostin E39 528i
                    Oikeastaan melkein kaikki vaihdettu ja edelleen vuotaa
                    -uusi korkki,syyläri,termari,pumppu,nesteet useamaan kertaan.
                    Lämmöt ok mutta vuotaa ylhäältä.
                    Ja jos hukkaa öljyä niin kannattaa pitää mukana aina 1L öljyä ja myös vettä.
                    Joitakin työkaluja ja ehdottamasti rautalankaa....

                    Kerran jouduin sitomaan pakoputken, kun noin hän yllättäen halusi katketa
                    Että silleen...
                    E39 528i Touring -99

                    Comment

                    • Powr
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2008
                      • 1589
                      • Kankaanpää

                      #25
                      No työkaluja on ollut mukana aina (kokemus opettaa) mutta rautalankaa ja nesteitä täytyy laittaa mukaan. Enkä minäkään ole koskaan mitään pahveja maskiin laittanu
                      "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                      Comment

                      Working...
                      X