Koneesta on alkanu vuotaa kohtuu reilusti öljyä jostain öljynsuodattimen lähimaastosta, itse öljynsuodatin ei vuoda, öljynlauhdutinta ei ole. Öljyä valuu syylärin alla olevan "pohjapanssarin" päälle, mistähän tuota öljyvuotoa kannattaisi etsiä? Kyseessä E30 320 touring vm1989.
M20B20 vuotaa öljyä
Collapse
X
-
öljypohjan tiiviste,öljyfiltterin jalan välistä...
Koita pyyhkiä puhtaaksi moottorin kylki ja seuraa mistä öljy tulee.BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz
BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic
EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber
EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber
EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot
EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic
EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen
-
-
Just kävin irroittamassa sen "pohjapanssarin", kiristelin öljypohjan pultit ja suodattimen ettei ainakan sieltä vuoda, lohkon etuosa lohkolämmittimen vierestä pakosarjan alta on märkä öljystä. Auto oli pukkien päällä käynnissä, makasin siinä alla vähän aikaa ja ei ainakaan näkynyt mitään vuotoja.Ei oo pemaria enää...
Comment
-
-
Öljypohjan tiiviste ei vuoda Öljyä valuu koneen kylkeä pitkin siitä virranjakajan kohdilta... Jos tuota nokka-akselin stefaa käy vaihtamaan niin mitä täytyy purkaa pois edestä? ventiilikoppa, imusarja?? Ja löytyykö keneltäkään tuon stefan mittoja, työpaikalla olis kohtalainen valikoima noita stefoja hyllyssä.Ei oo pemaria enää...
Comment
-
-
Nokan stefa osa 12 ja kappas vaan, sieltähän löytyy kokokin: http://www.realoem.com/bmw/showparts...82&hg=11&fg=15 Ei tarvitse irrottaa venttiilikoppaa, jakaja tietenkin tarvii.
Voi vuotaa myös osa 13: http://www.realoem.com/bmw/showparts...86&hg=11&fg=25 Näitä siis 4 kpl. 2 niistä nokkapyörän takana, vaihto vaatii venttiilikopan irrotuksen.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostNokan stefa osa 12 ja kappas vaan, sieltähän löytyy kokokin: http://www.realoem.com/bmw/showparts...82&hg=11&fg=15 Ei tarvitse irrottaa venttiilikoppaa, jakaja tietenkin tarvii.
Voi vuotaa myös osa 13: http://www.realoem.com/bmw/showparts...86&hg=11&fg=25 Näitä siis 4 kpl. 2 niistä nokkapyörän takana, vaihto vaatii venttiilikopan irrotuksen.Ei oo pemaria enää...
Comment
-
-
Nyt on vaihdettu ventiilikopan tiiviste, keinuakseeiden kumitulpat on ehjät ja ne tuli laitettua tiivisteliiman kanssa paikalleen joten nekään ei vuoda, hyllyssä olis vielä se nokka-akselin tiiviste jos sitten sillä vuodot loppuis. Pitääkä nokkapyörä irroittaa kun akselin tiivestettä käy vaihtamaan vai riitääkö pelkän jakajan irroitus?Ei oo pemaria enää...
Comment
-
-
Kannentiivistehän on tyypillinen paikka m20:lle vuotaa öljyä ulos. Koneen etureunasta pakosarjan puoleisesta kulmasta. Itsellä uusikin tiiviste alkoi tihuttaa viikon sisällä asennuksesta.Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04
Comment
-
-
Originally posted by Viirus View PostNyt on vaihdettu ventiilikopan tiiviste, keinuakseeiden kumitulpat on ehjät ja ne tuli laitettua tiivisteliiman kanssa paikalleen joten nekään ei vuoda, hyllyssä olis vielä se nokka-akselin tiiviste jos sitten sillä vuodot loppuis. Pitääkä nokkapyörä irroittaa kun akselin tiivestettä käy vaihtamaan vai riitääkö pelkän jakajan irroitus?
Comment
-
-
Ilmeisesti pitää ottaa myös jakohihna pois edestä? Otin tuossa irti, virranjakajan, pyöriän ja sen takana olevan levyn, nokkapyörän välistä ei ainakaan näkynyt isommalti öljyä, en kehdannut alkaa pihalla vielä purkamaan enempää. Taitaa olla kannentiivisteen vaihto edessä...Last edited by Viirus; 10-02-2009, 21:18.Ei oo pemaria enää...
Comment
-
Comment